// چهار شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۸

خالق باب اسفنجی در سن ۵۷ سالگی در گذشت

استفن هیلنبرگ، خالق انیمیشن سریالی باب اسفنجی، در سن ۵۷ سالگی و بر اثر بیماری ALS فوت کرد.

انیمیشن باب اسفنجی را می‌توان یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین انیمیشن‌های سریالی دانست که تا به امروز به نمایش درآمده است. کمتر شخصی را می‌توان پیدا کرد که نام انیمیشن سریالی باب اسفنجی (SpongeBob SquarePants) را نشنیده باشد یا با آن خاطره نداشته باشد.

حال با توجه به جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، حساب کاربری توییتر Nickelodeon اعلام کرده است که متاسفانه استفن هیلنبرگ، خالق باب اسفنجی، در سن ۵۷ سالگی فوت کرده است. دلیل فوت هیلنبرگ بیماری ALS (تخریب تدریجی نورون‌های عصبی) بوده است که وی سال پیش اعلام کرده بود به این بیماری دچار شده است. همچنین Nickelodeon در بخشی از بیانیه خود گفته است:

ما از فوت استفن هیلنبرگ پس از دست و پنجه نرم کردن با بیماری ALS بسیار متاسفیم. او رفیقی دوست داشتنی و همکاری بسیار خوب برای همه‌ی ما در کمپانی Nickelodeon بود.

استفن هیلنبرگ از سال ۱۹۸۷ دوران حرفه‌ای خود در انیمیشن سازی را آغاز کرد و در جریان فستیوال Ottawa International Animation که در سال ۱۹۹۲ برگزار شده بود، توانست جایزه بهترین کانسپت انیمیشن را برای انیمیشن کوتاه Wormholes از آن خود کند. در ادامه و بازه زمانی ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۶ وی در کمپانی Nickelodeon به‌عنوان نویسنده و کارگردان روی انیمیشن سریالی Rocko's Modern Life کار کرد.

پس از این سریال، استفن هیلنبرگ مشغول کار روی باب اسفنجی شد؛ اولین قسمت از این انیمیشن سریالی در ماه مه سال ۱۹۹۹ پخش شد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده