نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۵

جف نیکولز دیگر کارگردان فیلم A Quiet Place جدید نیست

براساس گزارش منابع نزدیک به پارامونت پیکچرز، جف نیکولز دیگر قرار نیست مسئولیت کارگردانی فیلم جدید مجموعه‌ی A Quiet Place (یک مکان ساکت) را بر عهده داشته باشد.

رسانه Deadline گزارش داد که استودیو پارامونت به‌دنبال یک کارگردان دیگر برای ساخت فیلم جدید A Quiet Place می‌گردد. زیرا جف نیکولز می‌خواهد به‌صورت کامل متمرکز روی پروژه‌ی علمی-تخیلی جدید خود باشد و دیگر کاری به فیلم ترسناک جدید مجموعه‌ی «یک مکان ساکت» ندارد. نیکولز برای کارگردانی آثاری چون فیلم Shotgun Stories، فیلم Take Shelter، فیلم Mud، فیلم Midnight Special و فیلم Loving شناخته می‌شود.

منابع آگاه می‌گویند که آژانس‌های برتر هم‌اکنون درحال ارائه‌ی گزینه‌هایی برای جایگزینی نیکولز هستند و پارامونت به‌زودی در این‌باره تصمیم خواهد گرفت. باتوجه‌به موفقیت‌های گسترده‌ی فیلم A Quiet Place و فیلم A Quiet Place Part II، این مجموعه برای پارامونت از اهمیت بالایی برخوردار شده است و کار روی یک قسمت دیگر، از اولویت‌های اصلی استودیو به شمار می‌رود.

اطلاعات خاصی از قسمت جدید A Quiet Place در دسترس نیست. ما می‌دانیم که این پروژه قرار نیست فیلم A Quiet Place Part 3 باشد و بیشتر حکم یک اسپین-آف برای مجموعه را دارد. ایده‌ی فیلم فرعی مورد بحث متعلق به خود جان کرازینسکی است. او در این مجموعه‌ی سینمایی به‌عنوان نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده فعالیت دارد. اما ظاهرا نمی‌خواهد سازنده‌ی اصلی این فیلم اسپین-آف باشد.

پارامونت امیدوار است که با گسترش دنیای مجموعه فیلم ترسناک یک مکان آرام بتواند در چند سال آینده بیشتر روی آن مانور بدهد. ساخت یک فیلم اسپین-آف که جان کرازینسکی و امیلی بلانت بازیگرهای آن نیستند و روی شخصیت‌های تازه‌ای تمرکز می‌کند، قطعا می‌تواند تاثیر مثبت روی بزرگ‌تر شدن این جهان داستانی داشته باشد.

نمایی از فیلم Quiet Place

A Quiet Place Part II اولین فیلمی بود که در دوران بعد از آغاز شیوع کرونا توانست با اکران سینمایی اختصاصی در آمریکا به بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داخلی برسد. البته امیلی بلانت و جان کرازینسکی به خاطر محدود شدن بازه‌ی زمانی اکران اختصاصی این فیلم ترسناک در سینماها که روی فروش آن تاثیر منفی گذاشت، از پارامونت پیکچرز درخواست غرامت مالی کردند.

مایکل بی، اندرو فرم و برد فولر ازطریق شرکت Platinum Dunes تهیه کنندگان قسمت جدید «یک مکان تاریک» هستند. در همین حین جان کرازینسکی تحت برند Sunday Night و الیسون سیگر به‌عنوان تهیه کنندگان اجرایی این فیلم فرعی مجموعه وظایف خود را انجام می‌دهند.

فیلم A Quiet Place در سال ۲۰۱۸ روی پرده رفت و اتفاقات آن در یک دنیای پسا-آخرالزمانی جریان دارند. در این جهان هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و با کوچک‌ترین صدایی می‌توانند انسان‌ها را شکار کنند. تمرکز داستان این فیلم ترسناک روی یک خانواده بود که در تلاش برای بقا، در یک مزرعه‌ی دورافتاده هستند. قسمت اول فیلم A Quiet Place موفق شد بیش از ۳۴۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش سینمایی داشته باشد؛ بیش از ۱۸۸ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۱۵۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. بودجه‌ی ساخت آن فیلم تنها ۱۷ میلیون دلار بوده است.

اگر انتخاب با شما بود، سراغ چه شخصی برای کارگردانی فیلم فرعی جدید مجموعه‌ی A Quiet Place می‌رفتید؟


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده