نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۶

سریال Tales of Dunk and Egg، پیش‌درآمد Game of Thrones در مراحل اولیه توسعه است

ظاهراً سریالی با اقتباس از مجموعه رمان‌های Tales of Dunk and Egg نوشته‌ی جرج آر. آر. مارتین برای شبکه‌ی HBO در دست توسعه قرار دارد.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که سریالی با اقتباس از مجموعه رمان‌های Tales of Dunk and Egg (حکایت‌های دانک و اگ) برای شبکه‌ی HBO مراحل اولیه توسعه را پشت سر می‌گذارد که پیش‌درآمدی برای وقایع سریال Game of Thrones (بازی تاج ‌و تخت) است. این نمایش یک ساعته براساس مجموعه رمان‌های فانتزی «حکایت‌های دانک و اگ» نوشته‌ی جرج آر. آر. مارتین ساخته می‌شود که ماجراهای سر دانکن بلند قامت (داک) و اگان تارگرین پنجم (اگ) را ۹۰ سال پیش از حوادث رمان A Song of Ice and Fire (ترانه‌ی یخ و آتش) دنبال می‌کند.

جرج آر. آر. مارتین تاکنون سه رمان از مجموعه‌ی Tales of Dunk and Egg منتشر کرده است: رمان The Hedge Knight (شوالیه‌ی آواره) در سال ۱۹۹۸، رمان The Sworn Sword (شمشیر سوگند خورده) در سال ۲۰۰۳ و رمان The Mystery Knight (شوالیه‌ی مرموز) در سال ۲۰۱۰. سپس هر سه رمان جمع‌آوری شد و در سال ۲۰۱۵ در قالب یک رمان با نام A Knight of the Seven Kingdoms (شوالیه‌ی هفت پادشاهی) در دسترس طرفداران قرار گرفت.

درحال‌حاضر هیچ نویسنده یا بازیگری برای این پروژه در نظر گرفته نشده است، اما منابع آگاه می‌گویند که این سریالِ پیش‌درآمد اهمیت زیادی برای اچ‌بی‌او دارد؛ زیرا این شبکه‌ی کابلی به‌دنبال تکرار موفقیت‌های سریال Game of Thrones است. تابه‌حال مارتین و HBO هیچ واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند و ظاهراً برای تأیید این خبر و انتشار جزئیات بیشتر باید کمی منتظر بمانیم. اگر دستور ساخت سریال Tales of Dunk and Egg صادر شود، این سریال به دومین پیش‌درآمد در حال تولید مجموعه‌ی «بازی تاج‌وتخت» تبدیل می‌شود. شبکه‌ی HBO درحال‌حاضر مشغول تولید سریال House of the Dragon (خاندان اژدها) است که در سال ۲۰۲۲ به نمایش در می‌آید. وقایع این اسپین‌آف ۳۰۰ سال پیش از حوادث سریال اصلی رخ می‌دهد و تمرکز آن روی شروع و پایان خاندان تارگرین خواهد بود. این سریال داستان جنگ داخلی خاندان تارگرین را روایت می‌کند که با نام رقص اژدهایان شناخته می‌شود.

طرفداران از مدت‌ها پیش خواستار تولید سریال Tales of Dunk and Egg هستند. زمانی‌که شبکه‌ی اچ‌بی‌او در سال ۲۰۱۷ از تولید تعدادی سریال فرعی برای Game of Thrones خبر داد، این امیدواری وجود داشت که مجموعه رمان‌های «حکایت‌های دانک و اگ» یکی از آن‌ها باشد. بااین‌حال اندکی بعد جرج آر. آر. مارتین اعلام کرد که هیچ برنامه‌ای برای اقتباس از کتاب‌های مورد بحث وجود ندارد. با اینکه تولید سریال Tales of Dunk and Egg در دستور کار قرار گرفته است، اما ورود به مرحله‌ی توسعه لزوماً به تولید یک اثر منجر نمی‌شود. پیش از این پیش‌درآمد دیگری از مجموعه‌ی «بازی تاج‌وتخت» به نویسندگی جین گولدمن و با نقش‌آفرینی نائومی واتس تا مرحله‌ی ضبط قسمت آزمایشی پیش رفت، اما نتوانست چراغ سبز نهایی را دریافت کند و در سال ۲۰۱۹ کاملاً کنار گذاشته شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده