نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۵ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۵

آغاز انتخاب بازیگر جدید جیمز باند از سال آینده

تهیه‌کننده مجموعه جیمز باند به‌تازگی اعلام کرده است پروسه انتخاب بازیگر بعدی فیلم‌های جیمز باند از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.

دنیل کریگ، بازیگر مامور ۰۰۷ یا جیمز باند دیگر این نقش را بازی نخواهد کرد و فیلم No Time to Die آخرین فیلم او در نقش جیمز باند محسوب می‌شود. برهمین‌اساس از مدت‌ها پیش شایعات و اخبار مختلفی پیرامون بازیگر بعدی نقش مامور ۰۰۷ به گوش می‌رسد. حالا باربارا براکلی، تهیه‌کننده‌ مجموعه جیمز باند در مصاحبه‌ای اعلام کرده آن‌ها پیش از سال ۲۰۲۲ پروسه انتخاب بازیگر بعدی جیمز باند را آغاز نخواهند کرد. او در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی این خبر را اعلام کرد و به شوخی اضافه کرد که در این مدت مشغول انکار خروج دنیل کریگ از نقش جیمز باند بوده است.

دنیل کریگ و شان کانری در نقش جیمز باند

باربارا براکلی، تهیه‌کننده 007 ادامه می‌دهد: «می‌خواهیم دنیل دوران جشن و تجلیل [پسافیلم] خود را داشته باشد.» او اضافه می‌کند «از سال بعد راجع به آینده فکر خواهیم کرد.» مایکل جی. ویلسون، دیگر تهیه‌کننده‌‌ی سری فیلم‌های جیمز باند نیز در این برنامه براکلی را همراهی می‌کرد. ویلسون اضافه کرد دنیل کریگ «جای پای بزرگی را برای پر کردن» باقی گذاشته است. براکلی همچنین در بخشی دیگر صحبت‌های خود درباره امتناع دنیل کریگ از پذیرفتن نقش جیمز باند می‌گوید:

«او می‌دانست که پذیرفتن این نقش زندگی‌اش را تغییر خواهد داد، اتفاقی که به وضوح روی داده است.» وی همچنین در تمجید از نقش آفرینی دنیل کریگ در نقش جیمز باند چنین گفت: «او برای ما این فرصت را به ارمغان آورد که به کاوش زندگی احساسی باند بپردازیم، [این فرصت را محیا کرد] که به عمق [مسائل شخصی] و پیچیدگی‌های شخصیت بزنیم.»

در خلال مصاحبه‌ی مذکور همچنین درباره نقش فیبی والتر بریج در پروسه نگارش فیلم سؤال شد. ویلسون در این‌باره توضیح داد که او نقش به‌سزایی در نگارش فیلم داشته است. وی اضافه کرد «او برای چندین شخصیت دیدگاه جالبی را به ما ارائه کرد. اینکه از او به‌عنوان نویسنده‌ای مونث یاد کنیم ناعادلانه است... او سهم به‌سزایی در کل پیرنگ فیلم داشته است.» توضیح آنکه منظور ویلسون از نویسنده‌ای مونث احتمالا فیلمنامه‌نویسی است که فقط برای شخصیت‌های زن می‌نویسد.

فیلم No Time to Die به‌عنوان جدیدترین فیلم جیمز باند در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) در انگلستان و ۸ اکتبر (۱۶ مهر) در آمریکا اکران خواهد شد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده