نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۷

انتخاب قهرمان اصغر فرهادی به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۲

فیلم قهرمان به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی به‌عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد.

هر سال یک فیلم به‌عنوان نماینده‌ی ایران در اسکار به آکادمی علوم و هنرهای سینما معرفی می‌شود. امسال نیز به رسم هر سال این اتفاق افتاده است و به‌این‌ترتیب اعضای گروه انتخاب نماینده‌ی سینمای ایران، فیلم قهرمان ساخته‌ی اصغر فرهادی را برای معرفی به اسکار ۲۰۲۲ انتخاب کرده‌اند. هیئت انتخاب پس از بررسی ۴۴ فیلم سینمایی، به سه فیلم قهرمان، بندبند و دشت خاموش رسیدند و درنهایت فیلم قهرمان را برای معرفی به اسکار پیش‌رو برگزیدند.

هیئت انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۲ با حضور افرادی نظیر محمدعلی نجفی، فریدون جیرانی، پریوش نظریه، مهدی سجاده‌چی، محمدمهدی عسگرپور، شادمهر راستین، رسول صدرعاملی، رامین حیدری فاروغی و رائد فریدزاده تشکیل شده است. آن‌ها فیلم A Hero با بازی امیر جدیدی و محسن تنابنده را انتخاب کردند.

فیلم قهرمان در شیراز جلوی دوربین رفته است. جدیدترین ساخته‌ی اصغر فرهادی برای اولین‌بار در جشواره کن رونمایی شد و در همان جشنواره نیز جایزه بزرگ کن را به‌دست آورد. فیلم قهرمان طی روزهای آتی در سینماهای کشور نیز اکران خواهد شد. اصغر فرهادی پیش از این فیلم‌های درباره الی، جدایی نادر از سیمین؛ چهارشنبه سوری، گذشته و فروشنده را ساخته است. فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده از اصغر فرهادی پیش از این برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده‌‌اند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده