// سه شنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۷

آغاز به کار شبکه آنلاین پارامونت پلاس در کشورهای بیشتر طی سال ۲۰۲۲

پارامونت پلاس اکنون در ۲۵ کشور در دسترس کاربرهای قرار دارد. اما شرکت ViacomCBS به‌عنوان صاحب پارامونت می‌خواهد طی سال ۲۰۲۲ این عدد را شدیدا با ورود به بازار اروپا افزایش دهد.

افراد حاضر در ۲۵ کشور از جمله کانادا، آمریکا و استرالیا می‌توانند به پارامونت پلاس دسترسی داشته باشند. اما طی سال ۲۰۲۲ این شبکه آنلاین وارد تعداد بیشتری از کشورها می‌شود. زیرا می‌خواهد با همکاری Sky قدم به بازار بزرگ اروپا بگذارد. البته برخلاف دیزنی پلاس که می‌خواهد در تمامی کشورهای به‌صورت اختصاصی سرویس اشتراکی خود را به فروش برساند، پارامونت پلاس در بعضی از کشورهای مثل آلمان و اتریش در دل یک پلتفرم بزرگ دیگر قرار می‌گیرد. در برخی از کشورها نیز تمام محتواهای پارامونت پلاس ازطریق SkyShowtime به‌دست مخاطب‌ها می‌رسند که همزمان به شرکت کامکست (صاحب یونیورسال) و شرکت ViacomCBS (صاحب پارامونت) تعلق دارد.

بسیاری از مدیرهای قبلی پارامونت که به تولید فیلم‌ها و پخش آن‌ها در سینما می‌پرداختند، استودیو را ترک کرده‌اند

پس تجارت شبکه آنلاین پارامونت متفاوت با نتفلیکس، آمازون پرایم ویدیو و دیزنی پلاس خواهد بود. زیرا ارائه‌ی محتوا به شکل استریم به مخاطب برای پارامونت پلاس شکلی گسترده و نام‌های متفاوت در کشورهای مختلف دارد. البته وارنر هم مقداری با این مسئله دست‌وپنجه نرم می‌کند و هنوز در بسیاری از کشورها به‌جای HBO Max فقط سرویس HBO Now یا سرویس HBO Go را ارائه می‌دهد. هرچند شرکت Warner Bros. Discovery طی سال‌های آتی می‌خواهد برند شبکه آنلاین خود در تمامی کشورها را HBO Now کند تا سرویس آن‌ها به شکل یکپارچه تقدیم کاربرهای مختلف شوند. ولی انجام این کارها زمان زیادی می‌برد.

پارامونت می‌گوید که شاید این فرم از عرضه‌ی محتوا به مخاطب کمی از دور نسبت به وجود شبکه‌ی آنلاین مشخص در تمام دنیا، گیج‌کننده به‌نظر برسد. ولی برای مخاطبی که در هر کشور زندگی می‌کند، ماجرا به این شکل نخواهد بود. در حقیقت مخاطب ساکن حاضر در هر کشور فقط یک شبکه آنلاین استریم‌محور اشتراکی برای دسترسی به محتواهای پارامونت دارد؛ برای افراد ساکن برخی از کشورها اسم آن شبکه پارامونت پلاس خواهد بود و برای عده‌ای دیگر هم SkyShowtime.

والپیپر رسمی و آبی رنگ شبکه آنلاین پارامونت پلاس

طی چند هفته‌ی اخیر تیم مدیریت پارامونت به‌شدت تغییر کرد و اکنون پرشده از افرادی است که افزایش تعداد مشترک‌های شبکه آنلاین را اولویت یک شرکت می‌دانند. بسیاری از مدیرهای قبلی پارامونت که به تولید فیلم‌ها و پخش آن‌ها در سینما می‌پرداختند، استودیو را ترک کرده‌اند تا مدیرهای تازه‌ای جای آن‌ها را بگیرند که اکران سینمایی اختصاصی ظاهرا به هیچ عنوان برای آن‌ها اولویت ندارد. تیم مدیریت جدید می‌گوید که امیدوار است روزی بتواند نتفلیکس را شکست بدهد. اما می‌داند که اکنون نمی‌تواند با این استراتژی وارد رقابت جدی شبکه‌های آنلاین شود.

پارامونت پلاس می‌خواهد طی سال‌های آتی به جایی بین رتبه‌های چهارم تا دوم فهرست موفق‌ترین شبکه‌های آنلاین‌ (دارندگان بیشترین تعداد مشترک‌ها) برسد. البته باتوجه‌به تعداد مشترک‌های بسیار زیاد نتفلیکس و آمازون پرایم دستیابی به رتبه‌ی دوم حداقل فعلا غیرممکن به‌نظر می‌آید. از آن سو دیزنی پلاس هم شدیدا پرسرعت در حال افزایش تعداد مشترک‌های خود است. تازه پارامونت پلاس برای کسب رتبه‌ی چهارم نیز باید با شبکه آنلاین پیکاک از یونیورسال و شبکه آنلاین HBO Max از وارنر برادرز دیسکاوری رقابت کند. هولو و اپل تی‌وی پلاس را هم نباید فراموش کرد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده