نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۴

هزینه ۳۰ میلیون دلاری برای ساخت سریال پیش درآمد و لغو شده بازی تاج و تخت

شبکه HBO تنها برای ساخت قسمت آزمایشی سریال پیش درآمد Game of Thrones که در ادامه لغو شد، بیش از ۳۰ میلیون دلار هزینه کرده بود.

پیش از ساخت سریال House of the Dragon، شبکه HBO در حال ساخت سریال پیش درآمد دیگری از دنیای بازی تاج و تخت بود که پس از ساخت قسمت پایلوت یا آزمایشی آن، این شبکه تصمیم به لغو ادامه ساخت سریال گرفت و در ادامه دستور ساخت سریال خاندان اژدها صادر شد. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعاتی از هزینه سرسام‌آور شبکه HBO برای ساخت تنها یک قسمت از سریال پیش درآمد و لغو شده Game of Thrones منتشر شده است.

سریال پیش درآمد لغو شده بازی تاج و تخت براساس داستان Long Night and Age of Heroes در دست ساخت بود و حالا باب گرینبلات، مدیرعامل سابق وارنرمدیا در بخشی از کتاب Tinderbox از هزینه بالا برای ساخت تنها یک قسمت از این سریال گفته است. گرینبلات در این کتاب گفت:

«آن‌ها بیش از ۳۰ میلیون دلار برای ساخت قسمت پایلوت سریال پیش درآمد بازی تاج و تخت هزینه کرده بودند و وقتی‌که بخش‌هایی از سریال را چند ماه قبل دیدم، به کیسی بلویز، رئیس HBO گفتم که این سریال قرار نیست جواب دهد و فکر نمی‌کنم بتواند به اصول سریال‌ اصلی پایه‌بند بماند. او نیز مخالفت نکرد و خیالم راحت شد.»

Game of Thrones Season 6

گرینبلات در ادامه گفت که آن‌ها تصمیم به لغو تولید سریال گرفتند و فشار بسیار زیادی برای ساخت تولید این سریال وجود داشت که قرار بود باعث رشد و گسترش دنیای بازی تاج و تخت شود. ساخت این سریال در آبان ۹۸ رسما لغو شد که اس‌جی کلارکسون وظیفه کارگردانی قسمت پایلوت نسخه پیش درآمد سریال Game of Thrones را بر عهده داشت و فیلمنامه این سریال توسط جین گلدمن نوشته شده بود.

نائومی واتس، جاش وایت هاوس، نائومی آکی و میراندا ریچاردسون، از جمله بازیگرانی هستند که در قسمت پایلوت سریال پیش درآمد بازی تاج و تخت حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته بودند. بااین‌حال، پروژه ساخت سریال پیش درآمد Game of Thrones کنار گذاشته نشده است. سریال House of the Dragon به‌عنوان اولین سریال رسمی پیش درآمد دنیای وستروس قرار است در سال ۲۰۲۲ از شبکه HBO پخش شود. چندین سریال دیگر نیز براساس این مجموعه در دست ساخت است که هنوز در مرحله ایده و نوشتن فیلمنامه هستند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده