نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

بازیگر نقش ملیساندر در Game of Thrones از علاقه‌ی خود به حضور در House of the Dragon می‌گوید

ملیساندر تنها شخصیت بازی تاج و تخت است که امکان حضور در سریال جدید اچ‌ بی‌ او را خواهد داشت.

چند هفته قبل بود که خبر ساخت سریال پیش‌درآمد بازی تاج و تخت (Game of Thrones) با نام خاندان اژدها (House of the Dragon) تأیید شد؛ سریالی که قرار است ماجراهای ۳۰۰ سال قبل از بازی تاج و تخت را روایت کند و به‌همین دلیل کمتر شخصیتی از سریال محبوب اچ بی او (HBO) می‌تواند در آن حضور پیدا کند، ولی ملیساندر (Melisandre) به‌خاطر ویژگی‌های خاص خود چنین قابلیتی را دارد.

خبرنگار انترتینمنت ویکلی به‌تازگی به‌سراغ کاریس فن هاوتن رفته و از او در این مورد سؤال کرده است؛ بازیگری که نقش ملیساندر را در طول فصل‌های مختلف سریال برعهده داشت و توانست شخصیتی را نمایش دهد که هم بخش‌هایی بسیار تاریک و تیره از سریال به خاطر او رقم خورد و هم بخشی از مهم‌ترین اتفاقات آن. این شخصیت مرموز و عجیب صدها سال عمر داشته و به‌همین دلیل امکان حضور او در خاندان اژدها هم خواهد بود. البته هنوز خبر رسمی‌ای در این زمینه منتشر نشده است و شاید هم هیچ‌وقت شاهد ایفای نقش فن‌هاوتن در این سریال نباشیم، بازیگری که در این مورد می‌گوید:

خب، همه‌چیز به داستان سریال ارتباط پیدا می‌کند. اگر قرار باشد بخش‌های ناگفته‌ای از زندگی ملیساندر و زوایای متفاوتی از این شخصیت را در سریال ببینیم، من هم خیلی از این قضیه خوشحال می‌شوم. ولی از طرف دیگر اگر سازندگان سریال بخواهند دوباره همان حال و هوای قبلی این شخصیت را تکرار کنند، فکر می‌کنم پرونده‌ی او به خوبی در بازی تاج و تخت بسته شده و پایان مناسبی هم برای او در نظر گرفته شده بود.

بخشی از معروفیت ملیساندر به‌خاطر شمایل خاص او و پوشش و رنگ موی قرمز این شخصیت بود؛ موضوعی که در صورت حضور او در خاندان اژدها ممکن است با تفاوت‌هایی همراه باشد و فن‌هاوتن هم در این زمینه می‌گوید:

بله، شاید ملیساندر در دورانی از عمر خود به رنگ آبی علاقه داشته است!

House of the Dragon

این بازیگر هلندی که به‌خاطر ایفای نقش در سریال اچ‌بی‌او نامزد دریافت جایزه‌ی امی شده بود و آخرین فیلم او با نام غریزه (Instinct) هم نماینده‌ی هلند برای اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شده است، شوخی‌ای هم با سن و سال خود می‌کند و از این می‌گوید که در صورت بازی کردن در خاندان اژدها، بهتر است ظاهر او را با جلوه‌های ویژه و تکنولوژی De-Aging جوان‌تر کنند تا به شکل بهتری به ایفای نقش ملیساندر در ماجراهای ۳۰۰ سال قبل بپردازد؛ شخصیتی که در بازی تاج و تخت چیز زیادی از گذشته‌ی او نشنیدیم و در کتاب‌های جرج آر آر مارتین هم توضیحات اندکی در مورد اولین سال‌های زندگی او ارائه شده است: کودک برده‌ای اهل آشای که به معبد سرخ (Red Temple) فروخته می‌شود و بعدها به شکل یک کاهن به انجام وظایف خود می‌پردازد.

هرچند تماشای ملیساندر در دوران جوانی و پیش از در اختیار گرفتن قدرت‌های ویژه‌اش می‌تواند بسیار جذاب باشد، ولی از طرف دیگر هم باید توجه کرد که ماجراهای خاندان اژدها به تارگرین ها و داستان‌های پیرامون این خاندان و جنگ داخلی آن‌ها ارتباط دارد و شاید نتوان به‌راحتی راهی برای روایت داستان‌های ملیساندر در این سریال پیدا کرد.

سریال خاندان اژدها براساس کتاب خون و آتش (Fire & Blood) نوشته‌ی مارتین تولید می‌شود و یکی از شورانرهای آن هم میگوئل ساپوچنیک است، همان کسی که کارگردانی اپیزود شب طولانی (The Long Night) در آخرین فصل بازی تاج و تخت را برعهده داشت، یعنی آخرین حضور ملیساندر در این سریال.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده