نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۴

اندرو گارفیلد: از دردسرهای ناشی از ایفای نقش مرد عنکبوتی آگاه بودم

اندرو گارفیلد در جدیدترین مصاحبه‌ی خود از چالش‌های ایفای نقش «مرد عنکبوتی» صحبت کرد.

اگر از دنبال‌کنندگان فیلم‌های «مرد عنکبوتی‌» هستید، قطعا می‌دانید که این روزها چقدر شایعه و حواشی پیرامون اندرو گارفیلد ایجاد شده است. گارفیلد که در دوگانه‌ی Amazing Spider-Man در نقش پیتر پارکر/اسپایدرمن هنرنمایی کرد حالا دوباره در صدر اخبار مرتبط با «اسپایدرمن» برگشته است. بعد از شایعات بسیار زیاد، حالا با پخش تریلر فیلم مرد عنکبوتی: راهی به‌خانه نیست می‌دانیم که در این فیلم، قصه‌ای با محوریت جهان‌های موازی روایت خواهد شد و در آن، دشمنان شخصیت «مرد عنکبوتی» که در سه‌گانه‌ی اسپایدرمن سم ریمی و دوگانه‌ی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز مارک وب دیده بودیم، در این فیلم باز می‌گردند. اما سؤال اینجا است که آیا مرد عنکبوتی‌های آن جهان‌ها هم وارد دنیای تام هالند می‌شوند؟

ماه‌ها است که گارفیلد در مرکز این شایعات قرار دارد. بازیگر دوست‌داشتنی بریتانیایی بعد از تکذیب این اخبار، باید با خبر منتشر شدن تصاویر فاش شده‌اش از محل فیلم‌برداری Spider-Man No Way Home دست‌وپنجه نرم می‌کرد؛ به‌لطف شایعات اخیر و واکنش‌های بامزه‌ی گارفیلد به‌این اخبار (که در تمامی آن‌ها به‌هر نوعی اخبار اخیر را تکذیب کرد!) او دوباره به‌صدر اخبار مرتبط با مرد عنکبوتی برگشته است. همین موضوع دلیلی بود که نشریه‌ی توتال‌فیلم (Total Film) طی مصاحبه با گارفیلد سراغ طرح پرسش‌هایی با محوریت هنرنمایی‌های او در نقش مرد عنکبوتی برود. در بخشی از مصاحبه‌ی توتال‌فیلم با گارفیلد چنین می‌خوانیم:

توتال‌فیلم: قبول نقش مرد عنکبوتی احتمالا یک تصمیم بزرگ برای تو بود؛ مخصوصا با شهرتی که برایت فراهم می‌کرد. چرا این نقش را قبول کردی؟ چون از کودکی عاشق این کاراکتر بودی سراغش رفتی؟

گارفیلد: «قطعا همینطور بود. من زیاد از تئوری تناسخ و بازگشت به حیات اطلاع ندارم اما می‌دانم در همین یک شانس برای زندگی که دارم، اگر ایفای نقش مرد عنکبوتی، محبوب‌ترین شخصیت دوران برایم، به‌من پیشنهاد داده شود هرگز نمی‌توانم آن را رد کنم! و اینکه بله تنها موردی که در آن زمان برایم چالش مهمی به‌حساب می‌آمد، قضیه‌ی شهرت بود البته که می‌دانستم شهرت ناشی از ایفای نقش مرد عنکبوتی یک قضیه‌ی بسیار جذاب و مثبت می‌تواند باشد اما خب این برای من بیشتر مثل یک زندان طلاکاری شده شباهت داشت!

من به‌عنوان یک شخص خلاق، باید مابین تبدیل شدن به‌یک «ستاره‌ی سینمایی» و باقی ماندن به‌عنوان یک «هنرمند»، تعادل ایجاد می‌کردم. من عاشق ستاره‌های سینما هستم. عاشق راک (دواین جانسون) و تام کروز هستم اما خب این قضیه‌ی شهرت به‌اندازه‌ای که برای من چالش‌برانگیز و سخت است، برای آن‌ها نیست.»

توتال‌فیلم: منظورت این است که دوست نداری مشهور شوی؟

گارفیلد: «منظورم این است که مواردی مثل شهرت و چیزهایی از این دست، برای من نیست. چیزی که من را سرحال می‌آورد، این است که فیلم‌هایی مثل Network ،Serpico و Dog Day Afternoon (بعد از ظهر سگی) را تماشا کنم و با خودم بگویم که "اوه خدای من کی این فیلم‌ها رو ساخته؟" و شما می‌توانید تشخیص بدهید که این تنها به‌دست یک نفر شکل‌ گرفته‌اند. هنرمندی که در راه تعریف کردن یک داستان چنین اثری را خلق کرده است. و این موضوع برای بازیگران هم صدق می‌کند. ارتباط آن‌ها با یکدیگر به‌عنوان یک تیم و روابطی که باهمدیگر شکل می‌دهند.

تصویر اندرو گارفیلد به‌عنوان مرد عنکبوتی

 ایفای نقش اسپایدرمن یعنی فرصتی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کنم تا با ویژگی‌های عادی و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ی خود کنار بیایند و ببینند که یک نفر دیگر مثل آن‌ها هم دارد با این چیزها سروکله می‌زند - اندرو گارفیلد

توتال‌فیلم: از روایت کردن قصه‌ صحبت کردی و باید بپرسم که آیا با هدف‌هایی اساسی و جدی سراغ امضای قرارداد «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» رفتی؟ تو از آوردن منطق و خرد به‌کاراکتر اسپایدرمن صحبت کرده بودی. حالا که به‌آن روزها نگاه می‌کنی، آیا توانستی کاری که دلخواهت بود را انجام بدهی؟

گارفیلد: «هدف من؛ من در آن زمان شروع کردم به‌خواندن کتاب‌های کامیک. و زمانی‌که این کار را انجام می‌دهید، با خودتان می‌گویید که "اوه آره؛ این مسئولیت یه فیلم‌سازه امروزیه که بتونه مثل آدمی که کنار آتیش برای سایر قصه می‌گه، داستان رو روایت بکنه". قصه‌ها همان مواردی هستند که به‌ما یادآوری می‌کنند که ما انسان هستیم و این مسئولیت ما [به‌عنوان روایت‌کننده‌ی داستان] است که در قصه‌هایمان مواردی مثل «خرد» و «دانایی» را برای مخاطبمان قرار بدهیم. چالش ایفای نقش به‌عنوان مرد عنکبوتی برایم به‌این شکل بود که چگونه و تا چه‌اندازه می‌توانم روح خودم را در این اثر بدمم و آن را تا جای ممکن برای هر شخصی که آن را تماشا می‌کند، قابل باور بکنم؛ آن هم زمانی‌که می‌دانستم میلیون‌ها جوان و نوجوان قرار است آن را تماشا کنند. 

ایفای نقش مرد عنکبوتی، چیزی نیست که بخواهم با آن لیوان و تیشرت بفروشم. ایفای نقش اسپایدرمن یعنی فرصتی را برای جوانان و نوجوانان ایجاد کنم تا با ویژگی‌های عادی و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ی خود کنار بیایند و ببینند که یک نفر دیگر مثل آن‌ها هم دارد با این چیزها سروکله می‌زند. برای من چنین مواردی اصلی‌ترین و اساسی‌ترین مولفه‌های ایفای نقش مرد عنکبوتی بودند. و سایر اعضای تیم هم وظایف خاص خودشان را داشتند»

طبق شایعات و تصاویری که این اواخر منتشر شده‌اند، اندرو گارفیلد در فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به‌خانه نیست» دوباره در نقش مرد عنکبوتی هنرنمایی خواهد کرد. البته که این هنرمند محبوب طی ماه‌های اخیر چنین شایعاتی را رد کرد و پیرامون تصاویری که این اواخر از او منتشر شده بودند، اعلام کرد که این تصاویر در اپلیکیشن «فوتوشاپ» ساخته شده‌اند! درحالی که تصاویر موجود از ویدیوهای لورفته‌ی فیلم‌برداری «راهی به‌خانه نیست» ضبط و پخش شده بودند!

گارفیلد یکی از احساسی‌ترین و قابل‌باورترین قصه‌های مرد عنکبوتی را در فیلم‌های مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز، در مدیوم‌های تصویری به‌ثبت رساند. آیا از عملکرد او رضایت داشتید؟ آیا فکر می‌کنید که امسال دوباره می‌توانیم او را در لباس قرمز و آبی مرد عنکبوتی ببینیم؟ دیدگاه خود را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده