نویسنده: محمد شیرزاده
// پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۸

کارگردان فیلم Warcraft از احتمال ساخت دنباله آن می‌گوید

کارگردان فیلم سینمایی Warcraft در مصاحبه‌ای از احتمال ساخته شدن دنباله این فیلم صحبت کرده است.

دانکن جونز نمی‌داند فیلم سینمایی وارکرفت ۲ (Warcraft 2) ساخته خواهد شد یا نه. استودیوی لجندری سعی کرد این بازی MMORPG را در سال ۲۰۱۶ به روی پرده نقره‌ای بیاورد و امیدوار بود به لطف هواداران بسیار زیاد این بازی، میلیون‌ها نفر از این فیلم استقبال کنند و فروش این فیلم شگفت‌انگیز باشد. وارکرفت در نهایت نقد‌هایی بسیار منفی دریافت کرد و نتوانست آن‌‎طور که لازم بود به شخصیت‌ها عمق دهد و فقط دنیای مجموعه را معرفی کرد و به مخاطب نشان داد که این مجموعه پتانسیل چه چیزهایی را دارد.

با وجود عدم استقبال منتقدین، فیلم وارکرفت هواداران زیادی در خارج از آمریکا پیدا کرد. این فیلم کمتر از ۵۰ میلیون دلار در آمریکا فروش کرد، اما در کشورهای خارجی و علی‌الخصوص چین توانست نزدیک به ۳۹۰ میلیون دلار فروش کند. برای فیلمی ۱۶۰ میلیون دلاری که هزینه بازاریابی زیادی نیز صرف آن شده است، به نظر می‌رسد استودیوی لجندری سود لازم را از آن نبرده است و احتمالا به همین دلیل است که صحبت‌های زیادی درباره ساخت دنباله آن مطرح نیست.

دانکن جونز، کارگردان فیلم وارکرفت، در مصاحبه‌ای از احتمال ساخت دنباله این فیلم گفت. وی ضمن اشاره به جدایی بین هواداران و منتقدین و موفقیت بزرگ فیلم در بازار بین المللی، از ساخت دنباله فیلم مطمئن نبود. با این حال وی هنوز در صورت تمایل استودیو به ساخت دنباله، حتما این کار را انجام خواهد داد، اما احتمال این تصمیم از طرف استودیو بسیار پایین است. وی در این رابطه گفت:

خیلی دوست دارم این فیلم را بسازم و فیلم عجیبی می‌شود. فکر کنم تفاوت بین نظر هواداران و منتقدین درباره این از هر فیلم دیگری بیشتر باشد. اما تفاوت زیاد است و این موضوع عجیب است. استقبال از فیلم در آمریکا آن‌طور که لازم بود نبود، اما عملکرد فیلم در بازار بین الملل فوق‌العاده بود. این فیلم واقعا مورد منحصربه‌فردی است. هیچ‌کس نمی‌داند دنباله‌ای برای آن ساخته می‌شود یا نه و فکر نمی‌کنم هیچ‌کس آماده باشد که جواب قطعی درباره ساخت یا عدم ساخت دنباله بدهد. موضوع دیگری که درباره استودیو مطرح است، این است که دادن جواب منفی برای آن‌ها خیلی راحت است. باید ببینیم چه می‌شود. شاید یک روز تصمیم به ساخت آن گرفته شد. من همچنان منتظرم. امیدوارم استودیو تصمیم به ساخت فیلم بگیرد.

تقریبا دو سال از اکران وارکرفت می‌گذرد و شرایط فعلی می‌تواند به معنی ساخته نشدن دنباله آن باشد. مشخص است که جونز به ساخت فیلم علاقه دارد و در گذشته نیز اعلام کرده ممکن است فیلم دوم را به چه سمتی ببرد. دنباله فیلم این فرصت را خواهد داشت که جهش عمیقی به دنیای وارکرفت بزند و مکان‌ها و شخصیت‌های مختلف مجموعه را به نمایش بگذارد.

ساخته شدن یا نشدن دنباله وارکرفت هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده