نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۲

دفاع خالقان Rick and Morty از فصل آخر سریال Game of Thrones

دن هارمون و جاستین رویلند از سازندگان Game of Thrones بابت تولید این سریال تشکر کردند.

سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) هرچقدر در فصل‌های ابتدایی موفق به جلب نظر مخاطبان خود شد و تا فصل هفتم هم تا حد زیادی به انتظارات آن‌ها پاسخ داد، در فصل نهایی با واکنش‌های تندی از طرف بینندگان و منتقدان رو‌به‌رو شد و نتوانست موفقیت‌های قبلی را ادامه دهد. ولی دراین‌میان افرادی هم هستند که همچنان از فصل هشتم این سریال دفاع می‌کنند، مثل خالقان سریال انیمیشنی ریک و مورتی (Rick and Morty) که در صحبت‌های اخیر خود از ویژگی‌های خوب این فصل گفته‌اند.

دن هارمون و جاستین رویلند به‌تازگی گفتگویی با انترتینمنت ویکلی انجام داده‌اند و هارمون در بخشی از این مصاحبه می‌گوید:

من تا مدتی به‌سراغ تماشای فصل آخر بازی تاج و تخت نرفتم، چرا که دوست نداشتم سریال تمام شود و می‌خواستم گیم آو ترونز همیشه جایی در زندگی من داشته باشد، ولی به‌هر حال می‌دانستم که یک روز باید کار را تمام کنم و فصل آخر را تماشا کردم. درنهایت هم به‌شدت از آن راضی بودم و از تماشای ماجراهای سریال و از بین رفتن شخصیت‌ها توسط یکدیگر لذت بردم.

به‌عنوان یک شورانر، از کار بزرگی که سازندگان بازی تاج و تخت انجام دادند شگفت‌زده شدم، مخصوصاً با درنظرگرفتن اینکه از جایی به بعد منبع اصلی آن‌ها یعنی کتاب‌های ترانه یخ و آتش اثر جرج آر آر مارتین در دسترس نبودند. تماشای مبارزه برادران کلگین روی پله‌ها فوق‌العاده بود و البته متوجه ناراحتی تماشاگران از بعضی اتفاقات هم بودم؛ مثل چرخش دنریس به‌سوی تاریکی که با انتقاداتی همراه شد و در اینجا نمی‌خواهم این افراد را غرغرو و نمک‌نشناس بدانم. ولی مثل اینکه درهرصورت این صفات را برای آن‌ها به کار بردم!

رویلند هم به صحبت در مورد فصل آخر سریال می‌پردازد:

من همه نظرات دن را تأیید می‌کنم و به نظرم ساختار سریال واقعاً عالی بود. تنها خواسته‌ی من این بود که ای‌کاش سریال بیشتر از این‌ها طول می‌کشید و ماجراهای آن را با روندی آرام‌تر دنبال می‌کردیم. دوست نداشتم سریال به‌این زودی‌ها به پایان برسد و ترجیح می‌دادم برای سه فصل دیگر هم ادامه پیدا کند، یا حداقل سه چهار قسمت بیشتر.

دیگر شاهد سریالی با این عظمت نخواهیم بود. البته شاید بهتر باشد این حرف را نزنم، چرا که همیشه چیز دیگری از راه می‌رسد که بزرگتر از نمونه قبلی خواهد بود، ولی این سریال واقعاً پدیده‌ی حیرت‌انگیزی بود، مجموعه‌ای بسیار عظیم که همه مردم در حال دنبال کردن آن بودند. به خالقان سریال یعنی دیوید بنیاف و دی بی وایس هم علاقه‌ی زیادی دارم و آدم‌های خیلی جالبی هستند.

بنیاف و وایس جزو اولین افراد معروفی بودند که در زمان آغاز به کار سریال ریک و مورتی به ستایش این اثر ادالت سوییم (Adult Swim) پرداختند. سازندگان ریک و مورتی هم در این مجموعه انیمیشن ارجاعاتی به محصول اچ بی او (HBO) داده‌اند و حتی شورانرهای بازی تاج و تخت روی یکی از قسمت‌های این انیمیشن یعنی Pickle Rick هم در قالب Audio Commentary صحبت کرده‌اند.

مدتی قبل اخبار جدیدی از فصل چهارم ریک و مورتی منتشر شد و قرار است بعد از گذشت دو سال از فصل قبلی، شاهد پخش آن از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ (آبان یا آذر ۱۳۹۸) باشیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده