نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۲

مشخص شدن کارگردان بازسازی غربی فیلم Train To Busan

استودیو نیو لاین برای کارگردانی ریمیک فیلم Train to Busan با تیمو تیاجانتو مذاکره می‌کند.

ریمیک فیلم سینمایی Train to Busan توسط استودیو نیو لاین ساخته می‌شود و حالا به گزارش ددلاین این استودیو برای کارگردانی بازسازی غربی فیلم قطار بوسان در حال مذاکره با تیمو تیاجنتو است. تهیه ریمیک فیلم Train to Busan برعهده‌ی جیمز وان، مایکل کلیر، نیکولاس اتلان، تری کالاین و گری دابرمن است، دابرمن نگارش فیلمنامه این فیلم را نیز برعهده دارد. جودسون اسکات، سیدنی دوماس، کریستوف ریاندی و جانا بیر تهیه‌کننده‌های اجرایی این فیلم خواهند بود.

نسخه اصلی فیلم سینمایی قطار بوسان یک تریلر زامبی‌محور آخرالزمانی به کارگردانی یان سنگ هو است، این فیلم کره‌ای در سال ۲۰۱۶ در جشنواره فیلم کن رونمایی شد. قطار بوسان در اکران بین‌المللی به فروشی موفقیت‌آمیز دست پیدا کرد و تحسین منتقدین را نیز برانگیخت. دنباله‌ی این فیلم در سال ۲۰۲۰ با نام Train to Busan Presents: Peninsula‎ (قطار بوسان تقدیم می‌کند: شبه‌جزیره) اکران شد. پس از اینکه حقوق معنوی مجموعه قطار بوسان برای فروش قرار گرفت، استودیوهای زیادی برای خرید آن پا پیش گذاشتند اما در نهایت حقوق معنوی این مجموعه به استودیو نیو لاین تعلق گرفت.

آن سو-هی در حال دویدن میان زامبی‌ها در فیلم Train to Busan

تیمو تیاجنتو، کارگردان احتمالی ریمیک قطار بوسان فیلم‌هایی مانند May the Devil Take You و The Night Comes for Us و May the Devil Take You Too را جلوی دوربین برده است. تیاجنتو همچنین به‌همراه کیو استمبوئل تحت نام برادران مو فیلم‌های Dara و Macabre و Killers و Headshot را ساخته است. 

استودیو نیولاین با ساخت ریمیک قطار بوسان مجداد با جیمز وان و گری دابرمن همکاری می‌کند. نیولاین بارها با این دو چهره در پروژه‌های مرتبط به مجموعه Conjuring همکاری کرده است، پروژه‌هایی مانند سه فیلم Annabelle و فیلم The Nun. جیمز وان در سه فیلم Mortal Kombat و The Conjuring: The Devil Made Me Do It و Malignant که در سال جاری اکران می‌شوند، در مقام تهیه‌کننده با نیولاین همکاری کرده است؛ این چهره البته علاوه‌بر تهیه‌کنندگی، کارگردان فیلم Malignant نیز محسوب می‌شود.

گری دابرمن تاکنون فیلمنامه‌ی ۶ فیلم را برای نیولاین نوشته است و این ۶ فیلم در مجموع ۲.۳ میلیارد دلار فروش داشته‌اند. دو مورد از این آثار فیلم‌های It و It Chapter Two هستند. دابرمن همچنین فیلم Salem’s Lot را به‌عنوان نویسنده و کارگردان برای نیولاین جلوی دوربین خواهد برد. این فیلم، اقتباسی دیگر از آثار استفان کینگ خواهد بود و جیمز وان نیز به‌عنوان تهیه‌کننده در ساخت آن همکاری خواهد کرد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده