نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۵

تغییر کارگردان فیلم کلئوپاترا با نقش‌آفرینی گل گدوت

کاری اسکاگلند سکان هدایت فیلم Cleopatra شرکت پارامونت پیکچرز را در دست می‌گیرد که گل گدوت را در تیم بازیگری دارد.

بنابر تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، ظاهرا کاری اسکاگلند پس از کارگردانی سریال The Falcon and the Winter Soldier (فالکون و سرباز زمستان) شرکت مارول، پروژه‌ی سینمایی جدید خود را پیدا کرده است و در این مسیر با یکی از بازیگرهای معروف آثار ابرقرقهرمانی دیگر همراه خواهد شد. رسانه‌ی ددلاین به نقل از منابع آگاه می‌گوید که کاری اسکاگلند برای کارگردانی فیلم Cleopatra (کلئوپاترا) شرکت پارامونت پیکچرز انتخاب شده است که گل گدوت، بازیگر سری فیلم Wonder Woman (زن شگفت‌انگیز) در آن به ایفای نقش می‌پردازد.

کاری اسکاگلند جای پتی جنکینز، کارگردان فیلم Wonder Woman و Monster (هیولا) را در صندلی کارگردانی می‌گیرد که اکنون به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی پروژه فعالیت می‌کند. از قرار معلوم پتی جنکینز وظیفه‌ی کارگردانی فیلم Cleopatra را به فیلم‌ساز دیگری محول کرده است تا بتواند روی دو پروژه‌ی Wonder Woman 3 (زن شگفت‌انگیز ۳) و Star Wars: Rogue Squadron (جنگ‌های ستاره‌ای: اسکادران سرکش) تمرکز کند.

شرکت پارامونت امتیاز پخش این فیلم بیوگرافی درام را در پاییز سال گذشته تصاحب کرد. فیلم‌نامه‌ی آن را لائتا کالوگریدیس، نویسنده‌ی فیلم Alita: Battle Angel (آلیتا: فرشته جنگ) به رشته‌ی تحریر درآورده است. چارلز روون از شرکت اطلس اینترتینمنت درکنار پتی جنکینز، گل گدوت و جارون وارسانو از شرکت پایلوت ویو موشن پیکچرز وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی پروژه را برعهده دارند و لائتا کالوگریدیس به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی آن فعالیت می‌کند.

کلئوپاترا دختر بطلمیوس دوازدهم، یکی از نوادگان سردار یونانی ارتش اسکندر کبیر بود. پومپه، جنگ‌سالار جمهوری رُم در ابتدا هم‌پیمان ژولیوس سزار بود، اما بعدها به رقیب فرمانروای رُم تبدیل شد. پومپه پس از شکست در یک جنگ وحشیانه برای تصاحب امپراتوری به مصر باستان گریخت و این سرزمین به محل تثبیت قدرت حاکمان رُم تبدیل شد. در ادامه نبردهایی میان یک برادر و خواهر برای نشستن بر تخت سلطنت مصر شکل گرفت. کلئوپاترا پس از پیروزی در این کشمکش داخلی با کمک ژولیوس سزار، رابطه‌ی پیچیده‌ای با رُم داشت و به معشوقه‌ی سزار و بعدها مارک آنتونی تبدیل شد. بااین‌حال اتحاد کلئوپاترا و مارک آنتونی هر دو را به کام نابودی کشاند.

کاری اسکاگلند پس از کارگردانی تمام اپیزودهای سریال The Falcon and the Winter Soldier به چند پروژه برای کارگردانی چشم دوخته بود و نهایتا سکان هدایت فیلم Cleopatra را در دست گرفت. این کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی بفتا و نامزد جایزه‌ی اِمی، اولین موفقیت خود را با کارگردانی چند اپیزود از فصول اولیه‌ی سریال The Handmaid’s Tale (سرگذشت ندیمه) شبکه‌ی هولو کسب کرد. از دیگر آثار کاری اسکاگلند می‌توان به سریال The Loudest Voice (بلندترین صدا) و فیلم Fifty Dead Men Walking (پنجاه مُرده متحرک) اشاره کرد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده