نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۳

عبور No Time To Die از مرز ۳۰۰ میلیون دلار

جدیدترین فیلم جیمز باند با آخرین حضور دنیل کریگ در این نقش عملکرد بسیار خوبی را در گیشه جهانی از خود به جا گذاشته است. 

با ادامه‌ی فروش قدرتمند فیلم جدید جیمز باند و اضافه شدن ۸۹.۵ میلیون دلار دیگر به مجموع عملکرد No Time To Die در باکس آفیس جهانی، حالا فروش ۲۵۷.۲۷ میلیون دلاری این فیلم در خارج از مرزها به‌علاوه‌ی درآمد داخلی آن، جمعاً به ۳۱۳.۳ میلیون دلار رسیده که در وضعیت فعلی رکورد بسیار خوبی برای این فیلم محسوب می‌شود.

از مجموع ۳۸ منطقه‌ی بازاری Universal برای اکران این فیلم حدود ۳۲ درصد کاهش فروش نسبت به افتتاحیه گزارش شده که این میزان برای ۱۶ مارکت MGM به ۴۱ درصد می‌رسد. در مجموع این فیلم در ۶۶ مارکت به نمایش درآمده که شامل بازار بزرگ فرانسه و روسیه که Universal مسئولیت پخش فیلم را در آن‌ها دارد، می‌شوند. فروش No Time To Die در ۱۰۵۴ سالن سینمای فرانسه ۱۰.۱ میلیون دلار نسبت به Skyfall کاهش داشته که البته هنوز رکورد جدیدی برای دوران پسا کرونا محسوب می‌شود. به طوری که افتتاحیه IMAX این فیلم از زمان Rise Of Skywalker بهترین عملکرد را به ثبت رسانده است.

دنیل کریگ در نقش جیمز باند در ماشین استون مارتین که به گلوله بسته شده در فیلم No Time To Die

جدیدترین فیلم از سری جیمز باند در روسیه با فاصله کمی نسبت به Venom 2 از سونی در رتبه دوم قرار گرفته و این دو فیلم رقابت بسیار نزدیکی با هم دارند. اما فروش فیلم در بریتانیا بعد از دو فریم به ۷۱ میلیون دلار رسیده که تنها ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد. این فیلم حالا به چهارمین فیلم پرفروش یونیورسال در طول تاریخ تبدیل شده است. آلمان هم رقم ۳۲.۷ میلین دلار را ثبت کرده که ۲۲ درصد کاهش را نسبت به افتتاحیه نشان می‌دهد. فرانسه درحال حاضر چهارمین بازار پرفروش اثر جدید Cary Joji Fukunaga محسوب می‌شود. یونیورسال در روز یکشنبه ۲۰۴.۷ میلیون دلار از مجموع فروش فیلم را به خود اختصاص داده و سهم MGM نیز به ۵۲.۶ میلیون دلار می‌رسد.

در مقایسه قسمت به قسمت عملکرد فیلم‌های جیمز باند در بازارهای کلیدی، آخرین حضور دنیل کریگ در نقش مأمور 007 بالاتر از Spectre و کمی پایین‌تر از Skyfall قرار می‌گیرد.

فروش فیلم در IMAX حالا به ۲۲.۵ میلیون دلار رسیده و Holds نیز در فنلاند، مکزیک، سوئد، آلمان، نروژ، هند، تایوان، انگلستان و ایتالیا عملکرد چشمگیری را از خود به جا گذاشته است.

وودی هارلسون در نقش کارنیج در فیلم Venom: Let There Be Carnage

IMAX علاوه‌بر این، در چین هم وضعیت خوبی را با The Battle At Lake Changjin تجربه می‌کند. این فیلم در فاصله هشت روز از آغاز اکران، به ۳۰.۴ میلیون دلار فروش دست یافته که این فیلم را به بزرگ‌ترین اکران آیمکس در National Holiday و چهارمین فیلم پرفروش آن‌ها با زبان محلی تبدیل می‌کند. Battle At Lake Changjin در روز یکشنبه به مجموع فروش ۶۳۸ میلیون دلار دست پیدا کرده که بخش قابل توجهی از آن را در تعطیلات سه روزه‌ی آخر هفته به‌دست آورده است. بعد از آن شاهد یک افت شدید از زمان تعطیلات روز ملی در این کشور بودیم. Maoyan پیش‌بینی کرده که فروش این فیلم در پایان به ۸۲۲ میلیون دلار برسد که در این صورت می‌توان درکنار Hi, Mom به‌عنوان بزرگ‌ترین آثار سال کشور چین در جهان قرار بگیرد.

اما جلوتر از سایر آثار بزرگی که دوره‌ی جدید فروش خود را در خارج از مرزها آغاز می‌کنند، Venom: Let There Be Carnage وضعیت بسیار رضایت بخشی را پشت سر می‌گذارد. فروش ۲۴.۸ میلیون دلاری این فیلم در آخر هفته اخیر رقم بسیار خوبی بوده که در ۱۳ مارکت شامل آمریکای لاتین با ۲۰ میلیون دلار کسب شده است. این رقم فیلم جدید ونوم را بالاتر از F9 (با ۱ درصد) و Shang-Chi (با ۱۶۴ درصد) و No Time To Die (با ۲۳۸ درصد) به بزرگ‌ترین افتتاحیه این منطقه از زمان شیوع کرونا تبدیل می‌کند. بااین‌حال آمار افتتاحیه ونوم 2 هنوز ۱۵ درصد پایین‌تر از قسمت اول این فیلم قرار می‌گیرد.

روز یکشنبه 43.9 میلیون دلار به فروش جهانی فیلم Venom 2 اضافه شده که آمار فروش جهانی آن را به 185.6 میلیون دلار می‌رساند.

پوستر فیلم Dune

اما فیلم Dune از Warner Bros/Legendary نیز با کسب ۸.۸ میلیون دلار دیگر با ۴۱ درصد افت نسبت به افتتاحیه در ۳۲ مارکت بزرگ جهان به ۱۱۷.۱ میلیون دلار رسیده است.

دراین‌میان دیزنی درحال ثبت یک نقطه عطف جدید در روز دوشنبه است. جایی که این شرکت به نخستین استودیویی تبدیل شده که در باکس آفیس جهانی به ۲ میلیارد دلار درآمدزایی در سال ۲۰۲۱ می‌رسد. این دستاورد از ۷ فیلم تولیدی این شرکت در طول سال جاری میلادی کسب شده که شامل Shang-Chi و The Legend Of The Ten Rings (با ۴۰۱.۶ میلیون دلار)، Black Widow با ۳۷۹ میلیون دلار، Free Guy با ۳۲۷ میلیون دلار، Cruella با ۲۳۳ میلیون دلار، Jungle Cruise با ۲۱۲ میلیون دلار، Raya And The Last Dragon با ۱۳۰ میلیون دلار و Soul با ۱۰۵ میلیون دلار می‌شوند.

هفته آینده Venom در کره جنوبی، ایتالیا، بریتانیا، اسپانیا، هند، عربستان سعودی و تایوان اکران خواهد شد. Dune نیز اینبار به ژاپن خواهد رفت.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده