نویسنده: شعیب شاهدی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱

احساس منفی نویسنده ارشد سابق بایوور به اخبار سریال مس افکت

دیوید گایدر در قالب یک رشته توییت با حفظ جانب احتیاط درباره‌ی دلیل احساس ناخوشایند خود نسبت‌به ساخت سریال Mass Effect صحبت کرده است.

پس از اقتباس‌های متعدد از بازی‌های مختلف حالا به‌نظر می‌رسد نوبت‌به ساخت سریال از مجموعه Mass Effect رسیده است. به‌تازگی نویسنده ارشد سه بازی Dragon Age که از بایوور جدا شده است، احساسات منفی خود را نسبت‌به سریال مس افکت ابراز کرده. دیوید گایدر در چند توییت دلایل این موضوع را توضیح داد و گفت که اگر قرار بود برای Dragon Age همچین سریالی ساخته شود، نظر او تغییری نمی‌کرد.

بخشی از صحبت‌های وی را در ادامه می‌خوانیم: «خوشحالم که قرارداد مابین آمازون و مس افکت درباره‌ی ساخت یک سریال احتمالی است و تمایلی‌به ساخت اقتباس سینمایی وجود ندارد. ولی به‌هرحال برخلاف واکنش بسیاری از طرفداران که هیجان‌زده هستند، احتمال ساخت سریال، چه برای Mass Effect و چه برای Dragon age من را می‌ترساند و به هم می‌ریزد».

طبق توضیحات دیوید گایدر دلیل اصلی این موضوع این است که در بازی‌های مس افکت و دراگون ایج این بازیکنان هستند که شخصیت اصلی بازی را شکل می‌دهند و طبق میل خودشان در این‌باره تصمیم‌گیری می‌کنند. ولی در قالب سریال این قابلیت وجود ندارد و همه‌ی تصمیمات از قبل مشخص هستند.

او در ادامه می‌گوید: «سریال مجبور است این سؤال را پاسخ دهد که مس افکت چیست؟ این یعنی باید چیزی ساخته شود که همه به‌عنوان مس افکت آن را قبول داشته باشند. در حقیقت به‌نوعی یک عقب‌نشینی و دنده عقب رفتن است که کسی به آن نیازی ندارد. احتمالا طرفداران از سریال استقبال نکنند. ولی باید منتظر باشیم تا ببینیم چه‌طور خواهد شد».

فارغ‌از هر موضوعی نویسنده سابق بایوور به نکات خوبی اشاره کرده است. همچنین تعداد زیادی فیلم و سریال اقتباسی از بازی‌ها وجود دارند که نتوانسته‌اند ماهیت بازی را به‌خوبی به‌نمایش بگذارند و از نظر مخاطبان محصولات ضعیفی به‌حساب می‌آیند. همین موضوع می‌تواند نگرانی‌های دیوید گایدر را به‌خوبی توجیه کند.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده