نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۳

نتفلیکس حق ساخت فیلم و سریال از تمامی آثار رولد دال را خرید

نتفلیکس حالا صاحب ساخت اقتباس از تمامی آثار رولد دال شده و این شبکه استریم از ساخت فیلم، سریال،‌ انیمیشن و حتی بازی براساس رمان‌های این نویسنده خبر داده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، نتفلیکس از تصاحب شرکت Roald Dahl Story Company خبر داده است. براساس این توافق، نتفلیکس صاحب تمامی رمان‌های رولد دال می‌شود و می‌تواند محتوای بیشتری از رمان‌هایی مثل چارلی و کارخانه شکلات‌سازی که هم‌اکنون در حال ساخت یک سریال انیمیشنی براساس آن است، تولید و منتشر کند. نتفلیکس گفت که این دو شرکت در حال همکاری برای ارائه محبوب‌ترین داستان‌های جهان با روش‌های خلاقانه جدید برای طرفداران فعلی و آینده هستند.

این موضوع شامل سریال Charlie and the Chocolate Factory و سریال Oompa-Loompas که توسط تایکا وایتیتی تولید می‌شود، نیز خواهد شد. همچنین نتفلیکس در حال ساخت یک فیلم لایو اکشن از Matilda است که در سال ۲۰۲۲ از نتفلیکس منتشر خواهد شد. در این اقتباس لایو اکشن قرار است شاهد حضور اما تامپسون، لاشانا لینچ و آلیشا ویر در نقش ماتیلدا باشیم. پیش از این نتفلیکس و Roald Dahl Story در سال ۲۰۱۸ برای ساخت ۱۶ اقتباس انیمیشنی به توافق رسیده بودند که حالا این همکاری قرار است گسترش پیدا کند.

نتفلیکس در بیانیه منتشر شده خود گفته که این قرارداد شامل بازی‌های جدید از روی رمان‌های رولد دال نیز خواهد شد. درواقع نتفلیکس Roald Dahl Story Company را برای ساخت فیلم، سریال، محصولات مصرفی و بازی‌ها تصاحب کرده است. نتفلیکس در بیانیه خود گفت که آن‌ها متعهد هستند تا این قصه‌های جاودانه را در قالب‌های جدید برای مخاطبان بیشتری عرضه کنند و همچنین روح منحصر‌به‌فرد و موضوعات شگفت‌انگیز آن را حفظ کرده و در عین حال جادوی تازه‌ای را نیز به آن اضافه کنند.

نتفلیکس در حال حاضر مشخص نکرده که قرار است براساس کدام رمان رولد دال، بازی تولید و منتشر کند، اما این شرکت تصمیم دارد تا در بازار بازی‌های ویدیویی نسبت به گذشته حضور پر رنگ‌تری داشته باشد. قابل انتظار است که به‌زودی اخبار بیشتری از ساخت فیلم، سریال و حتی بازی از آثار رولد دال توسط نتفلیکس منتشر شود. از جمله آثار محبوب رولد دال می‌توان به چارلی و کارخانه شکلات سازی، ماتیلدا، BFG و Fantastic Mr. Fox اشاره کرد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده