نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۴

احتمال تولید سریال Mass Effect توسط آمازون

گزارش رسانه‌ی ددلاین نشان می‌دهد که شرکت آمازون درکنار تولید سریال Fallout به فکر ساخت اقتباس تلویزیونی مجموعه بازی Mass Effect است.

با استناد به تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون و به‌گزارش رسانه‌ی ددلاین، شرکت آمازون «در آستانه‌ی امضا قرارداد» تولید یک سریال براساس مجموعه بازی‌های پرطرفدار مس افکت استودیوی بازی‌سازی بایوور است. این تمام چیزی است که در این گزارش به آن اشاره شد. درحال‌حاضر تولید سریال Mass Effect به شکل رسمی تایید نشده است و باید زمان بیشتری را منتظر انتشار اطلاعات قطعی بمانیم.

آمازون اخیرا سرمایه‌گذاری جدی خود روی تولید اقتباس‌های تلویزیونی را افزایش داده است. این شرکت سریال Fallout به تهیه‌کنندگی اجرایی جاناتان نولان و لیزا جوی، خالقان سریال Westworld را در دست تولید دارد. در سال ۲۰۱۰ اعلام شد که شرکت لجندری پیکچرز مشغول تولید یک فیلم سینمایی از بازی Mass Effect است که شرکت برادران وارنر توزیع آن را برعهده دارد. سرانجام مارک پروتوسویچ، نویسنده‌ی فیلم Thor که برای نگارش فیلم‌نامه استخدام شده بود، پروژه را ترک کرد و فیلم Mass Effect هرگز به مرحله‌ی تولید نرسید. حالا ممکن است سریال مس افکت از شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو پخش شود.

Mass Effect: Andromeda

مک والترز از استودیو بایوور در ژوئن امسال گفت که تلویزیون بستر مناسب‌تری برای مجموعه‌ی Mass Effect است و سیستم اپیزودی امکان روایت داستان به‌شکل موثرتر را برای سازندگان فراهم می‌کند. او در این‌باره توضیح داد: «اگر می‌خواهید داستان پرجزئیاتی مثل Mass Effect را روایت کنید، تلویزیون جای مناسبی برای انجام این کار است. داستان این مجموعه کاملا با سیستم اپیزودی مجموعه‌های تلویزیونی جور در می‌آید».

یک بازی تازه از مجموعه‌ی Mass Effect نیز مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد و اخیرا شاهد انتشار تیزری از آن بودیم که به بازگشت نژاد Geth اشاره داشت. اثر مورد بحث نخستین بازی مجموعه پس از بازی Mass Effect: Andromeda به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۱۷ در دسترس بازیکنان قرار گرفت. شرکت الکترونیک آرتز و استودیوی بایوور در اوایل سال ۲۰۲۱ بازی Mass Effect: Legendary Edition را منتشر کردند که شامل نسخه‌ی آپدیت‌شده‌ی سه نسخه‌ی اول مجموعه بود و در زمینه‌ی فروش بهتر از انتظارات عمل کرد.

جنیفر سالک، رئیس شرکت آمازون در جریان گفت‌وگو با رسانه‌ی ددلاین از احتمال تولید سریال Mass Effect خبر داد و به شروع طوفانی سریال Wheel of Time اشاره کرد. رئیس آمازون در این خصوص اظهار داشت: «می‌توانیم قاطعانه بگوییم که Wheel of Time پربیننده‌ترین سریال سال جاری و یکی از پنج مجموعه‌ی تلویزیونی برتر تمام ادوار پرایم ویدئو بود». بی‌تردید سریال ارباب حلقه‌ها یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی آتی آمازون است که برای پخش در سپتامبر ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است. جنیفر سالک در این‌باره گفت: «این سریال واقعا شگفت‌انگیز است و بی‌صبرانه در انتظار نمایش آن به مردم سراسر جهان هستیم».


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده