نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۴

تایکا وایتیتی وظیفه کارگردانی یک فیلم کمیکی جدید را بر عهده گرفت

تایکا وایتیتی که پیش از این دو قسمت از فیلم Thor را کارگردانی کرده بود، حالا قرار است فیلم The Incal را که اقتباس از یک کمیک گرافیکی است، کارگردانی کند.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، تایکا وایتیتی وظیفه کارگردانی فیلم جدیدی را بر عهده گرفته است. طبق خبری که هالیوودریپورتر منتشر کرده، وایتیتی قرار است اقتباس سینمایی کمیک گرافیکی و علمی تخیلی The Incal به نویسندگی آلخاندرو خودوروفسکی و به طراحی ژان ژیرو را کارگردانی کند. علاوه‌بر کارگردانی، وایتیتی قرار است فیلمنامه این فیلم علمی تخیلی را نیز بنویسد. خودوروفسکی بیشتر برای حضور در مستند Jodorowsky's Dune شناخته می‌شود.

کمیک گرافیکی The Incal

فیلم The Incal قرار است اولین اقتباس هالیوودی از کمیک‌های خودوروفسکی نیز باشد که می‌تواند باعث شکل گرفتن یک مجموعه طولانی مدت شود و حتی ممکن است شاهد خلق دنیایی مثل دنیای سینمایی مارول برای آن باشیم. کمیک The Incal یک رمان گرافیکی در سبک اپرای فضایی و حماسی است که براساس طرح‌های خودوروفسکی از پروژه لغو شده Dune خلق شده است. این کمیک داستان یک کارآگاه خصوصی به‌نام جان دیفول را دنبال می‌کند که به‌صورت اتفاقی یک شی مرموز به‌نام Incal را پیدا می‌کند که دارای قدرت زیادی است.

حالا افراد زیادی در کهکشان به‌دنبال گرفتن این شی مرموز و قدرتمند هستند. وایتیتی در بیانیه منتشر شده گفت: «فیلم‌ها و رمان‌های گرافیکی آلخاندرو خودوروفسکی برای مدت طولانی روی کارهای من و بسیاری دیگر از افراد تاثیر گذاشته‌اند. از اینکه فرصتی برای به تصویر کشیدن شخصیت‌های نمادین او به من داده شده، شوکه هستم و باورم نمی‌شود و از آلخاندرو، فابریس و تمامی افرادی که در Humanoids حضور دارند بابت اعتمادی که به من کردند، سپاسگزارم.»

تایکا وایتیتی و لوگو کمیک The Incal

وایتیتی پیش از این برای نوشتن فیلمنامه فیلم JoJo Rabbit جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرده است. فیلم Next Goal Wins فیلم بعدی او است که با اینکه تولید فیلم به پایان رسیده، اما هنوز دارای تاریخ اکرانی نیست. همچنین وایتیتی اخیرا فیلم Thor: Love and Thunder را کارگردانی کرده که این فیلم قرار است در تاریخ ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۷ تیر ۱۴۰۱) اکران شود. علاوه‌براین، وایتیتی قرار است فیلم جدید جنگ ستارگان را کارگردانی کند که فعلا اطلاعات خیلی زیادی از این پروژه در دسترس نیست.

همچنین ساخت فیلم Akira فعلا متوقف است و وایتیتی ممکن است درنهایت فیلم Flash Gordon و دنباله فیلم What We Do in the Shadows با نام We're Wolves را نیز کارگردانی کند. علاو‌ه‌براین، گفته می‌شود وایتیتی وظیفه کارگردانی فیلم Tower of Terror با بازی اسکارلت جوهانسون را نیز بر عهده گرفته است. اطلاعات بیشتری از فیلم The Incal در دسترس نیست و به‌نظر می‌رسد که باتوجه‌به برنامه بسیار شلوغ وایتیتی هنوز زمان زیادی تا تولید این فیلم باقی‌مانده است.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده