// چهار شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۸

استخدام یوتیوبر حرفه‌ای توسط لوکاس فیلم برای جنگ ستارگان

یک یوتیوبر مسلط روی استفاده از تکنولوژی Deepfake که توانست جلوه‌ی یک شخصیت خاص سریال The Mandalorian را در ویدیو اختصاصی خود بهتر کند، توسط شرکت Lucasfilm استخدام شد.

(این خبر بخشی از داستان سریال The Mandalorian از جهان جنگ ستارگان/جنگ‌های ستاره‌ای را اسپویل می‌کند)

در آخرین قسمت فصل دوم سریال مندلورین شبکه آنلاین دیزنی پلاس شاهد حضور شخصیتی بودیم که سازندگان برای به تصویر کشیدن او باید متوسل به جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری و چند ترفند مختلف می‌شدند. او کسی نبود جز لوک اسکای‌واکر جوان که طبیعتا اکنون مارک همیل نمی‌تواند صرفا با گریم تبدیل به او شود. پس سازندگان از موشن کپچرینگ، صداگذاری جداگانه و CGIها بهره بردند تا جدای قدرتمند و جوان را به تصویر بکشند. بسیاری از بینندگان مشکل خاصی با این سکانس نداشتند. اما وقتی که این کاراکتر حرف می‌زد و لب‌های او تکان می‌خوردند، جلوه‌ی لوک اسکای‌واکر جوان در نگاه تعدادی از تماشاگرها مصنوعی به نظر آمد.

یک یوتیوبر با نام کاربری Shamook توانسته بود به تدوین این سکانس و بهبود بخشیدن قابل‌توجه تصویرسازی‌های آن بپردازد؛ تا حدی که لوک اسکای‌واکر جوان در ویدیو او که بیشتر از دو میلیون مرتبه دیده شد، بهتر از سکانس اصلی قرارگرفته در سریال مندلورین به نظر می‌آید. حالا لوکاس‌فیلم که به دیزنی تعلق دارد و تولید کننده‌ی اصلی انواع‌واقسام آثار سینمایی و تلویزیونی جهان استار وارز است، این فرد را به‌صورت رسمی به استخدام شرکت Industrial Light and Magic درآورد.

لوک اسکای واکر و چهره مارک همیل در سریال مندلورین شبکه آنلاین دیزنی پلاس

Industrial Light and Magic یک شرکت بسیار پیشتاز در زمینه‌ی جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری است که مدام استودیوها و پروژه‌های بیشتری به همکاری با آن رو می‌آورند. در نتیجه استخدام توسط چنین تشکیلات بزرگی می‌تواند به‌شدت برای این یوتیوبر خوشحال‌کننده باشد. او خبر استخدام توسط این شرکت را در قسمت کامنت‌های یکی از ویدیوهای کانال یوتیوب خود به گوش دنبال‌کنندگان رساند و سپس رسانه ایندی‌وایر به تایید رسمی این خبر پرداخت.

یک فرد از طرف شرکت Lucasfilm در بیانیه‌ای رسمی نوشت: «شرکت Industrial Light and Magic همواره به‌دنبال هنرمندهای بااستعداد می‌گردد و واقعا هنرمندی را که به اسم Shamook در اینترنت شناخته می‌شود، استخدام کرده است. طی چند سال اخیر شرکت ILM مشغول سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های مرتبط با ماشین لرنینگ و هوش مصنوعی بوده است تا جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری متقاعدکننده را ارائه دهد. این فوق‌العاده است که می‌بینیم با پیشرفت تکنولوژی، فعالیت حرفه‌ای در این فضا اوج می‌گیرد».

این یوتیوبر چهار روز برای ساخت ویدیو کوتاه خود وقت گذاشت و آن را در اواخر سال ۲۰۲۰ میلادی پخش کرد. این ویدیو اکنون به بیشتر از ۲.۷ میلیون بیننده در یوتیوب رسیده است و همچنان به خاطر جزئیات جذاب به کار برده برای افزایش شباهت لوک اسکای‌واکر سریال مندلورین با دوران جوانی مارک همیل مورد ستایش قرار می‌گیرد.

شرکت‌های مختلف هالیوودی اهمیت فراوانی به تکنولوژی‌های مرتبط با کاهش سن بازیگرها داده‌اند؛ از فناوری‌های پایه‌ای که سال‌ها آثاری همچون فیلم X-Men: The Last Stand، فیلم Tron: Legacy و فیلم Gemini Man از آن‌ها بهره بردند تا CGIهایی که مارول در چندین و چند اثر خود همچون فیلم Captain Marvel مدام بهتر و بهتر از آن‌ها بهره‌برداری می‌کند. در آن سو نیز فیلم The Irishman مارتین اسکورسیزی را داشتیم که از یک فناوری کامپیوتری بسیار متفاوت با آثار نام‌برده برای کاهش جدی سن اشخاصی مانند رابرت دنیرو و جو پشی استفاده کرد. راستی Shamook یک ویدیو هم برای بهبود CGIهای فیلم مرد ایرلندی ساخته است.

طرفدارهای جنگ‌های ستاره‌ای این‌روزها بیشتر مشغول تماشای انیمیشن The Bad Batch و انتظار کشیدن برای سریال The Book of Boba Fett شده‌اند. البته که باتوجه‌به در دست ساخت بودن فصل سوم مندلورین و چند اثر دیگر، آن‌ها ماه‌ها و سال‌های پرمحتوایی را پیش‌روی خود می‌بینند. واضح است که با پیشرفت جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری قطعا همه‌ی فیلم‌ها و سریال‌های لایواکشن Star Wars در آینده می‌توانند حتی خوش‌جلوه‌تر و پرجزئیات‌تر از قبل، تماشاگر را به کهکشان بسیار بسیار دور برسانند.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده