نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۴

ویروس کرونا مشکلی برای تولید فصل سوم سریال The Mandalorian ایجاد نخواهد کرد

به علت نحوه‌ی تولید متفاوت The Mandalorian، تولید این سریال تحت تأثیر مشکلات ناشی از ویروس کرونا قرار نمی‌گیرد.

درحالی‌که فیلم‌برداری فصل دوم سریال مندلورین (The Mandalorian) مدت‌ها پیش به پایان رسیده و در ماه اکتبر امسال (مهر-آبان) شاهد نمایش آن خواهیم بود، مراحل پیش‌تولید فصل سوم این محصول لوکاس فیلم (Lucasfilm) نیز از چند ماه قبل آغاز شده و هرچند هنوز تا شروع رسمی تولید فاصله دارد، ولی می‌توانیم در آینده منتظر آن باشیم؛ موضوعی که به‌گفته‌ی جان فاورو، شورانر این مجموعه تحت تأثیر ویروس کرونا قرار نخواهد گرفت.

در ماه‌های اخیر صنعت فیلم و سریال به‌خاطر کووید 19 با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم کرده و هنوز هم می‌توان محدودیت‌های مختلف را در این زمینه دید، ولی نحوه‌ی فیلم‌برداری و تولید سریال مندلورین به شکلی است که نسبت به خیلی از آثار دیگر کمتر از این قضیه آسیب می‌بیند. فاورو هم به‌تازگی در گفت‌وگو با هالیوود ریپورتر به بحث در این زمینه پرداخته و از این گفته که در صورت شروع به تولید فصل سوم مندلورین، سازندگان آن مشکل زیادی با کرونا نخواهند داشت.

این کارگردان و بازیگر ۵۳ ساله می‌گوید: «این قضیه که محیط فیلم‌برداری مندلورین به‌شدت تحت‌کنترل است و رفت‌وآمد زیادی در آن صورت نمی‌گیرد، کمک بزرگی به ما خواهد کرد تا مشکلی با کرونا نداشته باشیم. چرا که در این حالت می‌توانیم نظارت و کنترل بیشتری روی عوامل تولید داشته باشیم و خیلی از سازندگان سریال هم از راه دور روی آن کار می‌کنند. آن‌ها از محیطی به‌نام Brain Bar مراحل تولید مندلورین را دنبال می‌کنند که مجموعه‌ای از کامپیوترهای پرشمار را تشکیل می‌دهد و همین قضیه هم باعث می‌شود تعداد افراد جلوی دوربین نسبت به آثار دیگر خیلی کمتر باشد.»

سریال The Mandalorian

کارگردان فیلم مرد آهنی (Iron Man) ادامه می‌دهد: «فیلم‌برداری در محیط‌های باز و آزاد هم به شکلی است که به ما در رفع خطرات ناشی از ویروس کرونا کمک می‌کند و البته در این بخش‌ها هم عوامل زیادی درکنار یکدیگر حضور نخواهند داشت. در مجموع نحوه‌ی تولید مندلورین بیشتر به ساخت یک انیمیشن شباهت دارد و با مجموعه‌ای عظیم از استوری‌بردها طرف هستیم که همواره به بحث و تبادل‌نظر در مورد نحوه‌ی نمایش آن‌ها می‌پردازیم و از واقعیت مجازی هم استفاده‌های زیادی می‌کنیم؛ یعنی چیزی مشابه همان ابزارهای سینمایی مخصوص واقعیت مجازی که در تولید فیلم‌های کتاب جنگل (The Jungle Book) و شیرشاه (The Lion King) نیز به کار برده بودیم. در مندلورین هم صحنه‌های زیادی وجود دارد که بازیگران واقعاً در محیط موردنظر حضور ندارند و این کار به کمک حقه‌های سینمایی انجام می‌شود.»

هرچند استفاده از پرده سبز یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید فیلم‌های سینمایی است، ولی مندلورین به شکلی متفاوت به‌سراغ این قضیه می‌رود. برخلاف بیشتر آثار که بازیگران مقابل پرده سبز نقش‌آفرینی می‌کنند و سپس تصویر پس‌زمینه‌ی آن‌ها با کمک جلوه‌های ویژه و ابزار کامپیوتری به نمایش درمی‌آید، در سریال مندلورین از تصاویر واقعی که پیش از این توسط فیلم‌برداران گرفته شده در پشت بازیگران استفاده می‌شود و این افراد درحالی در محیط استودیویی به ایفای نقش می‌پردازند که پیرامون آن‌ها را تصاویری ۳۶۰ فرا گرفته است؛ موضوعی که هم به بازیگران در اجرای طبیعی‌تر آن‌ها کمک می‌کند و هم برای مخاطبان تصاویری واقع‌گرایانه می‌سازد که کمتر کسی می‌تواند حدس بزند صحنه‌ی موردنظر در استودیو فیلم‌برداری شده، نه محیطی واقعی. همین قضیه هم باعث می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی بهتر رعایت شده و امکان مبتلا شدن عوامل به ویروس کرونا پایین بیاید.

علاقمندان این سریال برگرفته از دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) بی‌صبرانه منتظر نمایش فصل دوم آن ازطریق دیزنی پلاس هستند؛ فصلی که در آن درکنار بازیگرانی چون پدرو پاسکال در نقش اصلی و البته یودای کوچک و محبوب (Baby Yoda)، شاهد حضور شخصیت‌هایی چون Boba Fett (تمورا موریسون) و Ahsoka Tano (رزاریو داوسون) نیز خواهیم بود و ماجراهای بیشتری را پیرامون شخصیت Moff Gideon (جانکارلو اسپوزیتو) و Darksaber همراه او دنبال خواهیم کرد.


منبع ScreenRant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده