// جمعه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴

کیت هرینگتون از چرایی علاقه‌اش به قسمت ۴ فصل هشت سریال Game of Thrones می‌گوید

کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو، در مصاحبه با Entertainment Weekly قسمت چهارم هشتمین و آخرین فصل از «بازی تاج و تخت» را یکی از اپیزودهای محبوب سریال برای خود، به شمار آورد.

(این خبر، بخش‌هایی از داستان سریال Game of Thrones از اولین اپیزود تا انتهای سومین قسمت از هشتمین فصل آن را اسپویل می‌کند)

.

.

.

.

پس از پخش قسمت سوم فصل هشت «بازی تاج و تخت» از شبکه HBO، برای تعداد قابل توجهی از طرفداران، سریال وارد غیر قابل حدس‌ترین فاز خود شده است؛ چرا که در عین پخش شدنِ چهار ساعت پایانی آن در قالب سه اپیزودِ به ترتیب ۷۸، ۸۰ و ۸۰ دقیقه‌ای در هفته‌های آتی، مرگ نایت‌کینگ و شکست وایت‌واکرها سبب شد که ما ایده‌ی خاصی درباره‌ی مابقی داستان نداشته باشیم. به بیان بهتر، با آن که تقریبا شکی در رویارویی زودهنگام سرسی و دنریس و جنگیدن آن‌ها برای کسب تاج‌وتخت وجود ندارد، بنا شدن تمام تبلیغات و تصاویر و تیزرها و تریلرهای فصل هشتم روی نبرد وینترفل، باعث شده است که به پایان رسیدن کامل آن در انتهای سومین قسمت فصل هشت، هم‌معنی با قرار گرفتن بینندگان مقابل قصه‌ای باشد که انگار پیش‌تر، نکات به‌خصوص و لازم درباره‌ی آن را نشنیده‌اند. اما به‌تازگی، کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو (اگان تارگرین ششم)، اعلام کرده است که دلایل خوبی برای هیجان‌زده بودن برای تماشای قسمت مورد انتظار و مرموز بعدی سریال، وجود دارند. او که این اپیزود را به سانِ نام‌گذاری صورت‌گرفته برای یکی از تیزرهای مفهومی فصل هشتم، مرتبط با عواقب و رخدادهای چیده‌شده در پسِ (Aftermath) جنگ وینترفل در نظر می‌گیرد، این‌چنین به توصیف آن پرداخته است:

یکی از اپیزودهای محبوب سریال برای من، قسمت چهارم فصل هشتم است؛ چرا که در لحظه‌ی آغاز آن، کاراکترها ظاهرا به چیزی که به آن احتیاج داشتند، رسیده‌اند. تقریبا بیست شخصیت شناخته‌شده همچنان در وینترفل حضور دارند. دنیا اکنون امن است و آن‌ها مشغول جشن گرفتن و خداحافظی با دوستان از دست رفته‌شان (کشته‌های جنگ با نایت‌کینگ) هستند. اما به‌عنوان یک تماشاگر، شما با خودتان می‌گویید که «این اپیزود چهارم است. پس حتما اتفاق مهمی در طول آن رخ می‌دهد». و این جذاب است؛ چون من فکر می‌کنم که کاراکترها هم مثل شما، از چنین موردی اطلاع دارند. این اپیزود، حس‌وحالی متفاوت (ناراحت)، پیچیده و درگیرشده با پیچش‌های داستانی (توئیست‌ها) دارد و به‌شدت، شکسپیرگونه به نظر می‌رسد.

Game of Thrones

قسمت تقریبا هشتاد دقیقه‌ای مورد بحث، آخرین اپیزود از سریال خواهد بود که دیوید ناترِ برنده‌ی جایزه‌ی اِمی، کارگردانی آن را برعهده دارد؛ همان شخص محترمی که دوست‌داران Game of Thrones هرگز داستان‌گویی بصری مثال‌زدنی‌اش در قسمت نهم فصل سوم سریال یا همان «باران‌های کستمیر» (The Rains of Castamere) را فراموش نخواهند کرد. ناتر که پیش‌تر قسمت‌های اول و دوم فصل هشتم را هم کارگردانی کرده بود، شاید در اپیزود چهارم، تاریک‌تر و خون‌آلودتر از آن‌ها، ظاهر شود. حالا باید صبر کرد و دید که آیا اپیزود مورد بحث، رکورد تعداد تماشاگران قانونی و زنده‌ی HBO را که فعلا با ۱۷.۸ میلیون نفر به سومین قسمت همین فصل یا همان «شب طولانی» (The Long Night) با آن لحظات معرکه‌اش اختصاص دارد، خواهد شکست یا نه. فارغ از این حرف‌ها، هرینگتون با اشاره به اژدهاسواری‌های بسیارش در طول سومین اپیزود سریال، صحبت‌هایی نیز درباره‌ی پروسه‌ی ساخت جدیدترین قسمت پخش‌شده از اثر مورد بحث، کرده است:

در عین بارانی بودن و سرمای شدید شب‌های فیلم‌برداری، من حضور در آن‌ها را به گیر افتادن در دل یک استودیو، ترجیح می‌دهم. کمی از اینکه باید سوار اژدها می‌شدم، عصبانی بودم؛ چون این سبب شد که نتوانم به اندازه‌ی برخی از همکارانم، مشغول نبردهای تن به تن شوم. جلوه‌ی این اژدهاسواری‌ها در سریال عالی است ولی من مثل خود جان، به حضور روی زمین علاقه‌ی بیشتری دارم. این حقیقت که او می‌تواند یک اژدها را براند عالی است. ولی جای جان روی زمین و درکنار دیگر شمشیربازها است. هرچند که درنهایت، کل اپیزود در قالب اثری مسحورکننده، می‌درخشد.

Game of Thrones

اما هرینگتون تنها بازیگر مهم و پرطرفدار سریال نیست که مخاطبان را برای قسمت‌های آتی، هیجان‌زده می‌کند؛ چرا که امیلیا کلارک هم در مصاحبه با جیمی کیمل، سخنان جذب‌کننده‌ای را در این رابطه، تقدیم تماشاگران کرد:

اپیزود پنجم، از سومی هم بزرگ‌تر است. در حقیقت، اپیزودهای چهارم، پنجم و ششم، همگی دیوانه‌وار هستند. بهتر است آن‌ها را روی بزرگ‌ترین تلویزیونی که می‌توانید بیابید، تماشا کنید.

فارغ از تمامی این حرف‌ها، یکی از جذاب‌ترین موارد درباره‌ی فصل هشتم Game of Thrones، رشد دائمی میانگین نمرات اصلی آن (Average Rating) در وب‌سایت راتن تومیتوز است؛ میانگینی از ۱۰ که بر پایه‌ی نقدهای برخی از معتبرترین رسانه‌ها تعیین می‌شود و با عدد کلی ارائه‌شده که درصد نقدهای اصولا راضی از اپیزود را نشان می‌دهد، تفاوت اساسی دارد. مطابق میانگین نمرات اصلی، «وینترفل» (Winterfell)، «شوالیه‌ای از هفت پادشاهی» (A Knight of the Seven Kingdoms) و «شب طولانی» (The Long Night) یعنی سه اپیزود آغازین فصل هشت، به ترتیب نمرات کلی ۷.۹۲، ۸.۲۹ و ۸.۹۷ را از منتقدان دریافت کرده‌اند و حالا باید صبر کرد و دید که این اعداد برای سه قسمت بعدی سریال، با چه رشد یا افتی مواجه می‌شوند.

چهارمین اپیزود از فصل هشتم Game of Thrones یا همان هفتاد و یکمین قسمتِ آن تا به امروز، راس ساعت ۰۵:۳۰ بامداد روز دوشنبه، ۱۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۸ به وقت ایران، پخش خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده