نویسنده: فریده صالحی
// یکشنبه, ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰

واکنش منتقدان به فیلم Antlers - انتلرز

فیلم انتلرز (Antlers)، جدیدترین اثر کری راسل و شرکت سرچلایت پیکچرز، مدتی پیش در سینماها نمایش داده شد و توانست میانگین امتیازات متوسطی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Antlers یا در زبان فارسی «انتلرز» یکی از جدیدترین آثار اکشن، اسرارآمیز، دلهره‌آور، ترسناک، درام، فانتزی و جنایی شرکت سرچلایت پیکچرز (Searchlight Pictures) است که به‌دست کارگردان، بازیگر، نویسنده و تهیه‌کننده بااستعداد و مجبوبی به‌نام اسکات کوپر ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Hostiles (متخاصمان)، فیلم Black Mass (عشاء ربانی سیاه)، فیلم Out of the Furnace (خارج از کوره)، فیلم For Sale by Owner (برای فروش توسط مالک) و فیلم Crazy Heart (قلب دیوانه) و غیره اشاره کرد. در فیلم انتلرز، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند کری راسل در نقش جولیا میدوز، کیتلین پیترسون در نقش بچگی‌های جولیا میدوز، جسی پلمونس در نقش پاول میدوز، جرمی تی. توماس در نقش لوکاس ویور، گراهام گرین در نقش وارن استوکس، اسکات هیز در نقش فرانک ویور، روری کاچرین در نقش دن لکروی و ایمی مدیگن در نقش مدیر بوث و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم انتلرز در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۱۹ مهر ۱۴۰۰) در سالن نمایش جشنواره بیاند (Beyond Fest)، برای اولین‌بار نمایش داده شد. سازندگان این اثر در نظر داشتند که انتلرز را در تاریخ ۲۹ اکتبر (۷ آبان) به‌صورت عمومی در سینماهای آمریکا نمایش دهند. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۵۸ را از بین ۲۸ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود اسکات کوپر، نیک آنتوسکا و سی. هنری چایسون بوده است.

جرمی تی توماس در جنگل و در فیلم Antlers

این هنرمندان فیلمنامه خود را براساس داستان کوتاهی که نیک آنتوسکا منتشر کرده بود، نوشتند. از طرف دیگر هم گیرمو دل تورو، دیوید اس. گویر و جی. مایلز دیل نقش تهیه‌کننده این اثر را داشتند. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدان، سبک فیلم‌برداری این اثر را تحسین کردند و دوست داشتند. اما حسابی فیلمنامه را به باد انتقاد گرفتند و موضوعات آن را خام و توسعه نیافته خواندند.

فیلم انتلرز در ابتدا قرار بود در آوریل سال گذشته میلادی به نمایش در بیاید اما اکران آن به‌خاطر پاندمی کرونا به تأخیر افتاد و برای نمایش در فوریه سال ۲۰۲۱ تنظیم شد. اما پیش از اینکه به زمان مورد نظر برسد، به‌صورت کامل از برنامه اکران حذف شد تا سرانجام به تاریخ فعلی رسید. از طرف دیگر هم ۱۱۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ترسناک را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۱ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی پیش فیلم Antlers در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Antlers از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در یک شهر منزوی اورگان، یک معلم مدرسه راهنمایی و برادر کلانتر او درگیر ماجراهای دانش‌آموز معمایی و مرموز خود می‌شوند. رازهای تاریک این دانش‌آموز باعث می‌شود که آن‌ها با یک موجود اجدادی و افسانه‌ای که مقابل آن‌ها قرار می‌گیرد، به‌طرز وحشتناکی روبه‌رو شوند؛ این دانش‌آموز، به‌طور مخفیانه از یک موجود ماوراطبیعی در خانه خود نگه‌داری می‌کرد.

کری راسل در نقش جولیا میدوز در فیلم Antlers

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Antlers بیندازیم:

تام ارنست | اوریجینال سین

۹۱ از ۱۰۰

از لحاظ بصری، فیلم انتلرز درست به اندازه‌ی پرتره‌ای از یک شهر در حال مرگ، خیره‌کننده است. صحنه‌های ترسناک خیلی زیادی هم در این اثر وجود دارد که می‌تواند اکثر طرفداران این ژانر را راضی کند؛ صحنه‌هایی که بعضی‌ها را مجبور به بستن چشمانشان می‌کند. اما چیزی که دراین‌میان باعث می‌شود فیلم انتلرز بیشتر از یک اثر کشت و کشتاری باشد، تعهد کوپر به شخصیت‌های داستان و همچنین بازی دو تن از جوان‌ترین بازیگران تیمش است؛ البته، خودتان باید تماشا کنید تا به اصل ماجرا پی ببرید.

پیتر دبروژ | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

چیزی که فیلم Antlers را بسیار آزاردهنده می‌کند، مکانیک‌های تنش‌آفرین و ترس‌آفرین آن نیست، بلکه نحوه‌ی نفوذ فیلمساز به ذهن دو شخصیت اصلی‌اش است.

مایکل اوسالیوان | واشینگتون پست

۷۵ از ۱۰۰

فیلم انتلرز از قوانین ژانر وحشت پیروی می‌کند (خیلی از آن‌ها آشنا هستند و برخی اوقات هم کلیشه‌ای می‌شوند). این در حالی است که آن‌ها را تغییر هم می‌دهد. درست است که این فیلم در مرکزیت خود یک هیولا دارد و حول محور آن می‌چرخد. اما ریشه‌ی آن در تراژدی‌هایی است که هر روز آن‌ها را در اخبار می‌شنویم.

رافائل موتامایر | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

فیلم Antlers یک اثر ترسناک رضایت‌بخش، آزاردهنده و نسبتا غم‌انگیز است؛ آن هم وقتی که روی موجود اصلی خود تمرکز می‌کند. زمانی‌که این فیلم به موضوع بی‌توجهی والدین می‌پردازد، یک درام شخصیتی قابل تامل است. اما این دو موضوع اصلا ترکیب خوبی با یکدیگر ندارند. همین عدم ترکیب مناسب هم اجازه نمی‌دهد تا هر کدام از این مضامین، آنطور که باید و شاید، خودشان را عالی نشان دهند.

یک نقاشی ترسناک از فردی با دهان آتشین در فیلم Antlers

تارا بردی | آیریش تایمز

۴۰ از ۱۰۰

حتی بازی‌های دوست‌داشتنی و صمیمانه‌ی بازیگران فوق‌العاده‌ای مثل کری راسل و اسکات هیز هم نتوانست این آش شله قلمکار را که پر از مضامین مختلف بود، به یک اثر منسجم تبدیل کند.

مارک هانسون | مجله اسلنت

۳۸ از ۱۰۰

در فیلم انتلرز، شخصیت بد بزرگ داستان اصلا به اندازه‌ی خطاهای جمعی جامعه ترسناک و وحشتناک نیست.

کارلوس آگیلار | پلی فهرست

۲۵ از ۱۰۰

تکه‌هایی از آسیب‌های دوران کودکی، یک قسمت از بحران اپیوئیدی، چند قطره از آزارهای محیطی و افسانه بومی آمریکایی در یک محیط روایتی مه‌آلود با یکدیگر ترکیب شدند؛ بدون اینکه این ادغام بخواهد معنی خاص زیادی داشته باشد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Antlers نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری متوسط و نسبتا سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده