نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶

تمایل جرج آر. آر. مارتین به تولید ۱۰ فصل از سریال Game Of Thrones

گویا جرج آر. آر. مارتین اعتقاد داشت که تولید ۱۰ فصل از Game Of Thrones به سریال کمک می‌کند تا یک «تجربه‌ی سرگرم‌کننده و رضایت‌بخش‌تر» را برای بیننده‌ها رقم بزند.

مطابق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، جرج آر. آر. مارتین برای تولید ۱۰ فصل و در مجموع ۱۰۰ اپیزود از سریال Game Of Thrones (بازی تاج‌وتخت) با شبکه‌ی HBO رایزنی کرده بود. اما این تلاش‌ها درنهایت مثمر ثمر واقع نشد. در کتاب Tinderbox: HBO's Ruthless Pursuit of New Frontiers به قلم جیمز اندرو میلر فاش شد که ظاهرا مارتین برای تولید فصل‌های اضافی بازی تاج‌وتخت تلاش زیادی کرده است. پل هاس، مدیر برنامه‌های جرج آر. آر. مارتین جزئیاتی از برنامه‌های آشکار نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های ترانه یخ و آتش برای سریال Game Of Thrones را با میلر در میان گذاشت.

براساس گزارش رسانه‌ی اینسایدر، پل هاس اظهار داشت: «جورج رهسپار نیویورک شد تا با ریچارد پلپلر، مدیرعامل وقت اچ‌بی‌او ناهار بخورد و عاجزانه تقاضا کند که ۱۰ فصل ۱۰ قسمتی از سریال Game Of Thrones ساخته شود؛ چرا که محتوای کافی برای انجام این کار وجود دارد و این کار تجربه‌ی رضایت‌بخش‌تر و سرگرم‌کننده‌تری را برای بیننده‌ها رقم می‌زند». درنهایت سریال بازی تاج‌وتخت در ۸ فصل شامل ۷۳ قسمت تقدیم بینندگان شد. جرج آر. آر. مارتین قبلا در گفت‌وگو با رسانه‌ی ورایتی گفته بود که ایده‌هایی برای سریال Game Of Thrones دارد که می‌تواند آن را به فصل ۱۳ برساند.

سانسا استارک در محیط برفی

جرج آر. آر. مارتین در کتاب مورد بحث گفت که امیدوار بود تا Game Of Thrones به مدت ۱۰ سال ادامه پیدا کند. زیرا در این صورت زمان کافی برای جمع‌بندی شایسته‌ی سریال در اختیار نویسندگان قرار می‌گرفت. این نویسنده‌ی پرآوازه درحال‌حاضر مشغول نگارش کتاب The Winds of Winter (بادهای زمستان) یا ششمین جلد از مجموعه‌ کتاب‌های ترانه یخ و آتش است. مارتین امیدوار است که به‌زودی نوشتن این کتاب را تمام کند تا «مردم بتوانند در خصوص پایان مورد پسند خود بحث کنند».

هاس در این کتاب توضیح داد که دیوید بنیاف و دی. بی. وایس، شورانرهای Game Of Thrones «به‌حق رمغی برای ادامه‌ی کار نداشتند» و به‌دنبال گذر از این سریال و پیگیری پروژه‌های دیگری بودند. مدیر برنامه‌های جرج آر. آر. مارتین می‌گوید که شبکه‌ی اچ‌بی‌او تمایل به تولید فصل‌های بیشتری از بازی تاج‌وتخت داشت، اما این اتفاق رخ نداد. پل هاس در بخش دیگری از کتاب یادشده اظهار داشت: «جورج عاشق دیوید بنیاف و دی. بی. وایس است، اما پس از فصل پنجم کم‌کم نگران مناسب نبودن مسیری شد که شورانرها قدم در آن گذاشته بودند. زیرا می‌دانست که سرانجام داستان به کجا ختم می‌شود. به‌همین‌خاطر به آن‌ها گوشزد کرد که شما از الگوی من پیروی نمی‌کنید».

با اینکه Game Of Thrones به پایان رسیده است، اما شبکه‌ی اچ‌بی‌او درحال‌حاضر سریال اسپین‌آف House of the Dragon (خاندان اژدها) را در دست تولید دارد که وقایع آن ۳۰۰ سال پیش از حوادث سریال اصلی رخ می‌دهد. علاوه‌براین، سریالی با اقتباس از مجموعه رمان‌های Tales of Dunk and Egg (حکایت‌های دانک و اگ) نیز مراحل اولیه‌ی توسعه را پشت سر می‌گذارد که ماجراهای سر دانکن بلند قامت (داک) و اگان تارگرین پنجم (اگ) را ۹۰ سال پیش از حوادث رمان A Song of Ice and Fire دنبال می‌کند. البته که گسترش جهان Game of Thrones اتفاق عجیبی نیست. زیرا این سریال نه‌تنها بینندگان بسیار زیادی داشت، پرافتخارترین محصول شبکه HBO تا به امروز از نظر کسب جوایز مختلف است.

پیش از این پیش‌درآمد دیگری از مجموعه‌ی بازی تاج‌وتخت به نویسندگی جین گولدمن و با نقش‌آفرینی نائومی واتس تا مرحله‌ی ضبط قسمت آزمایشی پیش رفت، اما نتوانست چراغ سبز نهایی را دریافت کند و در سال ۲۰۱۹ کنار گذاشته شد. اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی جرج آر. آر. مارتین قراردادی ۱۰ میلیون دلاری با اچ‌بی‌او امضا کرد تا محتوای جدیدی برای این شبکه بسازد. در آن‌سو، دیوید بنیاف و دی. بی. وایس نیز ۲۵۰ میلیون دلار از نتفلیکس دریافت می‌کنند تا محتوای جدیدی برای این سرویس استریم تولید کنند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده