نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۵۴

شروع خوب فیلم Eternals در گیشه جهانی

فیلم Eternals با وجود دریافت نقدهای منفی توانست عملکرد خوبی در گیشه داشته باشد و دومین افتتاحیه برتر جهانی یک فیلم در دوران کرونا را به خود اختصاص دهد.

سرانجام اکران جهانی فیلم Eternals آغاز شد و منتقدان به دو گروه تقسیم شده و هر گروه نظر متفاوتی در مورد فیلم دارند تا اولین فیلم دنیای سینمایی مارول با لقب راتن یا گوجهآ گندیده را در راتن تومیتوز شاهد باشیم. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آمار فروش اولین هفته اکران فیلم اترنالز منتشر شده است. طبق خبری که هالیوودریپورتر منتشر کرده، فیلم Eternals در سه روز اول اکرانش در آمریکا توانست ۷۱ میلیون دلار در گیشه فروش کند تا عملکرد نسبتا بهتری نسبت به پیش‌بینی اولیه افتتاحیه خود داشته باشد.

پیش از این گفته می‌شود که کمی بعید است فروش سه روز اول این فیلم به ۷۰ میلیون دلار برسد. بدین ترتیب فیلم Eternals پس از فیلم Venom 2، فیلم Black Widow و فیلم Shang-Chi، چهارمین افتتاحیه برتر سال ۲۰۲۱ و چهارمین افتتاحیه برتر دوران حکمرانی کرونا را ثبت کرده است. البته فیلم اترنالز از زمان اکران فیلم Ant-Man در سال ۲۰۱۵ با افتتاحیه ۵۷ میلیون دلار، ضعیف‌ترین افتتاحیه یک فیلم در دنیای سینمایی مارول را به خود اختصاص داده است. همچنین این بهترین افتتاحیه فیلم‌های کلوئی ژائو بوده است که البته خیلی هم غافلگیر کننده نیست.

جمع شدن اعضای تیم اترنالز در پوستر جدید فیلم Eternals

علاوه‌براین، فیلم Eternals سینمااسکور B را از تماشاگران دریافت کرده که ممکن است خبر خیلی خوبی برای این فیلم نباشد و نشان می‌دهد که بین تماشاگران نیز مانند منتقدان دو دستگی وجود دارد و باید منتظر میزان استقبال مردم در هفته دوم اکران فیلم باشیم. در هر حال ۶۱ درصد تماشاگران مرد بوده‌اند و ۴۷ درصد از تماشاگران نیز سنی بیش از ۲۵ سال را داشته‌اند. فیلم Eternals که با بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری تولید شده، توانست ۹۰ میلیون دلار نیز در دیگر کشورهای جهان فروش کند تا مجموع فروش جهانی فیلم اترنالز در هفته اول به ۱۶۱ میلیون دلار برسد.

بدین ترتیب پس از فیلم سریع و خشن 9، فیلم Eternals موفق شد دومین افتتاحیه برتر یک فیلم در گیشه جهانی را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که جدیدترین فیلم دنیای سینمایی مارول در چین اکران نشده و فعلا هم مشخص نیست این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر. همچنین نمایش فیلم اترنالز در چندین کشور عربی ممنوع شده است، اما نسخه سانسور شده همچنان در کشورهایی مثل امارات، اردن و مصر نمایش داده خواهد شد.


منبع CBM
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده