نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

به زودی اپیزود آزمایشی The Greatest American Hero ساخته می‌شود

شبکه ABC ساخت اپیزود آزمایشی ریبوت مجموعه تلویزیونی The Greatest American Hero (بزرگ‌ترین قهرمان آمریکایی) را سفارش داده است.  

مجموعهٔ تلویزیونی The Greatest American Hero (بزرگ‌ترین قهرمان آمریکایی) بعد از نزدیک به چهار دهه بار دیگر به جعبه جادویی خواهد آمد؛ شبکه تلویزیونی ABC سفارش ساخت اپیزود آزمایشی این مجموعه تلویزیونی کمدی و درام را داده است. داستان این مجموعهٔ جدید پیرامون شخصیت میرا، زنی سی ساله خواهد بود که لباسی فضایی و با قدرتی ماورایی پیدا می‌کند و بعد از به تن کردن این لباس از زنی درگیر مشکلات عادی و سرخوش از زندگی، تبدیل به شخصیتی ابرقهرمان می‌شود.

مجموعه ابتدایی The Greatest American Hero در سه فصل و بین سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ بر روی آنتن شبکهٔ ABC رفت. ستاره آن مجموعهٔ تلویزیونی ویلیام کت بود که نقش شخصیت رالف هینکلی را ایفا می‌کرد. رالف هینکلی، معلم جانشین دبیرستان دولتی در شهر لس آنجلس بود؛ وی در یک گردش تفریحی با تعدادی موجودی فضایی و بیگانه مواجه می‌شود و آن‌ها به او لباسی جادویی هدیه می‌دهند، لباسی که وی را مبدل به ابرقهرمان می‌کند، اما این تمام ماجرا نبود و رالف هینکلی سر‌به‌هوا دستورالعمل استفاده از آن را گم می‌کند. در ادامه ماجرا هینکلی با کمک یک مأمور FBI به نام رابرت کالپ و وکیلی به نام کانی سِلِکا، شروع به مبارزه با جرایم مختلف می‌کند. بیشتر بخش‌های کمدی این مجموعهٔ تلویزیونی به کشمکش رالف هینکلی با قدرت جدیدش مربوط می‌شد و وی توانایی کنترل آن را نداشت. آهنگ حماسی تِم کلی این مجموعه با عنوان Believe it Or Not که توسط مایک پست ساخته شد و خواننده آن جویی اسکاربری بود، یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های پاپ آن دوران بود و حتی در چارت ۱۰۰ آهنگ برتر ژانر پاپ به ردهٔ دوم هم رسید. ماه سپتامبر بود که اعلام شد در ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی The Greatest American Hero، قرار است شاهد تغییر کلی شخصیت اصلی داستان باشیم و این مرتبه ابرقهرمان داستان زن خواهد بود.

Greatest-American-Hero

طبق گزارش سایت TVLine، شبکه ABC قدمی دیگری نیز برای ساخت این مجموعهٔ تلویزیونی کمدی برداشته است و سفارش ساخت اپیزود آزمایشی را داده است. راشنا فراشبوم، نویسندهٔ سیت‌کام Fresh off the Boat، نویسندگی و تهیه‌کنندگی مجموعهٔ تلویزیونی The Greatest American Hero را بر عهده خواهد داشت. نهنتچا خان، مدیر تولید این پروژه خواهد بود.

ریبوت مجموعه تلویزیونی The Greatest American Hero، به کلیت داستانی و کمدی خاص مجموعه ابتدایی وفادار خواهد بود

ریبوت مجموعهٔ تلویزیونی The Greatest American Hero، به کلیت داستانی و کمدی خاص مجموعهٔ ابتدایی وفادار خواهد بود و بار دیگر درگیری‌های شخصیت اصلی داستان با قدرت‌های تازه به‌دست‌آمده‌اش بخش اصلی صحنه‌های کمدی مجموعه را شکل خواهد داد. شخصیت میرا، شخصیت اصلی داستان، چنین توصیف شده است: «میرا ممکن است سرانجام هدف غایی پیدا کرده باشد، ولی بدون شک دنیا هیچ‌وقت در دستان شخص غیرقابل‌اعتمادی‌تر از او نبوده است!» انتظار می‌رود شوخی‌های مجموعهٔ جدید امروزی‌تر و مطابق سلیقه نسل جدید باشد تا در جذب مخاطب نیز موفق عمل کند. راشنا فراشبوم و نهنتچا خان تجربهٔ موفقی با خلق سیت‌کام Fresh off the Boat داشتند و باید دید در مجموعهٔ جدید همکاری آن‌ها چگونه از آب درخواهد آمد.

موضوع جالب اینجاست که این اولین بار نیست که سفارش ساخت اپیزود آزمایشی The Greatest American Hero داده شده است و پیش‌تر در سال ۲۰۱۵ میلادی، فیل لرد و کریستوفر میلر، قصد ساخت ریبوت این مجموعهٔ تلویزیونی را برای شبکه فاکس داشتند. کارگردان آن اپیزود آزمایشی نیز مشخص شده بود و قرار بود ریک فامیووا کار را به سرانجام برساند که البته این اتفاق نیافتاد. فیل لرد و کریستوفر میلر دست روی شخصیت‌های محبوب زیادی از دهه ۸۰ میلادی گذاشته بودند و تجربهٔ آغاز کار و به پایان نرساندنش، از سوی آن‌ها امری عادی تلقی می‌شود.

در چند وقت اخیر خبرهای زیادی از ریبوت مجموعه‌های قدیمی منتشر شده است و The Greatest American Hero تنها یکی از چندین مجموعهٔ قدیمی محبوب است که سازندگان تصمیم به احیای آن گرفته‌اند و البته امیدواریم این احیا به گونه‌ای نباشد که آن آثار خاطره‌انگیز را نیز فراموش کنیم. هفته گذشته بود که شبکه CBS اعلام کرد تصمیم به بازسازی مجموعهٔ سیت‌کام Murphy Brown (مورفی براون) را دارد و می‌خواهد بار دیگر با کندیس برگن برای ایفای نقش مورفی براون همکاری کند. همچنین در خبری اعلام شد که شبکه The CW به‌تازگی تولید یک اپیزود آزمایشی از سریال Charmed (افسون شده) را در دستور کار قرار داده است. علاوه بر این مجموعه جادوگری، این شبکه تولید اپیزود آزمایشی مجموعه تلویزیونی پلیسی، ماوراطبیعی و درام Dead Inside (از درون مرده) را نیز در برنامه‌های خود قرار داده است. شبکه NBC نیز قصد بازسازی مجموعهٔ تلویزیونی محبوب The Office (اداره) را دارد. در چند سال اخیر ریبوت و ازسرگیری ساخت مجموعه‌های زیادی انجام شده است و در این میان می‌توان به مجموعه‌هایی همچون The X-Files (پرونده‌های ایکس)، Twin Peaks (تویین پیکس) و Gilmore Girls (دختران گیلمور) اشاره داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده