نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۲۱

دستور دکتر سعید نمکی برای واکسیناسیون هنرمندان

دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت اخیرا در نامه‌ای به معاونت بهداشت بر واکسیناسیون هنرمندان تاکید و دستور واکسیناسیون آن‌ها را صادر کرد.

در روزها و هفته‌های اخیر مسئله‌ی واکسیناسیون اقشار مختلف یکی از بحث‌های پربسامد در شبکه‌های اجتماعی بوده است. بنابر گزارش ایسنا، به‌تازگی دکتر سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه‌ای به دکتر علیرضا رئیسی، معاونت بهداشت تاکید کرده که برای واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود. آقای نمکی در این نامه از هنرمندان به‌عنوان «سرمایه‌های فرهنگی» یاد کرده است و از این گفته که ایشان «می‌توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند».

در متن نامه دکتر سعید نمکی به معاونت بهداشت چنین آمده است: 

«پیرو ابلاغ اینجانب در نامه مورخ ۰۹/۰۵/۱۴۰۰ و مذاکرات اخیر، واکسیناسیون هنرمندان کشور به‌عنوان سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی که می‌توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند بسیار مهم است.

لذا ضروریست در اسرع وقت با هم آهنگی جناب آقای سیدزاده مدیرعامل محترم صندوق حمایت از هنرمندان که فهرست کلیه عزیزان را در اختیار دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان عزیز ثبت نام شده در سراسر کشور بین دانشگاه های علوم پزشکی عملیات ثبت نام و انجام ایمن‌سازی این عزیزان علیه کووید – ۱۹ را از همین امروز آغاز نمائید.»

واکسیناسیون در ایران ادامه دارد و اکنون نوبت به متولدین ۱۳۵۰ و قبل از آن رسیده است. البته، متولدین ۱۳۵۱ تا ۱۳۶۰ که ساکن استان‌های بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، قم و هرمزگان هستند، هم‌اکنون می‌توانند نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

شما کاربران زومجی درباره واکسیناسیون هنرمندان چه نظری دارید؟


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده