نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۵

دنی ویلنوو: فیلم های مارول ما را تبدیل به زامبی کرده‌اند

دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune در مصاحبه جدید خود به انتقاد از فیلم‌های مارول پرداخته و بیشتر این فیلم‌ها را تنها یک کپی از فیلم‌های دیگر این مجموعه می‌داند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کارگردان دیگری از فیلم‌های مارول انتقاد کرده است. دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune در مصاحبه اخیر خود به سوالی در مورد فیلم‌های مارول واکنش نشان داده و بیشتر این فیلم‌ها را تنها یک کپی و پیست می‌داند. در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ال موندو، از ویلنوو در مورد ساخت فیلم‌های هنری با بودجه بالا سؤال شد و گفت او مطمئن است که این کار کاملا انجام شدنی است و او به‌عنوان مثال کریستوفر نولان و آلفونسو کوارون را به‌عنوان کارگردان‌هایی که فیلم‌های هنری با بودجه بالا تولید می‌کنند، معرفی کرد. 

پیش از این مارتین اسکورسیزی، کارگردان برنده جایزه اسکار به انتقاد از فیلم‌های مارول پرداخته و آن‌ها را به پارک‌های تفریحی توصیف کرده بود. حالا ویلنوو در این مصاحبه در رابطه با فیلم‌های مارول گفت: «شاید مشکل اصلی این باشد که ما با تعداد زیادی از فیلم‌های مارول مواجه هستیم که چیزی بیشتر از یک کپی و پیست (یا برداشت و چسباندن) از فیلم‌های دیگر این مجموعه نیستند. شاید این فیلم‌ها کمی را به زامبی ها تبدیل کرده‌اند. اما من فکر نمی‌کنم که بتوانم بدبین باشم؛ چرا که امروز فیلم‌های بزرگ و پرخرجی زیادی وجود دارند که دارای ارزش هنری زیادی هستند.»

دنی ویلنوو و تیموتی شالامی در پشت صحنه فیلم Dune

همچنین ویلنوو در یک مصاحبه دیگر با نشریه فرانسوی Premiere هم صحبت‌های دیگری در مورد فیلم‌های مارول کرده بود. ویلنوو در این مصاحبه گفت: «اگر ما امروز داریم در مورد مارول صحبت می‌کنیم، به‌خاطر این است که تمامی این فیلم‌ها با یک مدل و فرمت ساخته شده‌اند. بعضی از کارگردان‌ها کمی رنگ و لعاب جدید به فیلم‌ها اضافه می‌کنند، اما همه این آثار در یک کارخانه و با یک فرمت کلی تولید شده ‌اند و قرار نیست چیزی از آن‌ها حذف کنند.»

اگرچه ویلنوو در مصاحبه‌های اخیر خودش به انتقاد از فیلم‌های مارول پرداخته است، اما ظاهرا کاملا مخالف MCU و این فیلم‌ها نیست. در طول برگزاری یک میزگرد توسط مجله Harpers Bazaar، ویلنوو به ستایش کلویی ژائو، کارگردان برنده جایزه اسکار پرداخت که هم‌اکنون فیلم Eternals را برای مارول کارگردانی کرده است. ویلنوو ضمن اینکه گفت از طرفداران کارهای ژائو است، استخدام این کارگردان توسط مارول را هوشمندانه دانسته است. 

کلوئی ژائو و ریچارد مدن در پشت صحنه فیلمبرداری فیلم Eternals

ویلنوو اعتقاد دارد که زیبایی‌شناسی ژائو در فیلم‌هایش کاملا مخالف آثار مارول است. ویلنوو همچنین به ستایش فیلم The Rider پرداخت و آن را نامه عاشقانه هنری ژائو به‌دلیل توانایی این کارگردان برای ضبط یک زندگی و تبدیل آن به یک فیلم، توصیف کرده است. البته ژائو هم قبال گفته بود که برای معرفی و ارائه ایده‌های خود به مارول از کارهای ویلنوو استفاده کرده و ظاهرا ویلنوو منتظر تماشا فیلم Eternals در آینده نزدیک است.

صحبت‌های ویلنوو با واکنش‌های منفی و مثبت زیادی هم مواجه بوده است و اسکات دریکسون، کارگردان فیلم Doctor Strange و نیل بلومکمپ، کارگردان District 9 از جمله افراد مخالف صحبت‌های ویلنوو بودند که واکنش‌های خود را در توییتر به اشتراک گذاشته‌اند. دریکسون درواقع همان پیامی را که برای صحبت‌های اسکورسیزی داده بود، دوباره بازنشر کرده است.

واکنش اسکات دریکسون به صحبت‌های دنی ویلنوو در مورد فیلم‌های مارول

نظر شما در مورد صحبت‌های دنی ویلنوو در مورد فیلم‌های مارول چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده