// شنبه, ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۸

تمایل ادگار رایت به ساخت فیلم جدید جیمز باند

ادگار رایت، کارگردان فیلم Scott Pilgrim vs. the World و فیلم Baby Driver تمایل زیادی به کارگردانی فیلم جدید جیمز باند دارد.

جست‌وجو برای پیدا کردن بازیگر جدید جیمز باند از سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. اما از همین حالا کارگردان‌های مختلف مثل دنی ویلنوو و ادگار رایت مشغول پیشنهاد دادن خود به شرکت Eon Productions و استودیوهای فیلم‌سازی MGM هستند. در همین حین فیلم No Time to Die به فروش زیاد در کشورهای مختلف ادامه می‌دهد. بدون شک علاوه‌بر بازیگر جدید، خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که چه کسی قرار است نویسنده و کارگردان فیلم جیمز باند باشد.

مخاطب‌ها می‌خواهند متوجه بشوند که باید از بیست‌وششمین اثر سینمایی با حضور مامور 007 چه انتظاری داشته باشند. این شغلی است که قطعا خیلی‌ها حاضر به استخدام برای آن هستند. چند کارگردان ستایش‌شده و معروف هم طی سال‌های اخیر از آمادگی خود برای خلق یک جیمز باند تازه و متفاوت گفته‌اند. رایت به‌عنوان یک فرد بریتانیایی می‌گوید: «شما باید بفهمید که در انگلستان، اکران یک فیلم James Bond جدید مثل رفتن کشور انگلیس به فینال جام جهانی است. بریتانیایی‌ها باند را به‌عنوان افتخار ملی می‌شناسند».

رایت که آثاری همچون فیلم Shaun of the Dead، فیلم Hot Fuzz، فیلم The World's End، مستند The Sparks Brothers و فیلم Last Night in Soho را در کارنامه دارد، از همین حالا طرح داستانی خود برای جیمز باند جدید را آماده کرده است. او می‌گوید اگر باربارا براکلی و تهیه‌کنندگان دیگر مجموعه‌ی جیمز باند به سراغ او بیایند، وی آماده‌ی مطرح کردن پیشنهاد خود خواهد بود.

ادگار رایت، کارگردان اقتباس سینمایی The Running Man

وی باور دارد که باتوجه‌به تاثیرگذاری بسیار زیاد دنیل کریگ روی فرهنگ عامه، فیلم‌ساز بعدی باید برای ساخت جیمز باند جدید به سمت نوع دیگری از شخصیت‌پردازی برود. وگرنه بازیگر تازه و جلوه‌ی جدید کاراکتر، زیر مقایسه‌ی مستقیم با کریگ لگد می‌شوند. رایت می‌گوید: «بعضی از افراد به‌عنوان بازیگر جدید جیمز باند مطرح شده‌اند و راستش را بخواهید، نمی‌توانم تبدیل شدن آن‌ها به این شخصیت را تصور کنم. چون آن‌ها انگار گزینه‌های موجود برای ساخت «دنیل کریگ ۲» هستند. مثلا من مایکل فاسبندر و تام هاردی را بسیار دوست دارم. اما مطرح شدن اسم آن‌ها واقعا به این خاطر است که مردم به یک جیمز باند دیگر از جنس کریگ فکر می‌کنند.

ما یک جیمز باند سرسخت معرکه را دیدیم و این انتخاب‌ها بیش از حد شبیه آن هستند. شان کانری یک جیمز باند از جنس شکلات تلخ بود و راجر مور یک جیمز باند از جنس شکلات شیری. تیموتی دالتون یک جیمز باند از جنس شکلات تلخ و پیرس برازنان، یک شکلات شیری. دنیل کریگ هم یک شکلات تلخ معرکه بود. به‌نظر من این مجموعه اکنون شدیدا مشتاق دریافت یک جیمز باند از جنس شکلات شیری است».

او در آخر گفت که تهیه‌کنندگان فیلم جیمز باند جدید اگر بخواهند با رایت ارتباط برقرار کنند، ایمیل او را دارند. اکشن‌های خاص و شخصیت‌پردازی‌های ویژه‌ی این فیلم‌ساز بدون شک او را در نگاه برخی از بینندگان، تبدیل به گزینه‌ای هیجان‌انگیز برای ساخت جدیدترین 007 می‌کنند. در آخر باید دید چه افرادی برای جلو بردن پروژه‌ی فیلم جدید باند انتخاب می‌شوند.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده