نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

سایمون پگ از کارگردانی فیلم Star Trek توسط تارانتینو مطمئن نیست

سایمون پگ، بازیگر نقش شخصیت اسکاتی در مجموعهٔ Star Trek، در سخنانی چنین گفت که بعید است کوئنتین تارانتینو کارگردانی فیلم بعدی این مجموعه را بر عهده داشته باشد.

سایمون پگ، بازیگر، کمدین، نویسنده و تهیه‌کنندهٔ انگلیسی، در رابطه با ساخت قسمت بعدی مجموعهٔ Star Trek (پیشتازان فضا) چنین گفت که فکر نمی‌کند کوئنتین تارانتینو کارگردانی این فیلم را بر عهده داشته باشد. بعد از شکست فیلم Star Trek: Nemesis (پیشتازان فضا: نمسیس) در سال ۲۰۰۳، سازندگان به این نتیجه رسیدند که این مجموعه نیاز به تغییرات اساسی دارد. نزدیک به ۶ سال طرفداران برای تماشای فیلم اول سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا، به کارگردانی جی جی آبرامز صبر کردند. جی جی آبرامز با ابزار سفر در زمان توانست شخصیت‌های اصلی را به داستان بازگرداند و آن‌ها را از انجام مأموریت‌های فرعی معاف کند. سایمون پگ در سه فیلم سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا که تایم‌لاین جدیدی نیز دارند، حضور داشته است. پگ در ریبوت مجموعهٔ پیشتازان فضا که فیلم اول در سال ۲۰۰۹ و فیلم دوم در سال ۲۰۱۳ توسط جی جی آبرامز ساخته شدند و در فیلم سوم که در سال ۲۰۱۶ به کارگردانی جاستین لین ساخته شد حضور داشت.

با توجه به این موضوع که تارانتینو اعلام کرده بود پس از ساخت ۱۰ فیلم بازنشسته خواهد شد، سایمون پگ معتقد است که وی بعید است دهمین فیلم خود را به این مجموعه اختصاص دهد  

فیلم ابتدایی سری جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا، طرفداران را بسیار هیجان‌زده کرد و همگی به آیندهٔ این مجموعه خوشبین شدند. فیلم ابتدایی با بودجهٔ ۱۵۰ میلیون دلاری، حدود ۳۸۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. با وجود آنکه قسمت دوم این مجموعه با عنوان Star Trek Into Darkness (پیشتازان فضا به‌سوی تاریکی) در گیشه عملکرد خوبی داشت و با بودجهٔ ساخت ۱۸۵ میلیون دلاری، حدود ۴۶۸ میلیون دلار فروش داشت، اما منتقدان چندان از فیلم راضی نبودند و اعتقاد داشتند داستان این فیلم آنچنان قوی نبود و سازندگان می‌توانستند به شخصیت خان با بازی بندیکت کامبربچ بیشتر بپردازند. هنگامی که جی جی آبرامز کارگردانی قسمت سوم را رد کرد تا فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) را کارگردانی کند، جاستین لین جانشین وی شد. فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) با بودجهٔ ۱۸۵ میلیون دلاری، فروش معمولی ۳۴۳ میلیون دلاری در گیشه داشت و در واقع عملکرد دور از انتظار قسمت سوم سری جدید در گیشه تا حدی سبب بدگمانی کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) نسبت به آینده مجموعهٔ پیشتازان فضا شد. بسیاری اعتقاد داشتند که عملکرد ضعیف قسمت دوم، سبب شکست قسمت سوم در گیشه شد، اما سایمون پگ تبلیغات کم و بازاریابی ضعیف را دلیل شکست قسمت سوم در گیشه می‌داند.

سایمون پگ با حضور در برنامهٔ پادکست Happy Sad Confused از مجموعهٔ پیشتازان فضا، دلایل شکست قسمت سوم در گیشه و احتمال کارگردانی فیلم بعدی این مجموعه توسط کوئنتین تارانتینو، سخن گفت. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

سال بزرگی برای مجموعهٔ پیشتازان فضا بود، اما اوضاع به‌گونه‌ای بود که گویی کسی علاقه‌ای به فیلم جدید ندارد. فکر می‌کنم گاهی اوقات مردم از نظرات طرفداران متعصب این مجموعه می‌ترسند که اعتقاد دارند باید در مسیری مشخص حرکت کرد. اگر می‌گفتیم قرار است فیلم جدید راهی دیگر را در پیش بگیرد، بسیاری از کسانی که حتی این مجموعه را ندیده‌اند نیز به تماشای فیلم جدید نمی‌آمدند. فکر می‌کنم شخصی که مسئول بخش تبلیغات و بازاریابی آن فیلم بود (مسئول شکست فیلم در گیشه)، دیگر در فیلم جدید حضور نداشته باشد.

Tarantino

تا آنجایی که می‌دانیم فیلم جدید مجموعهٔ پیشتازان فضا کمپانی پارامونت پیکچرز قرار است به کارگردانی کوئنتین تارانتینو و تهیه‌کنندگی جی جی آبرامز ساخته شود. چندی پیش نیز کمپانی پارامونت پیکچرز، مارک ال. اسمیت، نویسنده‌ٔ فیلم The Revenant (از گور برخاسته) را برای نگارش فیلمنامه‌ٔ نهایی فیلم جدید این مجموعه معرفی کرد. فیلم پیشتازان فضا همچون تمام فیلم های تارانتینو، با درجه سنی R به نمایش درخواهد آمد. با وجود ابراز علاقهٔ بازیگرانی همچون پاتریک استوارت و جان چو به همکاری با تارانتینو در فیلم جدید، هنوز شخص تارانتینو اعلام نظری در رابطه با ساخت قسمت چهارم نداشته است. به نظر می‌رسد در صورت انتخاب تارانتینو برای کارگردانی فیلم جدید، وی ایده‌های خود را دارد و کاری به دنیای پیشین این مجموعه نخواهد داشت. تارانتینو در حال حاضر درگیر نهمین ساختهٔ خود، یعنی فیلم Once Upon a Time in Hollywood (روزی روزگاری در هالیوود) است و با توجه به این موضوع که وی اعلام کرده بود پس از ساخت ۱۰ فیلم بازنشسته خواهد شد، سایمون پگ معتقد است که تارانتینو بعید است دهمین فیلم خود را به این مجموعه اختصاص دهد. سایمون پگ در ادامه چنین گفت:

فکر نمی‌کنم تارانتینو این فیلم را کارگردانی کند، چون وی در حال حاضر درگیر فیلم کالیفرنیایی خود (Once Upon a Time in Hollywood) است و بعد از ساخت این فیلم قرار است تنها یک فیلم دیگر بسازد. من شک دارم و فکر نمی‌کنم حداقل تا ۳-۲ سال آینده وی قصد کارگردانی فیلمی از مجموعهٔ پیشتازان فضا را داشته باشد.

با وجود تأخیر در ساخت قسمت چهارم مجموعهٔ پیشتازان فضا، هنوز بسیاری بر این باورند که فیلمنامهٔ نهایی را سایمون پگ و داگ جانگ خواهند نوشت و البته هم‌اکنون نیز در حال نگارش آن هستند؛ اما اگر حضور تارانتینو برای کارگردانی این فیلم قطعی باشد، آن زمان نمی‌توان با اطمینان از نگارش فیلمنامهٔ نهایی توسط پگ و جانگ سخن گفت.

آخرین فیلم مجموعهٔ Star Trek، فیلم Star Trek Beyond (فراتر از پیشتازان فضا) بود که در سال ۲۰۱۶ به روی پردهٔ سینما رفت. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جاستین لین بود. کریس پاین و زکری کینتو بار دیگر به ترتیب در دو نقش کاپیتان جیمز کِرک و فرمانده اسپاک در این فیلم به ایفای نقش پرداختند. از دیگر بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کارل اربن، سایمون پگ، زوئی سالدانا و آنتون یلچین اشاره داشت.

فیلم جدید مجموعهٔ Star Trek در حال حاضر عنوانی ندارد. این فیلم قرار است در تاریخ ۹ آگوست سال ۲۰۱۹ (۱۸ مردادماه ۱۳۹۸) اکران شود.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده