نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴

همکاری دوباره خالق بازی تاج و تخت با شبکه HBO برای ساخت یک سریال جدید

جرج آر. آر. مارتین همکاری دیگری را با شبکه‌ی HBO برای تولید اقتباس تلویزیونی رمان Roadmarks نوشته‌ی راجر زلازنی آغاز کرده است.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شبکه‌ی HBO مشغول توسعه‌ی سریالی با اقتباس از رمان فانتزی علمی-تخیلی Roadmarks (علائم جاده) نوشته‌ی راجر زلازنی است. به گزارش ددلاین، جرج آر. آر. مارتین، خالق Game of Thrones (بازی تاج‌وتخت) و کالیندا وازکز سکان هدایت این پروژه را در دست دارند. نویسنده‌ی کتاب A Song of Ice and Fire (ترانه یخ و آتش) با انتشار بیانیه‌ی جدیدی در این‌باره گفت:

من از سال ۱۹۸۵ و با اقتباس داستان کوتاه Last Defender of Camelot (آخرین مدافع کاملوت) نوشته‌ی راجر زلازنی برای سریال The Twilight Zone (منطقه‌ی نیمه‌روشن) کار در تلویزیون را آغاز کردم. راجر یک دوست، مربی و یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی در طول تاریخ بود. تولید آثار تلویزیونی با اقتباس از کارهای این نویسنده‌ی فقید افتخاری بود که نصیب من شد. به همین دلیل است که برای مشارکت در تولید سریالی از رمان بی‌نظیر Roadmarks برای شبکه‌ی HBO بسیار هیجان‌زده‌ام. ما یک کتاب عالی، فیلم‌نامه‌نویس بزرگی چون کالیندا وازکز و موارد لازم برای خلق یک نمایش فوق‌العاده و اورجینال را در اختیار داریم. مشتاقانه در انتظار آغاز یک ماجراجویی طولانی و مهیج هستم.

رمان Roadmarks که در سال ۱۹۷۹ منتشر شد، به ماجرای بزرگراهی می‌پردازد که امکان سفر در زمان و پیوند تمام خطوط زمانی و مکان‌ها را برای افراد خاصی که آن را کشف کنند، فراهم می‌آورد. برخی از افراد ممکن است که از این مسیر برای کشف اسرار گسترده‌ی جهان استفاده کنند، اما برای برخی دیگر این جاده احتمالاً تنها راه برای بقا، تغییر اشتباهات زندگی و خلق آینده‌ای بهتر برای خود و نزدیکانشان است. این جاده توسط اژدهایان بل‌کوینیث ایجاد شده است، اما هیچ‌کس نمی‌داند که آن‌ها چه موجوداتی هستند و برای چه دست به ساخت چنین مسیری زده‌اند.

کالیندا وازکز، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال Fear the Walking Dead (مردگان متحرک) به‌عنوان نویسنده، تهیه‌کننده‌ی اجرایی و شورانر سریال Roadmarks فعالیت می‌کند. جرج آر. آر. مارتین که یکی از دوستان صمیمی راجر زلازنی بود، به‌همراه وینس گرادیس، تهیه‌کننده‌ی اجرایی سریال Game of Thrones، هم از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه هستند. جرج آر. آر. مارتین و وینس گرادیس درحال‌حاضر روی نخستین سریال پیش‌درآمد بازی تاج‌وتخت یعنی House of the Dragon (خاندان اژدها) کار می‌کنند که در سال ۲۰۲۲ به نمایش در می‌آید. وقایع این اسپین‌آف ۳۰۰ سال پیش از حوادث سریال اصلی رخ می‌دهد و تمرکز آن روی شروع و پایان خاندان تارگرین خواهد بود.

ظاهراً این پایان کار نیست و شبکه‌ی HBO سریالی با اقتباس از مجموعه رمان‌های Tales of Dunk and Egg (حکایت‌های دانک و اگ) را نیز در دست توسعه دارد که ماجراهای سر دانکن بلند قامت و اگان تارگرین پنجم را ۹۰ سال پیش از حوادث رمان A Song of Ice and Fire دنبال می‌کند. اگر دستور ساخت سریال Tales of Dunk and Egg صادر شود، این سریال به دومین پیش‌درآمد در حال تولید مجموعه‌ی پُرطرفدار Game of Thrones تبدیل می‌شود. پیش از این پیش‌درآمد دیگری از مجموعه‌ی بازی تاج‌وتخت به نویسندگی جین گلدمن و با نقش‌آفرینی نائومی واتس تا مرحله‌ی ضبط قسمت آزمایشی پیش رفت، اما نتوانست چراغ سبز نهایی را دریافت کند. 


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده