نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵

خشم خالق The Sopranos از تصمیم جنجالی برادران وارنر

دیوید چیس، خالق سریال The Sopranos به‌تازگی مخالفت خود را با سیاست جنجالی برادران وارنر برای پخش فیلم‌‌ها ابراز کرده است.

دسامبر سال گذشته بود که استودیو برادران وارنر اعلام کرد تصمیم دارد تمام فیلم‌های خود در سال ۲۰۲۱ را همزمان با اکران سینمایی، در سرویس HBO Max نیز پخش کند. این تصمیم به‌سرعت جنجال آفرین شد و مخالفت فیلم‌سازهایی مانند کریستوفر نولان و دنی ویلنوو را به همراه داشت. حالا دیوید چیس، خالق سریال The Sopranos (سوپرانوها)  به مخالفت با سیاست جدید برادران وارنر پرداخته است. او که فیلم The Many Saints of Newark را به‌عنوان پیش‌درآمد سریال سوپرانوها در آستانه‌ی اکران و پخش همزمان در HBO Max دارد، در مصاحبه‌ای با ددلاین خشم خود را نسبت به سیاست برادران وارنر ابراز کرده است. با اینکه سریال سوپرانوها موجب اعتباربخشی شبکه تلویزیونی HBO شده است اما دیوید چیس هیچگاه نمی‌خواسته فیلم پیش‌درآمد درکنار خودِ سریال در قاب تلویزیون پخش شود.

فیلم The Many Saints of Newark

دیوید چیس می‌گوید اگر می‌دانست که قرار است فیلم به این شکل پخش شود، بعید می‌داند که پیشنهاد ساخت این فیلم را قبول می‌کرد. چیس این اتفاق را «افتضاح» می‌خواند و می‌گوید وقتی فهمیده که The Many Saints of Newark قرار است در HBO Max پخش شود «به‌شدت خشمگین» شده است؛ چیس می‌گوید او هنوز هم از این موضوع به‌شدت خشمگین است.

دیوید چیس در صحبت‌های خود چنین می‌گوید: 

«منظورم این است، نمی‌دانم چقدر در این موضوع دقیق می‌شوید، می‌دانید، مثلا... اوکی. اگر من... یکی از آن آدم‌ها، یکی از آن تهیه‌کنندگان اینجا نشسته بود و من راجع به این موضوع برایش غرولند می‌کردم، می‌گفتند، می‌دانید، ۱۷ فیلم دیگر نیز با همین مشکل سر و کار دارند. چه‌کار می‌توانیم بکنیم؟ کووید! خوب، می‌دانم، اما آن ۱۶ فیلم دیگر کار خود را به‌عنوان یک سریال تلویزیونی آغاز نکرده‌اند. آن‌ها پیش از حضور مردم در سالن‌های سینما مجبور به زدودن آن تصویر تلویزیونی [از ذهن‌ها] نیستند. اما ما مجبوریم این کار را بکنیم. و وضعیت ما از این قرار است. مردم باید این فیلم را در سالن‌های سینما ببیند. این برای فیلم بودن طراحی شده است. این... این به‌عنوان یک فیلم زیباست. هیچوقت به این فکر نمی‌کردم که این فیلم به HBO بازگردد. هرگز.»

فیلم The Many Saints of Newark

فیلم سینمایی The Many Saints of Newark پیش‌درآمد سریال سوپرانوها محسوب می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است که آنتونی سوپرانو جوان در یکی از آشفته‌ترین دوره‌های شهر نیوآرک زندگی می‌کند. او در حالی باید به یک مرد تبدیل شود که گروه‌های خلافکاری رقیب علیه خانواده مافیاییِ قدرتمندِ دی‌مئو و سلطه‌ی آن بر نیوآرک برآمده‌اند، نیوآرکی که با مبارزات نژادی نیز دست و پنجه نرم می‌‌کند. دیکی مولتسانتی، عموی غیرخونی آنتونی سوپرانو و پدر کریستوفر مولتسانتی به‌عنوان یکی از سربازان خانواده دی‌مئو با این وضعیت درگیر است و از طرفی در مدیریت زندگی کاری و شخصی‌اش نیز به مشکل خورده است. دیکی مولتسانتی الگوی آنتونی جوان محسوب می‌شود و کسی است که او را به تونی سوپرانو، گنکسترِ قدرتمندِ سریال سوپرانوها تبدیل کرده است.

نقش تونی سوپرانو جوان در فیلم The Many Saints of Newark برعهده مایکل گندولفینی، پسر جیمز گندولفینی فقید است. از دیگر بازیگران این فیلم مافیایی می‌توان به آلساندرو نیوولا، لسلی اودم جونیور، جان برنثال، کوری استول، بیلی مگنوسن، جان ماگارو، مایکل دی‌ روسی، ری لیوتا و ورا فارمینگا اشاره کرد. فیلم The Many Saints of Newark در تاریخ نهم مهر ماه در سینماها اکران و همزمان در سرویس HBO Max پخش می‌شود.


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده