نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۵۲

سریال یا فیلم God of War در دست تولید نیست

پلی استیشن مشغول تولید فیلم‌ها و سریال‌هایی با اقتباس از ۱۰ آی‌پی متعلق به خود است، اما مجموعه بازی‌های God of War یکی از آن‌ها نیست.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که یکی از سخن‌گویان سونی تأیید کرده است که برخلاف شایعات، فعلاً فیلم یا سریالی با اقتباس از مجموعه بازی‌های God of War در دست ساخت قرار ندارد. در گذشته‌های نه‌چندان دور معمولاً تلاش سازندگان برای تبدیل فیلم‌ها و سریال‌ها به بازی‌ها و بالعکس به تولید اثری ضعیف و پایین‌تر از انتظار منجر می‌شد، اما اخیراً آثاری نظیر Detective Pikachu (کارآگاه پیکاچو)، Sonic the Hedgehog (سونیک خارپُشت) و Castlevania (کسلوانیا) خلاف این مورد را ثابت کردند. اکنون اقتباس از بازی‌ها برای تولید آثار دیگر به تجارت بزرگی تبدیل شده است و پلی استیشن نیز نمی‌خواهد از قافله عقب بماند و بسیار مشتاق به استفاده از این فرصت است.

مجموعه بازی‌های Uncharted (آنچارتد) یکی از آی‌پی‌هایی به‌شمار می‌آید که پلی استیشن درصدد تولید اقتباس سینمایی آن برآمده است. این فیلم که تام هالند، مارک والبرگ، آنتونیو باندراس، سوفیا علی و تاتی گابریل را در فهرست بازیگرانش دارد، داستان نیتن دریک، یکی از نوادگان سیاح و دزد دریایی مشهوری با نام فرانسیس دریک را روایت می‌کند که برای یافتن گنج ال‌دورادو راهی جنگل‌های آمازون و به‌دنبال آن یک جزیره‌ی ناشناخته در آمریکای جنوبی می‌شود. روبن فلیشر، کارگردان فیلم‌های Zombieland: Double Tap‎ (سرزمین زامبی‌ها: شلیک نهایی) و Venom (ونوم) سکان هدایت فیلم آنچارتد را در دست داشت و پیش‌نویس نهایی فیلم‌نامه‌ی آن را آرت مارکوم و مت هالووی، نویسندگان فیلم Transformers: The Last Knight (تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه) به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

خوشبختانه مدتی قبل مراحل فیلم‌برداری فیلم Uncharted پس از فرازونشیب‌های فراوان به پایان رسید و اخیراً نیز تصویر جدیدی از این اثر اکشن ماجراجویانه منتشر شد که نیتن دریک و ویکتور سالیوان را در معرض نمایش قرار می‌دهد. این اقتباس مورد انتظار به‌خاطر تمرکز روی نسخه‌ی جوان‌تر نیتن دریک تا حدودی از منابع الهام خود فاصله می‌گیرد و این احتمالاً شانس فیلم برای موفقیت را افزایش خواهد داد. تام هالند قبلاً در گفت‌وگویی با آی‌جی‌اِن در این‌باره توضیح داد: «وجه تمایز این فیلم با سایر آثار اقتباس‌شده از بازی‌ها این است که این فیلم به ریشه‌های مجموعه بازمی‌گردد؛ بنابراین اگر بازی‌های Uncharted را تجربه کرده باشید، نمی‌دانید که چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر بازی‌های این مجموعه را نیز تجربه نکرده باشید، باز هم از تماشای فیلم لذت خواهید برد.» متأسفانه فیلم آنچارتد چندین‌بار طعم تأخیر را چشید و اکنون برای اکران در تاریخ ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ (۱۸ فوریه ۲۰۲۲) برنامه‌ریزی شده است.

تام هالند در نقش نیتن دریک و مارک والبرگ در نقش سالی در حال جست و جو در یک مکان باستانی در فیلم Uncharted

تام هالند پس از امضای قراردادی برای نقش‌آفرینی در سه فیلم دیگر از مجموعه‌ی Spider-Man (مرد عنکبوتی) به یکی از ارزشمندترین مهره‌های شرکت سونی تبدیل شده است. براساس گزارش نیویورک تایمز، مجموعه‌ی Uncharted تنها یکی از ۱۰ آی‌پی پلی استیشن است که درحال‌حاضر سونی فیلم‌ها و سریال‌هایی با اقتباس از آن‌ها می‌سازد. سریالی نیز از بازی The Last Of Us (آخرین بازمانده از ما) در دست تولید قرار دارد که از HBO به نمایش در می‌آید. پدرو پاسکال، بازیگر سریال The Mandalorian (مندلورین) نقش جوئل، بلا رمزی، بازیگر سریال Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت) نقش الی و گابریل لونا، بازیگر سریال Agents of S.H.I.E.L.D. (مأموران شیلد) نقش تامی را در این اقتباس تلویزیونی ایفا می‌کنند و کانتمیر بالاگوف، علی عباسی و یاسمیلا ژبانیچ به صندلی کارگردانی آن تکیه زده‌اند.

در خلاصه‌ی داستان رسمی سریال The Last of Us آمده است: «وقایع این نمایش ۲۰ سال پس از نابودی تمدن نوین اتفاق می‌افتد. بازمانده‌ای سرسخت با نام جوئل برای خارج کردن الی، دختری ۱۴ ساله از یک منطقه‌ی قرنطینه‌ی آزاردهنده استخدام می‌شود. آنچه در وادی امر به یک کار ساده شباهت دارد، خیلی زود به سفری متأثرکننده و خشن تبدیل می‌شود و آن‌ها باید سرتاسر ایالات متحده را زیر پا بگذارند و برای بقا به یکدیگر تکیه کنند.» کریگ مازن، نویسنده‌ی سریال Chernobyl (چرنوبیل) و نیل دراکمن، کارگردان بازی‌های The Last Of Us به‌عنوان نویسنده و تهیه‌کننده‌ی اجرایی این اقتباس تلویزیونی فعالیت می‌کنند و بخش تلویزیونی شرکت سونی پیکچرز، شرکت پلی‌استیشن پروداکشن، شرکت ورد گیمز، شرکت مایتی مینت و استودیوی ناتی داگ نیز در تولید این سریال دخیل خواهند بود.

بازی God of War درکنار The Last of Us و Uncharted از شناخته‌شده‌ترین آی‌پی‌های پلی استیشن به‌حساب می‌آیند، اما به گفته‌ی سخن‌گوی سونی فعلاً اقتباس سینمایی یا تلویزیونی مجموعه‌ی خدای جنگ در دست تولید قرار ندارد. ظاهراً اقتباس‌هایی از بازی‌های Twisted Metal (فلز درهم‌تنیده) و Ghost of Tsushima (شبح سوشیما) نیز ساخته خواهد شد، ولی از ۶ اقتباس دیگر اطلاعاتی در دست نیست. البته این بدان معنا نخواهد بود که هیچ خبری از God of War برای طرفداران وجود ندارد. با اینکه وقتی صحبت از دنباله‌ی یک بازی مورد انتظار به میان می‌آید، شرکت سونی اطلاعات زیادی در اختیار هواداران نمی‌گذارد، اما احتمالاْ زمان زیادی تا انتشار بازی God of War: Ragnarok باقی نمانده است. این بازی برای عرضه پیش از پایان سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بود، ولی هرچه سکوت خبری آن طولانی‌تر شود، احتمال انتشارش در تاریخ مورد بحث کمتر و کمتر خواهد شد.


منبع TheGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده