نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵

اقتباس تلویزیونی بازی Disco Elysium ساخته می‌شود

سازندگان بازی نقش‌آفرینی Disco Elysium برای تولید اقتباس تلویزیونی آن با سازنده فیلم Sonic the Hedgehog همکاری می‌کنند.

در تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که بازی Disco Elysium صاحب یک مجموعه‌ی تلویزیونی خواهد شد. براساس گزارش ورایتی، استودیوی ZA/UM، توسعه‌دهنده‌ی بازی Disco Elysium برای تولید یک اقتباس تلویزیونی از آن با شرکت فیلمسازی dj2 Entertainment همکاری می‌کند که تولید فیلم کمدی اکشن-ماجراجویانه‌ی Sonic the Hedgehog (سونیک خارپُشت) به کارگردانی جف فاولر را در کارنامه دارد. این سریال هنوز در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارد و تابه‌حال هیچ نویسنده‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است. همچنین معلوم نیست که نهایتاً کدام شبکه یا سرویسِ استریم پروژه را تصاحب خواهد کرد و کار روی طرح اولیه‌ی فیلمنامه نیز از اواخر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود.

بازی Disco Elysium از محبوبیت بالایی برخوردار است و در مراسم جوایز بازی‌های ویدیویی بفتا در سه شاخه‌ی «بهترین بازی تولیدی یک استودیوی تازه»، «بهترین موسیقی» و «بهترین روایت داستانی» برنده‌ی جایزه شد. این بازی نقش‌آفرینی برای تصاحب جایزه‌ی «بهترین روایت داستانی» رقبای قدرتمندی نظیر Control ،Life is Strange 2 ،The Outer Worlds و Star Wars Jedi: Fallen Order را کنار زد. بازی Disco Elysium در بیست‌وسومین مراسم DICE Award جایزه‌ی «بهترین دستاورد در داستان‌گویی» و در بیستمین مراسم Game Developers Choice Awards دو جایزه‌ی «بهترین روایت داستانی» و «بهترین بازی تولیدی یک استودیوی تازه» را به‌دست آورد. 

بازی Disco Elysium در مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۹ نیز خوش درخشید و توانست در چهار شاخه‌ی «بهترین روایت داستانی»، «بهترین بازی نقش‌آفرینی»، «بهترین بازی مستقل» و «بهترین استودیوی بازیسازی مستقل تازه‌کار» برنده‌ی جایزه شود. این بازی رازآلود ماجراهای یک کارآگاه متعصب را دنبال می‌کند که در آن بازیکنان بیش از آن‌که به مهارت‌های مبارزه‌ای خود نیاز داشته باشند، باید از قدرت حل مسئله‌ی خود استفاده کنند. بازی Disco Elysium به‌واسطه‌ی داستان شدیداً پرجزئیات با پیچش‌های غیرمنتظره، پرداخت عالی کاراکتر‌ها و مخصوصاً شخصیت اصلی بازی، سیستم ارتقای شخصیت بسیار کامل، ارزش تکرار بالا به‌لطف تاثیر زیاد تصمیم‌ها در روند بازی، گیم‌پلی درگیر‌کننده و البته طراحی هنری چشم‌نواز در بررسی زومجی نمره‌ی ۹.۵ را دریافت کرد که از «اینجا» می‌توانید به مطالعه‌ی آن بپردازید.


منبع VG24/7
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده