دستیابی نتفلیکس به ۲۰۹ میلیون مشترک
در آخرین گزارش رسمی منتشرشده طی ماههای گذشته متوجه شدیم که شبکه آنلاین استریممحور نتفلیکس توانست به بیش از ۲۰۷.۵ میلیون مشترک برسد. حالا میدانیم که تا پایان ۲۰ ژوئیه (۲۹ تیر) این عدد به بیشتر از ۲۰۹ میلیون مشترک رسیده است. بدون شک برای یک سرویس اشتراکی مثل نتفلیکس، مهمترین فاکتور موفقیت همین تعداد مشترکهایی است که عملا مدام طی بازههای زمانی مشخص مشغول پول دادن به شبکه آنلاین هستند. تازه خود نتفلیکس پیشبینی کرده بود که طی این بازهی زمانی به ۲۰۸.۵ میلیون مشترک برسد و حالا ۵۰۰ هزار نفر از انتظارات خود هم فراتر رفت.
حالا شرکت نتفلیکس انتظار دارد که تا پایان سهماههی پیشرو به بیش از ۲۱۲.۵ میلیون مشترک برسد تا جایگاه فعلی خود بهعنوان پرمخاطبترین شبکه آنلاین جهان را مقداری مستحکمتر کند. همچنین آمار پربینندهترین آثار اختصاصی شبکه آنلاین نتفلیکس طی سهماههی دوم سال ۲۰۲۱ میلادی نیز بهصورت رسمی اعلام شد؛ تا همه متوجه بشوند که چرا شرکت Netflix بهشدت مایل به ادامهی همکاری با زک اسنایدر، کارگردان فیلم Zack Snyder's Justice League است.
پربینندهترین آثار اختصاصی نتفلیکس در سهماههی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی براساس تعداد اکانتهایی رتبهبندی میشوند که حداقل ۲ دقیقه از محصول را تماشا کردهاند. نکته اینجا است که لزوما فقط یک نفر با اکانت خود فیلم را نمیبیند و اعضای بسیاری از خانوادهها همگی از یک اکانت بهره میبرند.
- ۱- فیلم Army of the Dead (تماشاشده توسط ۷۵ میلیون اکانت)
- ۲- فیلم Fatherhood (تماشاشده توسط ۷۴ میلیون اکانت)
- ۳- فصل اول سریال Sweet Tooth (تماشاشده توسط ۶۰ میلیون اکانت)
- ۴- فصل اول سریال Shadow and Bone (تماشاشده توسط ۵۵ میلیون اکانت)
- ۵- فصل دوم سریال Lupin (تماشاشده توسط ۵۴ میلیون اکانت)
- ۶- انیمیشن The Mitchells vs. The Machines (تماشاشده توسط ۵۳ میلیون اکانت)
- ۷- فصل چهارم سریال Elite (تماشاشده توسط ۳۷ میلیون اکانت)
- ۸- فصل دوم سریال Who Killed Sara (تماشاشده توسط ۳۴ میلیون اکانت)
- ۹- برنامه The Circle (تماشاشده توسط ۲۹ میلیون اکانت)
- ۱۰- مینیسریال The Sons of Sam (تماشاشده توسط ۱۹ میلیون اکانت)
- ۱۱- برنامه Too Hot To Handle (تماشاشده توسط ۱۴ میلیون اکانت)
نتفلیکس میخواهد وارد دنیای بازیهای ویدیویی هم بشود و حداقل فعلا روی بازیهای موبایلی تمرکز خواهد کرد. البته بازیها فقط به عتوان محتوای اضافه به همین سرویس فعلی اضافه میشوند و قرار نیست مشترکهای نتفلیکس پول بیشتری برای تجربهی بازیهای ویدیویی نتفلیکس پرداخت کنند. اکنون شبکهها جدیتر و پرخرجتر از همیشه بر سر پیروزی در جنگهای استریمینگ نبرد میکنند و نتفلیکس برای حفظ پیشتازی خود باید کارهای زیاد و فکرشدهای را انجام بدهد تا توسط رقبایی همچون شبکه آنلاین دیزنی پلاس و شبکه آنلاین آمازون پرایم ویدیو به شکل جدی تهدید نشود.