نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۷

پایان فیلمبرداری یک اپیزود سریال The Last of Us به کارگردانی نیل دراکمن

نیل دراکمن با انتشار توئیتی از پایان کار فیلم‌برداری یکی از قسمت‌های سریال The Last of Us خبر داد که خود او سکان هدایت آن را در دست داشت.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم‌برداری یکی از قسمت‌های سریال The Last of Us (آخرین بازمانده از ما) شبکه HBO به کارگردانی نیل دراکمن به پایان رسیده است. دراکمن از زمان معرفی این اقتباس تلویزیونی مشغول کار روی آن بوده است و علاوه‌بر کارگردانی، به‌عنوان یکی از دو نویسنده‌ی اصلی و تهیه‌کننده‌ی اجرایی پروژه نیز فعالیت می‌کند. خالق مجموعه بازی لست آو آس اخیرا با انتشار توئیتی از پایان کار فیلم‌برداری یکی از اپیزودهای سریال خبر داده است که خود او سکان هدایت آن را در دست داشت. این بازی‌ساز نام‌آشنا در یک توئیت اظهار داشت:

افسوس که دیگر نمی‌توانم در کانادا بمانم. خطاب به بهترین عوامل تولید آثار تلویزیونی جهان می‌گویم که از شما برای کارهای بی‌نظیر، اشتیاق و استقبال‌تان از من سپاسگزارم! دلم به‌شدت برای شما تنگ خواهد شد! برای بازگشت به استودیو ناتی داگ (و هوای گرم‌تر!) هیجان‌زده‌ام.

کلاکت فیلمبرداری سریال The Last of Us

نیل دراکمن، رئیس استودیو ناتی داگ به‌همراه این توئیت تصویر جدیدی را منتشر کرد که کلاکت فیلم‌برداری سریال The Last of Us را به نمایش می‌گذارد؛ تصویری که یک بار دیگر لوگوی جذاب اقتباس تلویزیونی The Last of Us را در معرض نمایش قرار می‌دهد. فونت این لوگو مشابه همان فونت لوگوی بازی‌های مجموعه است و تنها در بخش رنگ‌آمیزی و جاگیری نشان سفید-رنگ گروه فایرفلای بین دو حرف آخر عبارت The Last of Us تفاوت‌هایی دیده می‌شود. این لوگو هم به تمایز این پروژه از بازی‌ها کمک شایانی می‌کند و هم اتصال این دو به یکدیگر را نشان می‌دهد.

هنوز معلوم نیست نیل دراکمن کدام اپیزود سریال را کارگردانی کرده است

از آن‌جایی که همچنان شناخت کاملی از پروسه‌ی ساخت سریال The Last of Us نداریم، هنوز نمی‌دانیم که نیل دراکمن روی کدام اپیزود یا چه بخشی از داستان کار کرده است. مدتی قبل تصاویری از جول، الی و تس سر صحنه‌ی فیلم‌برداری منتشر شد که آن‌ها را مشغول عبور از بخش‌های پوشیده‌شده شهر با قارچ کوردیسپس نشان می‌داد. بااین‌حال معلوم نیست که این تصاویر به کدام اپیزود مربوط می‌شوند و آیا نیل دراکمن کارگردانی آن را برعهده داشت یا خیر. بنابراین احتمالا تا زمان پخش این سریال در سال ۲۰۲۲ میلادی از شبکه‌ی اچ‌بی‌او نمی‌توانیم با قاطعیت در این‌باره سخن بگوییم. ما فقط می‌دانیم که فعلا حداقل فیلم‌برداری سه قسمت از ۱۰ قسمت فصل اول سریال The Last of Us به پایان رسیده است.

اگر فیلم‌برداری سریال The Last of Us تا حدی پیش رفته باشد که جول، تس و الی کنار هم قرار گیرند، به‌وضوح از داستان نخستین بازی مجموعه دور نشده است. زیرا این صحنه‌ها به اولین فصل‌های بازی The Last of Us، محصول سال ۲۰۱۳ میلادی مربوط می‌شوند. اگر سازندگان سکانس‌های سریال را بدون ترتیب فیلم‌برداری نکرده باشند، این احتمال وجود دارد که نیل دراکمن یکی از قسمت‌های اولیه را کارگردانی کرده باشد. فعلا نمی‌دانیم که چه میزان از داستان The Last of Us در فصل اول روایت خواهد شد. اما با توجه به صحبت‌های کریگ مازن، شاید وقایع نخستین بازی مجموعه در فصل اول سریال به نمایش گذاشته شود و فصل احتمالی بعدی به‌سراغ ماجراهای بازی The Last of Us Part 2 برود.

پدرو پاسکال، بازیگر سریال The Mandalorian (مندلورین) نقش جول، بلا رمزی، بازیگر سریال Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت) نقش الی، گابریل لونا، بازیگر فیلم Terminator: Dark Fate (نابودگر: سرنوشت تاریک) نقش تامی، مرل دندریج، صداپیشه‌ی بازی‌های The Last of Us نقش مارلین و نیکو پارکر، بازیگر فیلم Dumbo (دامبو) نقش سارا را در اقتباس تلویزیونی The Last of Us ایفا می‌کنند. نیل دراکمن، علی عباسی، کانتمیر بالاگوف و یاسمیلا ژبانیچ نیز سکان هدایت قسمت‌های مختلف سریال لست آو آس را در دست خواهند داشت.

جول و الی در کنار تپه در سریال The Last of Us

در خلاصه‌ی داستان اقتباس تلویزیونی The Last of Us آمده است: «داستان سریال ۲۰ سال پس از نابودی تمدن مدرن رخ می‌دهد. جول، یک بازمانده‌ی سرسخت برای خارج کردن دختری ۱۴ ساله با نام الی از یک منطقه‌ی قرنطینه‌ی آزاردهنده استخدام می‌شود. آنچه در وادی امر به یک کار ساده شباهت دارد، خیلی زود به سفری متأثرکننده و خشونت‌آمیز تبدیل می‌شود و آن‌ها باید سراسر ایالات متحده را زیر پا بگذارند و برای بقا به یکدیگر تکیه کنند.» این سریال اقتباسی از مجموعه بازی‌های تحسین‌شده‌ای با همین نام از استودیوی ناتی داگ است که در آن یک قارچ جهش‌یافته با ویروس مرگبار، تمدن بشری را به نابودی می‌کشاند.

داستان سریال لست آو آس در اپیزودهای یک‌ساعته روایت می‌شود. بنابراین طول نخستین فصل آن چیزی در حدود ۱۰ ساعت خواهد بود. نیل دراکمن و کریگ مازن وظیفه‌ی نویسندگی و تهیه‌کنندگی اجرایی این اقتباس تلویزیونی را برعهده دارند و بخش تلویزیونی شرکت سونی پیکچرز، شرکت ورد گیمز، شرکت مایتی مینت و استودیو ناتی داگ در تولید آن دخیل خواهند بود. کارولین استراوس، ایوان ولز، اسد قزلباش، کارتر سوان و رُز لام نیز در مقام تهیه‌کننده‌ی اجرایی در پروژه حضور دارند. انتظار می‌رود که کار تولید سریال The Last of Us در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد-تیر ۱۴۰۱) به پایان برسد.


منبع TheGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده