نویسنده: مسیح کریمی
// سه شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۳۲

کارگردان فیلم Blade با بازی ماهرشالا علی مشخص شد

سرانجام مارول استودیو گزینه اصلی برای کارگردانی فیلم Blade با بازی ماهرشالا علی را انتخاب کرده است تا این فیلم یک قدم به ساخت نزدیک‌تر شود.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سرانجام کارگردان فیلم Blade مشخص شده است. پس از ماه‌ها ملاقات و مذاکره با چندین کارگردان مختلف، سرانجام مارول استودیو در حال مذاکره با بسام طارق برای کارگردانی فیلم بلید است. ددلاین می‌گوید که هنوز این مذاکره قطعی و قراردادی امضا نشده است، اما او به‌عنوان کارگردان این فیلم که براساس یک شکارچی محبوب خون‌آشام در دنیای مارول ساخته می‌شود، انتخاب شده است. بسام طارق بیشتر برای کارگردانی فیلم Mogul Mowgli با بازی ریز احمد شناخته می‌شود که برای این فیلم نامزد دریافت جایزه بفتا شده بود. 

بسام طارق

استیسی اوسی-کافور، نویسنده سریال واچمن وظیفه نوشتن فیلمنامه فیلم Blade را بر عهده دارد. ماهرشالا علی، بازیگر برنده دو جایزه اسکار برای بازی در فیلم Moonlight و فیلم Green Book نقش اریک بروک را قرار است در اقتباس جدید بلید بازی کند. فایگی و علی با چندین کارگردان مختلف تا پاییز گذشته دیدار کرده بودند، اما پس از تغییر زمان فیلم‌برداری برای دادن زمان بیشتر به نویسنده فیلم، مارول فهرست اولیه را کوتاه‌تر کرد و جلسات جدید از مارس آغاز و تا ماه ژوئن ادامه داشت.

درنهایت گزینه‌های نهایی انتخاب شدند و طارق در آخرین مصاحبه خود توانسته بیش از دیگر گزینه‌ها که نام آن‌ها فاش نشده، نظر مارول و شخص علی را جلب کند. پس از انتخاب کارگردانی‌هایی چون رایان کوگلر، کلوئی ژائو و نیا داکوستا، بسام طارق چهارمین کارگردان رنگین پوستی است که وظیفه کارگردانی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را بر عهده می‌گیرد. ددلاین انتخاب طارق را مانند انتخاب تایکا وایتیتی می‌داند که در زمان انتشار فیلم Hunt For the Wilderpeople یکی از استعدادها جدید سینما بود و توانست نظر مارول را جلب کند.

مراحل فیلم‌برداری و تولید فیلم بلید قرار بود از ماه سپتامبر امسال (شهریور-مهر) آغاز شود، اما مارول تصمیم گرفت تا برای کار بیشتر روی فیلمنامه و دادن زمان کافی به نویسنده/نویسندگان آن، تاریخ فیلم‌برداری فیلم Blade را تا ماه ژوئیه ۲۰۲۲ (تیر-مرداد ۱۴۰۱) عقب بیندازد. بدین ترتیب می‌توان انتظار داشت که فیلم بلید در سال ۲۰۲۳ اکران شود. 


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده