نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۰

فیلم بعدی اصغر فرهادی خارج از ایران ساخته می‌شود

اصغر فرهادی قصد دارد فیلم بعدی خود را خارج از ایران جلوی دوربین ببرد.

اصغر فرهادی، کارگردان شناخته‌شده‌ی ایرانی اخیرا با رسانه هالیوودریپورتر مصاحبه‌ای کرده است. به نقل از هالیوودریپورتر، اصغر فرهادی از این خبر داده که فیلم بعدی خود را خارج از ایران خواهد ساخت؛ فرهادی البته تاکید کرده که همچنان نسبت به فیلمسازی در ایران متعهد است. به‌گزارش سینمادیلی، اصغر فرهادی در بخشی از صحبت‌های خود با هالیوودریپوتر درباره سانسور فیلم‌ها نیز صحبت کرده است.

اصغر فرهادی درباره اینکه فیلم‌هایش بدون هیچگونه سانسور و محدودیتی چگونه خواهند بود چنین گفته است: «خیلی چیزها متفاوت خواهند بود. ما به این آثار فیلم‌های واقع‌گرا می‌گوییم. اما برای مثال در صحنه‌هایی که زنان در خانه حجاب به سر دارند، واقعیت این نیست. من نمی‌توانم دقیقا بگویم که اگر این آزادی را داشتم آثارم چه شکلی پیدا می‌کردند. اما من می‌دانم که اگر ذهنم آزادتر بود آثارم هم بسیار متفاوت می‌شدند. وقتی شما برای سال‌ها روی جاده‌ای پراز دست‌انداز فیلم می‌سازید، طوری که راه می‌روید هم مثل همان جاده پر از دست انداز می‌شود. وقتی وارد یک جاده صاف می‌شوید کمی طول می‌کشد تا بتوانید به صورت عادی راه بروید. من نمی‌توانم به شما بگویم در جاده صاف چگونه راه می‌روم، اما می‌دانم که بسیار ساده‌‌تر خواهد بود.»

اصغر فرهادی با لباس سیاه

اصغر فرهادی اخیرا با فیلم سینمایی قهرمان در جشنواره کن حضور داشت و در این جشنواره برنده‌ی جایزه نیز شد. فیلم سینمایی قهرمان با بازی امیر جدیدی ساخته شده و در شیراز جلوی دوربین رفته است. اصغر فرهادی سابقه‌ی ساخت فیلم‌های شهر زیبا، درباره الی، جدایی نادر از سیمین، گذشته، فروشنده و همه می‌دانند را دارد. این کارگردان با فیلم‌های جدایی نادر از سیمین و فروشنده برنده‌ی جایزه اسکار شده است. 

شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های اصغر فرهادی چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده