// شنبه, ۷ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۱

قرارداد همکاری بزرگ جرج آر. آر. مارتین با شبکه HBO

شبکه HBO شاید به هدف گسترش جهان سریال Game of Thrones با چند اسپین-آف، قراردادی پنج‌ساله و چند ۱۰ میلیون دلاری با جرج آر. آر. مارتین، خالق مجموعه کتاب نغمه‌ای از یخ و آتش امضا کرد.

قرارداد گسترده‌ی مارتین می‌تواند به تولید آثاری غیر از اسپین-آف‌های سریال Game of Thrones هم منجر شود

مطابق تازه‌ترین گزارش‌های موجود، شبکه HBO در سال‌های آتی قصد پخش پنج تا هفت سریال اسپین-آف از مجموعه بازی تاج و تخت را دارد. سریال Game of Thrones سال‌ها پربیننده‌ترین محصول شبکه HBO بود و پس از به اتمام رسیدن آن، این شبکه تعداد قابل توجهی از تماشاگرها را از دست داد.

در این لحظه فعلا نخستین اسپین-آف سریال بازی تاج و تخت به اسم سریال House of the Dragon وارد پروسه‌ی تولید شده است تا بینندگان نخستین فصل آن را در سال ۲۰۲۲ ببینند.

سریال Game of Thrones و پوستر یخی رنگ آن با نمایش جان اسنو و دنریس تارگرین با بازی امیلیا کلارک

رسانه‌ی هالیوود ریپورتر نوشت که شبکه HBO شاید برای افزایش سرعت و کیفیت این اسپین-آف‌ها، یک قرارداد اختصاصی پنج‌ساله را با جرج آر. آر. مارتین به امضا رساند؛ قراردادی که مطابق آن مارتین مبلغی بالاتر از ۵۰ میلیون دلار را دریافت می‌کند. او خالق کتاب‌های A Song of Ice and Fire است؛ منبع اقتباس سریال Game of Thrones که شخصیت‌ها، داستان و جهان این اثر تلویزیونی پرخرج و پربیننده را خلق کرد. این وسط ممکن است برخی از طرفداران نگران بشوند که افزایش مسئولیت‌های مارتین باز هم زمان انتشار دو کتاب پایانی یعنی بادهای زمستان (The Winds of Winter) و رویایی از بهار (A Dream of Spring) را عقب بیاندازد؛ دو کتاب که طرفداران سال‌ها منتظر آن‌ها بوده‌اند.

البته که گسترش یافتن جهان سریال Game of Thrones توسط شبکه HBO اتفاق عجیبی نیست. این سریال از نظر کسب جوایز و سودآوری به ترتیب پرافتخارترین و موفق‌ترین محصول شبکه HBO تا به امروز است. از طرفی بسیاری از طرفداران مجموعه کتاب نغمه‌ای از یخ و آتش به عدم وفاداری چندین و چند بخش سریال بازی تاج و تخت به کتاب‌ها اعتراض داشتند.

در نتیجه به نظر بسیاری از بینندگان افزایش دخالت مارتین و بستن قرارداد گسترده با او شانس شبکه HBO در به موفقیت رساندن اسپین-آف‌ها را افزایش می‌دهد. در هر حالت واضح است جرج آر. آر. مارتین به‌زودی یکی از بانفوذترین افراد در تیم شبکه HBO می‌شود. مثلا او قرار است یکی از تهیه‌کنندگان اجرایی سریال Roadmarks و سریال Who Fears Death باشد.


منبع The Playlist
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده