نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۱۴

Squid Game رکورد بزرگترین شروع یک سریال نتفلیکس را شکست

سریال Squid Game با قرارگرفتن در صدر جدول تعداد بینندگان بیش از ۸۰ کشور جهان، به آمار ۱۱۱ میلیون بیننده در سراسر جهان دست یافته است.

سریال Squid Game که این روزها بینندگان زیادی در کشورهای مختلف جهان دارد، در فاصله‌ی کوتاهی به محبوب ترین سریال نتفلیکس در طول تاریخ عملکرد این سرویس استریم تبدیل شده است. درحالی که کمتر از چهار هفته از تاریخ انتشار این سریال می‌گذرد، ۱۱۱ میلیون نفر در سراسر جهان این مجموعه را ازطریق نتفلیکس تماشا کردند. این شبکه در روز سه‌شنبه آمار بینندگان ماهی مرکب را منتشر کرده است.

این سریال پرطرفدار، درباره گروهی از افرادی است که هریک با مشکلات مالی کمرشکنی در زندگی خود درگیر هستند. این افراد توسط گروهی ناشناس به یک بازی ظاهراً کودکانه و در باطن بسیار مرگبار و وحشتناک دعوت می‌شوند تا شانس برنده شدن یک جایزه بزرگ را داشته باشند. برنده‌ی این ۶ مسابقه می‌تواند میلیون‌ها دلار پول نقد را برنده شود و بازندگان آن بی‌رحمانه کشته می‌شوند.

Squid Game رفته رفته بین مخاطبان گسترش یافته و شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در شهرت این سریال داشتند. تا اینکه حالا در بیش از ۸۰ کشور جهان در صدر جدول پربیننده‌ترین سریال‌های نتفلیکس قرار دارد. حساب توییتر رسمی نتفلیکس به‌تازگی اعلام کرده که «Squid Game رسماً به ۱۱۱ میلیون بیننده دست پیدا کرده که این سریال را به بزرگ‌ترین شروع تاریخ ما تبدیل می‌کند.»

از شخصیت های سریال Squid Game

سریال Bridgerton در مقایسه با این اثر در زمان عرضه ۸۲ میلیون بیننده در سراسر جهان داشت که این آمار با مقیاس داخلی نتفلیکس محاسبه شده است. یعنی هر بیننده‌ای که حداقل دو دقیقه از یکی از قسمت‌های سریال را تماشا کرده باشد، در این آمار دخیل است.

موفقیت بازی مرکب بعد از پدیده‌هایی مانند گروه موسیقی BTS یا فیلم برنده‌ی جایزه اسکار Parasite، تأثیر فزاینده‌ای بر گسترش فرهنگ کره‌جنوبی در سراسر جهان داشته است. همچنین این جدیدترین اقدام موفقیت آمیز نتفلیکس در تولید محتوای بین‌المللی و غیرانگلیسی زبان لقب می‌گیرد. مثلاً سومین سریال پربیننده‌ی نتفلیکس در زمان عرضه، Lupin است که یک اثر فرانسوی زبان محسوب می‌شود.

نتفلیکس سریال Squid Game را در هر دو حالت دوبله شده و با زیرنویس به زبان‌های مختلف منتشر کرده تا هرچه بیشتر به تعداد مخاطبان آن بیافزاید. پرطرفدارترین پلتفرم استریم جهان در ماه فوریه اعلام کرده بود که فقط امسال نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار روی فیلم‌ها و سریال‌هایی که در کشور کره جنوبی تولید شده، سرمایه‌گذاری کرده است.

اگر شما هم از بینندگان و طرفداران این سریال هستید، در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع theguardian
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده