نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۱

تایکا وایتیتی فیلم جنگ ستارگان خود را یک پروژه شخصی می‌داند

تایکا وایتیتی در مصاحبه جدید خود در مورد فیلم جنگ ستارگان و وضعیت فیلمنامه آن که وظیفه کارگردانی آن را بر عهده دارد، صحبت کرده است.

اردیبهشت گذشته لوکاس فیلم در جریان روز جنگ ستارگان ساخت قسمت جدید فیلم Star Wars به کارگردانی تایکا وایتیتی را تایید کرد. در ادامه در آذر گذشته کاتلین کندی تنها دوباره به در دست ساخت بودن این فیلم و متفاوت بودن این پروژه اشاره کرد و یک لوگو به طرفداران نشان داد. اما از آن زمان اطلاعات خیلی زیادی از این پروژه یا دیگر فیلم‌های دنیای جنگ ستارگان در دسترس نیست و حالا در ‌تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، تایکا وایتیتی در مورد قسمت جدید فیلم Star Wars صحبت کرده است.

وایتیتی پیش از این وظیفه کارگردانی قسمت پایانی فصل اول سریال The Mandalorian را بر عهده داشته بود و همچنین به‌عنوان صداپیشه دروید IG-11 نیز در این سریال محبوب دنیای جنگ ستارگان حضور داشته است. وایتیتی حالا در مصاحبه با Wired گفت که داستان و کلیت فیلم جنگ ستارگانش مشخص شده، اما در ادامه توضیح داد که فیلمنامه این فیلم هنوز در مراحل اولیه نگارش است، اما کلیت داستان آن مشخص شده است. وایتیتی وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه فیلم جدید جنگ ستارگان را بر عهده دارد.

لوگو قسمت جدید فیلم Star Wars به کارگردانی تایکا وایتیتی

همچنین کریستی ویلسون کرینز، نویسنده آثاری چون فیلم Last Night in Soho، فیلم 1917 و سریال Penny Dreadful، به وایتیتی در نوشتن فیلمنامه قسمت جدید فیلم Star Wars کمک خواهد کرد. وایتیتی در این مصاحبه اشاره کرد که آن‌ها هنوز در حال نوشتن صحنه آغازین فیلم هستند. وایتیتی به Wired گفت: «فیلمنامه هنوز تو مراحل اولیه نوشتن و صحنه آغازین فیلم است. اما ما یک داستان داریم و من در مورد آن بسیار هیجان زده هستم. چرا که احساس می‌کنم پروژه شخصی و در سبک کارهای خودم است.»

شیوه کارگردانی وایتیتی اغلب طنز و شوخی با شخصیت‌ها یا موارد مختلف بوده و به‌طور مثال در فیلم Jojo Rabbit درحالی داستان یک پسر جوان آلمانی را در جنگ جهانی دوم دنبال می‌کردیم، وایتیتی نقش نسخه طنزآمیز هیتلر را بر عهده داشت که البته فیلم دارای داستان تاریک و جدی نیز بود. همچنین ما در فیلم Thor: Ragnarok عملا شاهد یک فیلم کمدی به سبک وایتیتی بودیم. البته فعلا خیلی در مورد داستان و اتفاقات فیلم Star Wars به کارگردانی وایتیتی نمی‌دانیم، اما او در ادامه گفت تمایل دارد تا فیلم‌هایش به شکلی باشد که بیننده در زمان تماشا فریب بخورند و در ادامه شاهد اتفاق دیگری باشد و درواقع فیلم روایتی سر راست و قابل پیش‌بینی نداشته باشد.

تایکا وایتیتی در فیلم JoJo Rabbit

وایتیتی برای کارگردانی فیلم‌هایی چون فیلم JoJo Rabbit، فیلم Thor: Ragnarok، فیلم What We Do In The Shadows و فیلم Hunt for the Wilderpeople شناخته می‌شود که برای نوشتن فیلمنامه فیلم JoJo Rabbit جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را دریافت کرده است. فیلم Next Goal Wins فیلم بعدی او است که قرار است پاییز امسال اکران شود. همچنین وایتیتی اخیرا فیلم Thor: Love and Thunder را کارگردانی کرده که این فیلم قرار است در تاریخ ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱) اکران شود. 


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده