// دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۱

اهدا بالاترین افتخار جشنواره فیلم سن سباستین به جانی دپ

جشنواره قدیمی و شناخته‌شده‌ی سن سباستین امسال جایزه Donostia یعنی بالاترین افتخار خود را به خاطر یک عمر فعالیت هنری تقدیم جانی دپ می‌کند.

جشنواره فیلم San Sebastian که مثل کن و ونیز یکی از ۱۴ جشنواره‌ی سینمایی رقابتی سطح اول دنیا است، باارزش‌ترین جایزه‌ی خود را امسال تقدیم جان کریستوفر دپ دوم ملقب به جانی دپ خواهد کرد. این بازیگر و تهیه‌کننده‌ی شهیر آمریکایی مطابق توصیف رسمی جشنواره به‌عنوان یکی از «بااستعدادترین بازیگرهای دارای نقش‌آفرینی‌های متنوع در سینمای معاصر» جایزه‌ی Donostia جشنواره فیلم سن سباستین را دریافت می‌کند. مراسم ویژه‌ی اهدای بالاترین افتخار جشنواره سن سباستین به جانی دپ در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) داخل سالن Kursaal کشور اسپانیا برگزار می‌شود.

ایتن هاک، سیگورنی ویور، جودی دنچ، پنه‌لوپه کروز و ویگو مورتنسن از جمله افرادی هستند که قبلا جایزه Donostia جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین را کسب کردند. برخی از رسانه‌های آمریکایی و بریتانیایی طی ماه‌های اخیر نوشته‌اند که جانی دپ باتوجه‌به شکست خوردن از روزنامه سان در دادگاه انگلستان دیگر هرگز شانس حضور در یک فیلم پرخرج را نخواهد داشت.

جانی دپ به همراه جلیقه و عینک آفتابی

جشنواره سن سباستین در گذشته هم نشان داده است که اهمیتی به حواشی جریان‌یافته در پیرامون هنرمندها نمی‌دهد. بر کسی هم پوشیده نیست که قطعا جانی دپ با کارنامه‌ای که در آن مجموعه فیلم دزدان دریایی کارائیب، ادوارد دست قیچی، سوئینی تاد: آرایشگر شیطانی خیابان فلیت، چارلی و کارخانه شکلات‌سازی، اسلیپی هالو، مرد مرده، اد وود و دانی براسکو در آن به چشم می‌خورند، از لیاقت دریافت چنین جوایزی برخوردار است. سایت IMDB همچنان فیلم Minamata را آخرین اثر سینمایی حاضر در کارنامه‌ی بازیگری دپ به شمار می‌آورد. صداگذاری در مینی‌سریال انیمیشنی Puffins هم به‌عنوان تنها پروژه‌ی در حال ساخت و پخش‌نشده‌ی جانی دپ معرفی می‌شود.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده