// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۲

افزایش احتمال توقف تولید فیلم و سریال در هالیوود با اعتصاب کارکنان

IATSE به‌عنوان نماینده‌ی حدودا ۶۰ هزار انسان که در تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی نقش دارند، زمان دست از کار کشیدن کامل آن‌ها را اعلام کرد.

در صورت آغاز رسمی اعتصاب کاری کامل اعضای IATSE شاهد متوقف شدن تولید تعداد بسیار زیادی از فیلم‌ها و سریال‌های آمریکایی در حال ساخت خواهیم بود

در صورتی که AMPTP (اتحادیه‌ی تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون) کوتاه نیاید و شرایط کاری جدید مدنظر هزاران تدوین‌گر، فیلم‌بردار، نورپرداز و گریمور را نپذیرد، IATSE به‌صورت رسمی از راس ساعت ۱۰:۳۱ صبح روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به وقت ایران وارد اعتصاب کاری کامل می‌شود. تقریبا غیر از کارگردان‌ها، نویسندگان، تهیه‌کنندگان و ستاره‌های بزرگ، تک‌تک اعضای حاضر در تیم‌های تولید آثار سینمایی و تلویزیونی هالیوود عضو IATSE هستند. پس اگر اعتصاب واقعا اتفاق بیافتد تا زمان پایان یافتن آن تولید تعداد بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌ها به‌صورت کامل متوقف می‌شود.

چند هفته توقف تولید آثار متفاوت می‌تواند تاریخ‌های پخش آن‌ها را به تأخیر بیاندازد و ۱۰۰ها میلیون دلار ضرر را بر استودیوها تحمیل کند. دلیل اصلی اعتراض این است که آثار متفاوت و بعضا به‌شدت پرفروش عملا بدون اعضای IATSE تولید نمی‌شوند. اما این آدم‌ها بارها سر صحنه‌های فیلم‌برداری باید با حقوق‌های اندک، وعده‌های غذایی نامناسب و ساعات کاری بیش از اندازه زیاد دست‌وپنجه نرم کنند. بسیاری از این اعضای پراهمیت تیم‌های فیلم‌سازی با کار در پروژه‌ی بزرگ عملا وقتی برای استراحت ندارند و حقوق مناسبی هم نمی‌گیرند؛ درحالی‌که همان پروژه ۱۰ها میلیون دلار حقوق یک بازیگر معروف و ۱۰۰ها میلیون دلار فروش سینمایی را به ارمغان می‌آورد.

اعتراض گسترده حدودا ۶۰ هزار عضو IATSE به شرایط کاری هالیوود

از چندین و چند روز قبل IATSE گفت که اگر چاره‌ی دیگری نداشته باشد و AMPTP به این همه انسان فعال در صنعت بزرگ فیلم‌سازی اهمیت ندهد، سراغ اعتصاب کاری می‌رود. اکنون زمان دقیق انجام این کار هم مشخص شده است. پس حدودا ۴۰۰ تهیه‌کننده‌ی حاضر در AMPTP فقط تا زمان به پایان رسیدن شمارش معکوس آغازشده در سایت رسمی IATSE وقت دارند که به یک توافق درست و قابل قبول برای بهبود یافتن اوضاع کاری بیش از ۶۰ هزار انسان برسند. نه‌تنها رئیس IATSE موافقت حداکثری و گسترده‌ی اعضای اتحادیه را دریافت کرد، بلکه به‌تازگی اتحادیه‌ی کارگردان‌ها هم گفت که کنار IATSE می‌ایستد و تهیه‌کنندگان باید شرایط کاری را برای این همه آدم بهتر کنند.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده