نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۳

سریال Squid Game حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای نتفلیکس درآمدزایی داشته است

طبق اسناد منتشر شده، سریال Squid Game با بودجه بسیار پایینی تولید شده و همچنین درآمد فوق‌العاد‌ه‌ای برای نتفلیکس داشته است.

سریال Squid Game در حال حاضر محبوب‌ترین و پر بحث‌ترین سریال نتفلیکس و شاید جهان باشد و حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سریال بازی مرکب به یک موفقیت بزرگ برای غول استریم دنیا تبدیل شده است. طبق اسنادی که بلومبرگ منتشر کرده، سریال Squid Game تاکنون نزدیک به ۹۰۰ میلیون دلار درآمدزایی کرده است. بلومبرگ براساس اسناد محرمانه‌ای که در اختیار دارد رقم این سوددهی را ۸۹۱.۱ میلیون دلار اعلام کرده است. این آمار براساس معیار اختصاصی نتفلیکس منتشر شده که میزان سود براساس میزان مشاهده محاسبه می‌شود. 

سریال Squid Game که در ۹ قسمت تولید شده، محصول کشور کره جنوبی است و در تاریخ ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) از نتفلیکس پخش شد و توانست نظر مثبت منتقدان و بینندگان را جلب کند. سریال بازی مرکب داستانی بازی مرگ و زندگی را دنبال می‌کند که شخصی که برنده این مسابقه مرگبار شود، صاحب ۳۸.۵ میلیون دلار جایزه خواهد شد. سریال Squid Game با جذب ۱۱۱ میلیون بیننده توانست رکورد پر بیننده‌ترین سریال نتفلیکس در ماه اول انتشار را بشکند.

کارآگاه پلیس در لباس یکی از سربازهای سریال Squid Game

طبق اسناد فاش شده، هزینه ساخت سریال بازی مرکب حدود ۲۱.۴ میلیون دلار بوده و هر اپیزود حدود ۲.۴ میلیون دلار هزینه داشته است. درواقع هر قسمت سریال بازی مرکب به مراتب ارزان‌تر از ساخت هر قسمت سریال‌های بزرگ نتفلیکس مثل سریال The Crown یا سریال Stranger Things بوده است. همچنین این اسناد شامل آمار جدیدی از میزان تعداد کسانی که سریال را تماشا کرده‌اند، نیز است و براساس آن، تاکنون ۱۳۲ میلیون بیننده به تماشا سریال بازی مرکب پرداخته است.

این آمار براساس میزان تماشا حداقل ۲ دقیقه از یک قسمت از سریال طی ۲۳ روز اول انتشار گرفته شده است. همچنین ۸۹ درصد از کسانی که تماشا سریال Squid Game را آغاز کرده‌اند که شامل ۱۱۷ میلیون نفر می‌شود، حداقل ۷۵ دقیقه از سریال را تماشا کرده‌اند. همچنین ۶۶ درصد از کاربران که ۸۷ میلیون کاربر می‌شوند، تماشا سریال Squid Game را در ۲۳ روز اول انتشار به پایان رسانده‌اند. طبق آمار، تاکنون بینندگان نتفلیکس بیش از ۱.۴ میلیارد ساعت به تماشا سریال بازی مرکب پرداخته‌اند.

سریال Squid Game پیش از این موفق شده بود در بیش از ۹۰ کشور پر بیننده‌ترین برنامه نتفلیکس باشد. نتفلیکس هنوز سریال بازی مرکب را برای فصل دوم تمدید نکرده است. هوانگ دونگ-هیوک وظیفه نوشتن فیلمنامه و کارگردانی این سریال محبوب را بر عهده داشته است که سال‌ها ایده او توسط استودیو‌ها رد می‌شد. لی جونگ-جه، پارک هه-سو، وی ها-جون، جونگ هو-یون، او یونگ-سو، هو سونگ-ته، انوپام تریپاتی و کیم جو-ریونگ، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Squid Game حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده