نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۶

مرگ یکی از عوامل تولید فیلم Indiana Jones 5

شرکت والت دیزنی از مرگ نیک کاپاک ۵۴ ساله در یکی از هتل‌های مراکش خبر داد. اما علت این حادثه‌ی دلخراش هنوز مشخص نیست.

به‌گزارش نیویورک پُست، جنازه‌ی یکی از عوامل تولید فیلم Indiana Jones 5 در مراکش پیدا شده است. فیلم‌برداری ایندیانا جونز جدید داخل آن کشور در حال انجام بود. شرکت والت دیزنی در روز پنج‌شنبه به نیویورک پست گفت که جسد نیک کاپاک ۵۴ ساله در اتاق هتلی در شهر فاس پیدا شد. با اینکه دیزنی مرگ نیک کاپاک را بی‌ارتباط با تولید فیلم ایندیانا جونز ۵ می‌داند، اما هنوز هیچ علتی برای این حادثه‌ی غم‌انگیز اعلام نشده است.

علت مرگ غیرعادی نیک کاپاک در یکی از اتاق‌های هتلی در مراکش هنوز مشخص نیست

یکی از نمایندگان فیلم Indiana Jones 5 در این رابطه به نیویورک پست گفت: «با خانواده و دوستان نیک کاپاک هم‌دردی می‌کنیم. او همکاری فوق‌العاده بااستعداد و یکی از اهالی سینما بود که به‌شدت دلتنگش خواهیم شد». نیک کاپاک یکی از عوامل باسابقه‌ی تولید بود که کار روی مجموعه فیلم Star Wars ،Jurassic Park و Harry Potter را در کارنامه داشت. در گزارش‌ها آمده است که او اخیرا برای کار روی فیلم ایندیانا جونز ۵ راهی مراکش شد. کار نیک کاپاک شامل ساخت و نگه‌داری قطعاتی بود که از تجهیزات دوربین حین فیلم‌برداری محافظت می‌کنند.

هریسون فورد در فیلم ایندیانا جونز 5

(هریسون فورد، بازیگر نقش ایندیانا جونز در سری فیلم Indiana Jones)

تولید فیلم Indiana Jones 5 بر اثر شیوع ویروس کرونا و عوامل آزاردهنده‌ی دیگر بارها با مشکل مواجه شده است. به‌گزارش بی‌بی‌سی مراکش اخیرا در واکنش به افزایش موارد ابتلا به کووید، پرواز به کشور و خروج از آن را ممنوع کرد. مدتی قبل هریسون فورد ۷۹ ساله نیز در حین تمرین برای یک صحنه‌ی مبارزه مجروح شد تا مجبور به حدودا ۳ ماه فاصله‌گیری از فیلم‌برداری باشد.

استیون اسپیلبرگ، کارگردان چهار فیلم قبلی ایندیانا جونز در ابتدا روی صندلی کارگردانی قسمت پنجم نشسته بود. اما در فوریه‌ی ۲۰۲۰ از این سمت کناره‌گیری کرد تا تنها تهیه‌کنندگی آن را انجام دهد. دلیل این امر نیز ظاهرا اختلاف نظر استیون اسپیلبرگ در مورد فیلم‌نامه بوده است. درحال‌حاضر جیمز منگولد، کارگردان فیلم Ford vs. Ferrari و فیلم Logan سکان هدایت فیلم را در دست دارد.

فیلم Indiana Jones 5 در ابتدا برای اکران در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۱ (۲۹ ژوئیه ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده بود، اما مانند بسیاری از آثار دیزنی با تأخیر مواجه شد و اکنون در تاریخ ۹ تیر ۱۴۰۲ (۳۰ ژوئن ۲۰۲۳) روی پرده‌ی نقره‌ای سینما می‌رود. البته هنوز معلوم نیست که مرگ نیک کاپاک یا شرایط کشور مراکش باعث به تعویق افتادن بیشتر پروسه‌ی تولید خواهند شد یا خیر.

فیلم Raiders of the Lost Ark نخستین فیلم مجموعه‌ی ایندیانا جونز بود که در سال ۱۹۸۱ اکران شد. پس از آن فیلم ایندیانا جونز و معبد مرگ در سال ۱۹۸۴، فیلم ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی در سال ۱۹۸۹ و فیلم ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه‌ی بلورین در سال ۲۰۰۸ روی پرده‌ی سینما رفت. با اینکه فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull موفق به جلب رضایت بسیاری از بینندگان نشد، اما در گیشه اوضاع بدی هم نداشت و تقریبا ۷۹۰ میلیون دلار فروش سینمایی را تجربه کرد. چهار فیلم اول ایندیانا جونز در مجموع نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشتند که موفقیت بزرگی برای مجموعه به حساب می‌آید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده