نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۹

انتقاد شدید تدوینگر Star Wars: جی جی آبرامز و کاتلین کندی هیچی از جنگ ستارگان نمی‌دانند

مارسیا لوکاس، تدوینگر قسمت اول فیلم جنگ ستارگان به‌تازگی از سه‌گانه جدید فیلم Star Wars و همچنین کاتلین کندی و جی جی آبرامز به‌شدت انتقاد کرده است.

سه‌گانه جدید فیلم Star Wars طرفداران را به دو بخش تقسیم کرده است: بخش اول کسانی هستند که اعتقاد دارند این سه‌گانه بویی از جادوی جنگ ستارگان نبرده و حتی قسمت اول آن فقط یک کپی از قسمت اول است و گروه دوم کسانی هستند که طرفدار این سه‌گانه به‌خصوص فیلم Star Wars: The Last Jedi هستند. حالا در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، یکی از سازندگان سابق فیلم‌های جنگ ستارگان به انتقاد شدید و تند از سه‌گانه اخیر این مجموعه و همچنین کاتلین کندی، رئیس لوکاس‌فیلم و جی جی آبرامز، کارگردان دو قسمت از این فیلم‌ها پرداخته است.

مارسیا لوکاس، همسر سابق جرج لوکاس و تدوینگر فیلم Star Wars: Episode IV - A New Hope که برای آن جایزه اسکار دریافت کرده، در یک مصاحبه برای کتاب Howard Kazanjian: A Producer’s Life نوشته جی.دبلیو. رینزلر به انتقاد از سه‌گانه اخیر فیلم جنگ ستارگان پرداخته است. لوکاس گفت: «من کاتلین را همیشه دوست داشتم. او زنی سرزنده، بسیار باهوش، نابغه و واقعا شگفت‌انگیز بود و فرانک مارشال، همسر او را هم دوست داشتم. اما او اکنون لوکاس‌فیلم را مدیریت می‌کند و فیلم‌ها را می‌سازد.

مارسیا لوکاس

ولی انگار کتی کندی و جی جی آبرامز در مورد جنگ ستارگان چیزی نمی‌دانند و درکی از آن ندارند. جی جی آبرامز داستان‌های این فیلم‌ها را نوشته و زمانی‌که من دیدم آن‌ها هان سولو را در فیلم کشتند، من از مرگش بسیار عصبانی شدم. چون هیچ دلیل منطق یا توضیحی پشت این کار و تصمیم نبود. من همان لحظه به این فکر کردم که شما داستان جدای را نمی‌فهمید و شما درکی از جادوی جنگ ستارگان ندارید. شما واقعا دارید از شر هان سولو خلاص می‌شوید؟»

علاوه‌بر قسمت اول، مارسیا لوکاس به‌عنوان تدوینگر در فیلم Return of the Jedi نیز حضور داشته است و با اینکه در فیلم The Empire Strikes Back نیز نقش داشته، اما نام او در تیتراژ پایانی قرار داده نشده بود. از لوکاس به‌عنوان تدوینگر نبرد یاوین و سکانس‌های حمله به دث استار یاد می‌شود که نقش مهمی در خلق این صحنه‌ها داشته است. او همچنین در تدوین فیلم American Graffiti، فیلم New York, New York و فیلم Taxi Driver نیز نقش داشته است. لوکاس در ادامه از مرگ هان سولو، لوک اسکای‌واکر، پرنسس لیا و همچنین معرفی شخصیت ری با بازی دیزی ریدلی انتقاد کرد.

جی جی آبرامز و کاتلین کندی سوار میلینیوم فالکون

لوکاس گفت: «آن‌ها لوک را از بین بردند. آن‌ها هان سولو و لوک اسکای‌واکر را کشتند و حالا دیگر پرنسس لیا را ندارند. هر ساله یک فیلم را منتشر می‌کردند. حالا شخصیت اصلی آن‌ها یک شخصیت زن است و آن‌ها فکر می‌کردند که این برای تماشاگران زن جذاب و مهم است. او شخصی است که قرار است قدرت‌های جدای‌ را داشته باشد، اما نمی‌دانیم او چگونه این قدرت‌ها را به‌دست آورده یا او واقعا کیست. خطوط داستانی این فیلم‌ها بسیار افتضاح و بد هستند.» او همچنین نقل قولی کرد که کاتلین کندی و جی جی آبرامز با او تماس بگیرند و با هم صحبت کنند.

نظر شما در مورد صحبت‌های مارسیا لوکاس چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده