نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۶

فیلمبرداری فیلم Scream 5 به پایان رسید

شرکت «اسپای‌گلس مدیا» از پایان مراحل فیلم‌برداری فیلم Scream 5 پس از تقریباً دو ماه کار مداوم در ویلمینگتن، کارولینای شمالی خبر داد.

فیلم‌برداری پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های Scream (جیغ) پس از تقریباً دو ماه کار مداوم در شهر ویلمینگتن واقع در کارولینای شمالی به پایان رسید. شرکت‌های «اسپای‌گلس مدیا» و «پارامونت پیکچرز» در نظر دارند تا فیلم Scream 5 (جیغ ۵) را در تاریخ ۲۴ دی ۱۴۰۰ (۱۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۲) روی پرده‌ی سینما بفرستند. دیوید آرکت به نخستین بازیگر از مجموعه‌ی اصلی Scream تبدیل شد که با امضای قراردادی به بازیگران فیلم «جیغ ۵» پیوست و در مرداد امسال نیز کورتنی کاکس برای ایفای نقش نمادین خود به بازیگران این اثر ترسناک ملحق شد. در شهریور سال جاری نیز نو کمبل پس از انجام مذاکراتی به قسمت پنجم فیلم «جیغ» اضافه شد تا باری دیگر در نقش سیدنی پرسکات ظاهر شود.

درکنار بازگشت بازیگران قبلی مجموعه از جمله مارلی شلتن، بازیگر فیلم Scream 4 شاهد نقش‌آفرینی هنرپیشه‌های جدیدی نیز در فیلم Scream 5 خواهیم بود که از میان آن‌ها می‌توان به کایل گالنر، بازیگر فیلم Ghosts of War (اشباح جنگ)، جاسمین ساووی براون، بازیگر سریال The Leftovers (بازماندگان)، مایکی مدیسون، بازیگر سریال Better Things (چیزهای بهتر)، جک کواید، بازیگر سریال The Boys (پسران)، ملیسا باررا، بازیگر فیلم In the Heights (در ارتفاعات)، جنا اورتگا، بازیگر فیلم The Babysitter: Killer Queen (پرستار بچه: ملکه‌ی قاتل)، میسون گودینگ، بازیگر فیلم Booksmart‎ (بوک‌اسمارت) و دیلن مینت، بازیگر سریال Thirteen Reasons Why (سیزده دلیل برای اینکه) اشاره کرد. با اینکه اطلاعات زیادی از فیلم‌نامه در دست نیست، اما براساس گزارش‌ها این فیلم به ماجراهای زنی می‌پردازد که پس از بازگشت به زادگاهش تلاش می‌کند تا متوجه شود چه کسی مرتکب مجموعه‌ای از جنایات وحشیانه شده است.

فیلم Scream

متیو بتینلی-اولپین و تایلر جیلت، کارگردانان فیلم‌ Ready Or Not (آماده باشی یا نه) سکان هدایت فیلم Scream 5 را در دست دارند و فیلم‌نامه‌ی آن را نیز جیمز وندربیلت، نویسنده‌ی فیلم‌های Murder Mystery (راز جنایت) و The Amazing Spider-Man (مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز) و گای بیوزیک، نویسنده‌ی سریال Castle Rock (کسل راک) به رشته‌ی تحریر در آوردند. جیمز وندربیلت از شرکت «پراجکت اکس اینترتینمنت» درکنار پاول ناینستاین و ویلیام شراک از شرکت «اسپای‌گلس» به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی این فیلم فعالیت می‌کنند و کوین ویلیامسون، نویسنده‌ی قسمت‌های قبلی مجموعه به‌همراه چاد ویللا از شرکت «رادیو سایلنس» وظیفه‌ی تهیه‌کنندگی اجرایی آن را برعهده دارند.

نخستین قسمت مجموعه فیلم‌های Scream در سال ۱۹۹۶ روی پرده‌ی سینما رفت و با بودجه‌ی ۱۴ میلیون دلاری توانست به فروش ۱۰۳ میلیون دلار در سراسر جهان دست یابد. این فیلم به احیای سبک ترسناک در این دهه کمک شایانی کرد و توانست به پرفروش‌ترین فیلم اسلشر تاریخ تبدیل شود؛ رکوردی که البته در سال ۲۰۱۸ با اکران ریبوت فیلم Halloween‎ (هالووین) شکسته شد. فیلم «جیغ» که کورتنی کاکس، نو کمبل، دیوید آرکت، رز مک‌گوآن، اسکیت اولریش و جیمی کندی را در میان بازیگرانش داشت، داستان تعدادی بچه دبیرستانی را روایت می‌کرد که پس از تماس تلفنی یک قاتل دارای نقاب سلاخی می‌شدند. موفقیت‌های این فیلم باعث تولید سه دنباله‌ی دیگر شد که نخستین دنباله مثل فیلم اصلی موفق بود، اما دو دنباله‌ی بعدی فروش خوبی در گیشه نداشتند و نقدهای متفاوتی را از منتقدان دریافت کردند. فیلم Scream 4 در سال ۲۰۱۱ با بودجه‌ی ۴۰ میلیون دلاری توانست ۹۷ میلیون دلار در سراسر جهان بفروشد.

پس از سال‌ها تلاش برای ساخت قسمت جدیدی از فیلم Scream شبکه‌ی ام‌تی‌وی به تولید یک اقتباس تلویزیونی از این مجموعه‌ی دلهره‌آور چراغ سبز نشان داد که به یک اثر کالت موفق تبدیل شد. دو فصل اول این سریال با بازخوردهای مثبتی از سوی طرفداران مواجه شد، اما تولید فصل سوم به شبکه‌ی وی‌اچ‌وان محول شد که نقدهای خوبی را دریافت نکرد، ولی با‌این‌حال عملکرد بهتری نسبت به فصل دوم در زمینه‌ی امتیازات داشت. قسمت پنجم فیلم Scream اولین اثری خواهد بود که وس کریون وظیفه‌ی کارگردانی آن را برعهده ندارد. این اسطوره‌ی فیلم‌های ترسناک پس از تقریباً ۵۰ سال کارگردانی آثار دلهره‌آور هالیوود در سال ۲۰۱۵ دار فانی را وداع گفت. سری فیلم‌های «جیغ» را می‌توان دومین مجموعه‌ی بزرگی دانست که شرکت «اسپای‌گلس» دست به ریبوت آن زده است. این شرکت فیلم‌سازی در کنار تولید فیلم Scream 5 مشغول بازسازی فیلم کلاسیک ترسناک Hellraiser (برپاخیزان جهنم) است که دیوید اس. گویر، نویسنده‌ی فیلم Terminator: Dark Fate (نابودگر: سرنوشت تاریک) برای نگارش فیلم‌نامه‌ی آن در نظر گرفته شده است.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده