نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۴

درخواست غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری اسکارلت جوهانسون برای Black Widow از دیزنی

گفته می‌شود که بعد از تغییر روش اکران فیلم Black Widow و پخش همزمان آن از دیزنی پلاس، اسکارلت جوهانسون از دیزنی درخواست ۱۰۰ میلیون دلار خسارت کرده است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، اسکارلت جوهانسون، بازیگر نقش بلک ویدو براساس چیزی که «انتظار فروش ۱.۲ میلیارد دلاری فیلم Black Widow در گیشه» مطرح شده، از دیزنی درخواست ۱۰۰ میلیون دلار برای جبران خسارت‌های وارده در پی تصمیم تجاری این شرکت کرده است. این مبلغ مطابق با پیش‌بینی میزان فروش این فیلم براساس آثار قبلی مارول در دوران پیش از شیوع کرونا محاسبه شده که علاوه‌بر دستمزد اولیه‌ی ۲۰ میلیون دلاری این هنرپیشه برای حضور در این فیلم بوده است.

ظاهراً تیم وکلای حقوقی جوهانسون بعد از اطلاع از تصمیم برای پخش همزمان این فیلم در سرویس اشتراکی دیزنی پلاس، با پیشنهاد اولیه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری به دیزنی مراجعه کردند که البته در این گزارش آمده که این مذاکرات به نتیجه نرسیده است، زیرا دیزنی هیچ پیشنهاد متقابلی را ارائه نکرده است.

اسکارلت جوهانسون در فیلم Black Widow

لذا اسکارلت جوهانسون بعد از اولین اکران Black Widow در سینماها و پخش همزمان آن در دیزنی پلاس تصمیم گرفت تا به‌دلیل نقض قرارداد از شرکت دیزنی شکایت کند. چراکه به‌گفته‌ی او، دیزنی و مارول به مفاد قرارداد جوهانسون که تضمین می‌کرد فیلم به‌صورت انحصاری در سینماها اکران خواهد شد، پایه‌بند نبوده و بعد از این تصمیم پاسخی به درخواست مذاکره‌ی او ارائه نکردند.

براساس متن ایمیلی که در اسناد دادخواست ارائه شده، دیو گالوزی، مشاور ارشد مارول به نمایندگان جوهانسون گفته که باتوجه‌به پاداش بزرگی که براساس فروش فیلم در گیشه برای جوهانسون در نظر گرفته شده است، اگر تغییری در برنامه‌ها ایجاد شود، باید مجدداً گفتگویی بین طرفین انجام شود.

در این گزارش خاطر نشان می‌شود که یکی از دلایل شکست مذاکرات اصلاح قرارداد، عدم اطمینان از این بود که چه کسی این بحث را رهبری خواهد کرد. ظاهراً باب چاپک، مدیرعامل دیزنی در آن زمان درگیر مسائل مربوط‌به بحران کرونا در شرکت بوده و این مسئولیت را به سایر افراد سازمان واگذار کرده است، اما باب ایگر و آلن هورن به‌عنوان جانشینان او نیز در این موضوع ورود نکردند.

دیزنی بعداً به دادخواست جوهانسون پاسخ داده و ادعا کرده که «قرارداد خانم جوهانسون را به‌صورت تمام و کمال رعایت کرده و حتی انتشار فیلم Black Widow در دیزنی پلاس به‌طور قابل توجهی منجر به افزایش درآمد این بازیگر علاوه‌بر دستمزد اولیه‌ی ۲۰ میلیون دلاری او برای ایفای نقش ناتاشا رومانوف شده است.»

اسکارلت جوهانسون در نقش بلک ویدو در لباس سفید در پوستر فیلم Black Widow

نمایندگان اسکارلت جوهانسون می‌گویند ستاره مارول در واکنش به لحن دیزنی در جواب به شکایت او شوکه شده است و به‌گفته نماینده خانم جوهانسون، حرف‌های دیزنی حمله مستقیم به شخصیت ایشان است. دیزنی شکایت اسکارلت جوهانسون را ناراحت کننده خوانده و جوهانسون و تهیه‌کننده فیلم بلک ویدو را «نسبت به تاثیرات وحشتناک و طولانی مدت پاندمی کووید ۱۹ بی تفاوت» دانست. همچنین دیزنی گفت که کووید ۱۹ دلیل پخش همزمان فیلم بلک ویدو از دیزنی پلاس بوده است. تیم خانم جوهانسون به سایت TheWrap گفتند که ستاره مارول نسبت به لحن دیزنی شوکه شده و از نظر استودیوی دیزنی شکایت خانم جوهانسون بی‌اساس است.

ازطرفی رئیس اتحادیه‌ی بازیگرهای سینما و تلویزیون آمریکا به نمایندگی از این صنف اعلام کرد که حامی جوهانسون است. وی در اینباره گفته که «دیزنی باید شرمنده باشد که برای مقابله با او سراغ ترفندهای حوصله‌سربری همچون اشاره به جنسیت اسکارلت و قلدری نشان دادن به وی رفت. بازیگرها باید مطابق قرارداد حقوق بگیرند. اسکارلت جوهانسون به خوبی دارد توجه همه را به روش‌های جدیدی جلب می‌کند که شرکت‌ها برای ایجاد تغییر در مدل پخش به هدف کوتاه کردن دست سازندگان فیلم‌ها از درآمد، سراغ آن‌ها رفته‌اند.»

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده