نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۴

واکنش منتقدان به فیلم Ghostbusters: Afterlife

فیلم شکارچیان روح: افترلایف (Ghostbusters: Afterlife)، سومین قسمت مجموعه اصلی گوست باستر، مدتی پیش نمایش داده شد و توانست امتیازات نسبتا خوبی را از منتقدان بگیرد.

فیلم Ghostbusters: Afterlife یا در زبان فارسی «شکارچیان روح: افترلایف» یکی از جدیدترین آثار اکشن، علمی تخیلی، درام، فانتزی، ترسناک، کمدی و جنایی شرکت کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان بااستعداد و محبوبی به‌نام جیسون رایتمن ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم The Front Runner (رقیب پیشتاز)، فیلم Tully (تالی)، فیلم Men, Women & Children (مردان، زنان و کودکان)، فیلم Labor Day (روز کارگر)، فیلم Young Adult (بزرگسال جوان) و غیره اشاره کرد. در فیلم شکارچیان روح: افترلایف، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند مک‌کنا گریس در نقش فیبی، فین ولفهارد در نقش ترور، کری کان در نقش کلی، پل راد در نقش آقای گروبرسون، لوگان کیم در نقش پادکست، سلست اوکانر در نقش لاکی، بیل موری در نقش دکتر پیتر ونکمن و دن آیکروید در نقش ریموند «ری» استانتز و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم شکارچیان روح: افترلایف در تاریخ ۲۳ آگوست ۲۰۲۱ (۱ شهریور ۱۴۰۰) در سینما کان از انجمن ملی صاحبان سینما، برای اولین‌بار نمایش داده شد. سازندگان این اثر در نظر دارند که شکارچیان روح: افترلایف را در تاریخ ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) به‌صورت عمومی در سینماهای آمریکا نمایش دهند. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۶۹ را از بین ۱۰ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود جیسون رایتمن و گیل کنان بوده است. این هنرمندان فیلمنامه خود را براساس فیلمنامه فیلم Ghostbusters (شکارچیان روح) از دن اکروید و هارولد رامیس نوشتند. از طرف دیگر هم ایوان رایتمن (پدر جیسون رایتمن) نقش تهیه‌کننده این اثر را داشت. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدان، نحوه بازی بازیگران، سبک کارگردانی رایتمن، موسیقی متن و همچنین سبک نوستالژیک آن را دوست داشتند و مورد تحسین قرار دادند.

شکارچیان روح: افترلایف بدون هیچگونه خبر یا اطلاعیه‌ای در سینما کانِ لس آنجلس نمایش داده شد و بعد از آن هم تاریخ اکرانش قطعی شد؛ آن هم بعد از اینکه چهار بار تاریخ نمایش آن تغییر کرد و به خاطر وضعیتی که کرونا به وجود آورده بود، مدام اکران آن جلو و عقب می‌شد. از طرف دیگر هم ۲۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر علمی تخیلی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که مدتی پیش فیلم Ghostbusters: Afterlife در سینما کانِ لس آنجلس نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Ghostbusters: Afterlife از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

وقتی یک مادر مجرد به همراه دو فرزند کودکش به شهری کوچک می‌رسند، کم کم متوجه می‌شوند که ارتباطاتی بین آنها و شکارچیان روحِ اصلی و قدیمی وجود دارد. آنها بعد از رسیدن به این شهر و سکونت در آن، به میراث پنهانی که پدر بزرگشان برای آنها به جای گذاشته، خبردار می‌شوند.

ماشین معروف شکارچیان روح در فیلم Ghostbusters: Afterlife سونی و کلمبپیا پیکچرز، یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۱ میان گندم زار

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Ghostbusters: Afterlife بیندازیم:

روزی نایت | آی جی ان

۹۰ از ۱۰۰

کارگردان این پروژه یعنی جیسون رایتمن با این فیلم خانوادگی خنده‌دار، دوست‌داشتنی و البته شبح‌وار، نه‌تنها پدر خود بلکه طرفداران را هم سرافراز کرده است. این فیلم با افتخار میراث فیلم Ghostbusters در دست گرفته است؛ این در حالی است که داستانی جدید و هیجان‌انگیز را به نمایش می‌گذارد.

جانی اولکسینسکی | نیویورک پست

۸۸ از ۱۰۰

جیسون رایتمن، لحن و حس و حال فوق‌العاده‌ای را برای این فیلم پیدا کرده است. او آنقدر ماهر است که توانسته بازی واقعی و جذابی را از درون بازیگران جوان بیرون بکشد؛ درست همانطور که استعداد خود را در فیلم Juno هم ثابت کرده بود. این کارگردان تعادل خوبی را بین طنز و خطر به وجود آورده است؛ چیزی که برای یک اثر کمدی-ترسناک مثل فیلم Ghostbusters امری ضروری است. جوک‌ها واقعا خنده‌دار هستند و ولفهارد و گریس کاری می‌کنند که خطری بسیار بزرگ و نابودگر، همانند یک توپ بازی به نظر برسد.

جین کروتر | توتال فیلم

۸۰ از ۱۰۰

گرم، خنده‌دار و پر از شگفتی. فیلم شکارچیان روح: افترلایف یک فرنچایز قدیمی را دوباره زنده می‌کند و به حرکت درمی‌آورد؛ بدون اینکه ذره‌ای به آن بی‌احترامی کند.

اولی ریچاردز | امپایر

۸۰ از ۱۰۰

همیشه سرگرم‌کننده، مبتکرانه و پر از جذابیت است. شاید شما نگران این باشید که فیلم جیسون رایتمن، میراثی را که پدرش به جا گذاشته بود، خدشه‌دار کند. اما هیچ چیزی برای نگرانی وجود ندارد زیرا او به بزرگترین ساخته‌ی پدرش، احترام گذاشته است.

ماشین منجصر به فرد فیلم Ghostbusters Afterlaife

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

خبر خوب برای طرفداران مجموعه «شکارچیان روح» این است که فیلم «افترلایف» کاری انجام نمی‌دهد که قسمت‌های قبلی لکه‌دار شوند.

کریستین هالوب | اینترتینمنت ویکلی

۵۸ از ۱۰۰

در این فیلم جوک‌هایی وجود دارد و پل راد هم به‌عنوان معلم علوم بچه‌ها یعنی آقای گروبرسون، درخشنگی و روشنایی خاصی را در این مسیر به داستان اضافه می‌کند. اما اصلا نمی‌توان این حس را نادیده گرفت که یک جسد بیرون کشیده شده است.

ایندی وایر | کورتنی هاوارد

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Ghostbusters: Afterlife از جیسون رایتمن، باری دیگر دکمه‌ی ریبوت را فشرده است. این بار، او یک میراث سینماییِ خانوادگی را همراه خود دارد. با وجود همه‌ی المان‌های نوستالژیکی که در این فیلم وجود دارد، هویت اصلی و تازه‌ی آن کمی دچار خدشه شده است. همین موضوع باعث می‌شود که این فیلم به‌عنوان دستگاه تکثیر عمل کند؛ چیزی را که ما قبلا دیده بودیم، دوباره تکثیر می‌کند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Ghostbusters: Afterlife نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خوب و سرگرم کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، ما هم آن را به شما دوستان خوبی زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده