نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۷

جانی دپ: حاضر هستم نقش جک اسپارو را در جشن تولد کودکان بازی کنم

جانی دپ در کنفرانس خبری اخیر خود با اشاره به اینکه کاراکتر جک اسپارو هرگز از او جدا نخواهد شد، گفته که برای خوشحال کردن مردم حاضر است این نقش را حتی در جشن تولد کودکان هم بازی کند.

با اینکه جانی دپ در طول دوران حرفه‌ای خود نقش‌های اسطوره‌ای و ماندگار زیادی را ایفا کرده، شاید بتوان ادعا کرد که نقش شخصیت کاپیتان جک اسپارو از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، محبوب‌ترین نقش این بازیگر ۵۸ ساله در طول نزدیک به چهار دهه فعالیت او در حرفه‌ی بازیگری است. جانی دپ در هر پنج فیلم Pirates of the Caribbean نقش این کاراکتر را برعهده داشته اما این احتمال وجود دارد که حضور او در فیلم Dead Men Tell No Tales سال ۲۰۱۷، آخرین حضور دپ در این نقش به یادماندنی باشد.

با‌این‌حال به‌نظر می‌رسد که جانی دپ قصد دارد همچنان نقش جک گنجیشکه را بازی کند؛ حتی اگر این کار به‌معنی بازی کردن در مهمانی جشن تولد کودکان باشد. دپ در کنفرانس خبری فستیوال فیلم سن سباستین و پیش از دریافت جایزه دونوستیا به سؤالات خبرنگاران درباره فرهنگ «کنسل شدن» و حواشی زیادی که در یکی دو سال گذشته با آن درگیر بوده پاسخ داده است. در بخشی از این گفت‌وگو، از دپ درباره نقش جک اسپارو سؤال شده که او در توضیحات خود بیان می‌کند که این نقش هرگز از او جدا نخواهد شد و او همیشه آماده است تا مردم را بخنداند.

جانی دپ در لباس جک اسپارو میان کودکان

وی در ادامه اضافه می‌کند که از هر فرصتی برای خوشحال کردن مردم استفاده می‌کند، حتی اگر این کار، بازی کردن در مهمانی جشن تولد کودکان باشد. «من فکر می‌کنم به‌طرز عجیبی این جنبه‌ی مثبت کار است که این فرصت را دارم تا با کاراکترهایی مانند کاپیتان جک یا هر شخصیت دیگری که شانس بازی کردن در نقش آن را داشتم، زندگی کنم. من حالا حاضرم به خانه‌ی مردم بروم و در مهمانی جشن تولد بچه‌ها این نقش را اجرا کنم.»

«من برای انجام این کار به هیچ شرکت و قدرتی احتیاج ندارم. من این اختیار را دارم که این کار را انجام بدم و هیچکس حق گرفتن آن را از من ندارد. این بزرگ‌ترین لذتی است که در نقش جک اسپارو وجود دارد. من می‌توانم به‌معنی واقعی کلمه با جک داخل یک جعبه سفر کنم و وقتی فرصتی پیش آمد، با مردم و جاهایی که خنده و لبخند و چیزهایی که اهمیت دارند ملاقات کنم. مهم‌ترین چیزهایی که در دنیا وجود دارند حالا در راه هستند.»

وقتی که بی‌عدالتی وجود دارد، خواه در مقابل شما یا کسی که دوستش دارید یا به او ایمان دارید، در مقابل آن بایستید. آن‌ها به شما احتیاج دارند

سال گذشته اعلام شد که جری بروکهایمر، تهیه‌کننده مجموعه دزدان دریایی کارائیب قصد دارد ترتیبی بدهد تا جانی دپ در نقش جک اسپارو در پروژه ریبوتی که قرار است مارگو رابی در آن بازی کند حضور داشته باشد، اما دیزنی با این کار مخالفت کرده است. بسیاری از طرفداران عقیده دارند که این تصمیم در نتیجه‌ی حواشی اخیر جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد اتخاذ شده که هجمه‌ای از اتهامات و اظهارات جنجال برانگیز را به سمت او روانه کرده است.

نشریه انگلیسی The Sun از دپ با لفظ «wife-beater» یا کسی که همسرش را کتک می‌زند یاد کرده بود تا جایی که دپ نهایتاً پس از محاکمه‌ای که در سال ۲۰۲۰ انجام شد، هم در شکایت اولیه و هم در فرجام خواهی بعدی شکست خورد. این اتفاق چند روز بعد از کناره‌گیری او از نقش گلرت گریندل‌والد در فیلم جدید Fantastic Beasts خبری شد. دپ در چند کنفرانس خبری به این اتفاقات و تأثیر آن در لغو شماری از پروژه‌های آینده‌ی او اشاره کرده بود.

جانی دپ در نقش کاپیتان جک اسپارو

وی در اینباره می‌گوید: «فرهنگ «Cancel Culture» پدیده‌ای است که می‌توان به آن به‌عنوان یک رویداد تاریخی نگاه کرد که تا جایی که توانست ادامه پیدا کرد. یک رقتار شتابزده برای قضاوت افراد براساس شلوغی و هجمه‌ای که علیه او مطرح شده که آنقدر از کنترل خارج شده که می‌توانم به شما قول بدم هیچ کس از آن در امان نیست. هیچ یک از شما. هیچکس در امان نیست. فقط یک جمله کافی است تا اینکه دیگر همه چیز خراب شود. این اتفاق فقط برای من نیفتاده و بسیاری از افراد قربانی آن شدند. این اتفاقات چه برای زنان و چه مردان رخ می‌دهد و متأسفانه کار به جایی می‌کشد که آن‌ها شروع می‌کنند به فکر کردن که این یک امر طبیعی است و این کارها از آن‌ها انتظار می‌رود. درحالی که اینگونه نیست.»

«مهم نیست که مثلاً یک قضاوت یا یک حکم قانونی مجوز هنری چیزی را از شما سلب کند. وقتی که بی‌عدالتی وجود دارد، حالا می‌خواهد در مقابل شما باشد یا کسی که دوستش دارید یا به او ایمان دارید، در مقابل آن بایستید... بی‌کار ننشینید. به‌خاطر اینکه آن‌ها به شما احتیاج دارند.»

در پایان نظرات خود را با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده