نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۸

پیتر دینکلیج علاقمند به ایفای نقش در سری فیلم Star Wars است

پیتر دینکلیج، بازیگر سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) در مصاحبه اخیر خود عنوان کرد که علاقمند به ایفای نقش در سری فیلم جنگ ستارگان (Star Wars) است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، پیتر دینکلیج، بازیگر محبوب سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) علاقه خود را به ایفای نقش در سری فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) ابراز کرد. از سال ۲۰۱۲ که کمپانی والت دیزنی، کمپانی لوکاس فیلم را خریداری کرد، این مجموعه فیلم کهکشانی، راه اصلی خود را که تا آن زمان پیش می‌رفت بسیار گسترش داده و فیلم‌های امروزی، کمی متفاوت‌تر از آثاری ابتدایی مجموعه آن است. علاوه بر فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: قسمت نهم)، سه گانه جنگ ستارگان که قرار است توسط رایان جانسون ساخته و کارگردانی شود و فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان)، شایعه شده که یک پروژه مستقل دیگر هم در دست ساخت است. با توجه به این آثار، می‌توان گفت دنیای کهکشانی جنگ ستارگان، خیلی بزرگ‌تر از گذشته شده است. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد و البته روز افزون این سری فیلم کهکشانی و موفقیت‌های عظیم هر قسمت از آن، حال چه از نظر دیدگاه منتقدان و چه فروش بلیط‌ها، هیچ تعجبی ندارد که صفی طولانی از بازیگران موفق، علاقمند به ایفای نقش هرچند کوچکی در این دنیای پرطرفدار باشند. 

تا به امروز، تعدادی از بازیگران برجسته و محبوب هالیوود در گفتگوهای خود اعلام کردند که دوست دارند قراردادی با سازندگان سری فیلم جنگ ستارگان امضا کرده و نقشی در آنها داشته باشند. اندرو لینکولن، بازیگر سریال The Walking Dead (مردگان متحرک) و همچنین سباستین استن، بازیگر نقش شخصیت Winter Soldier (سرباز زمستان) از جمله این بازیگران هستند. حال از سمت دیگر، هنرمندانی هستند که نه‌تنها علاقه آنها فقط به نقش‌های بزرگ ختم نمی‌شود، بلکه این بازیگران آنقدر به مجموعه فیلم جنگ ستارگان علاقه دارند که حتی حاضر هستند نقش‌های بسیار کوچکی را در آنها ایفا کنند. تام هاردی، جوزف گوردن لویت و دنیل کریگ از جمله بازیگرانی هستند که به خاطر علاقه زیادشان در دسته دوم قرار می‌گیرند.

Peter Dinklage

چندی پیش پیتر دینکلیج به همراه ال فانینگ، هم‌بازی‌اش در آخرین اثر خود یعنی فیلم I Think We're Alone Now (فکر می‌کنم اکنون تنها هستیم) و همچنین کارگردان این اثر یعنی رید مورانو، گفتگوی کوتاهی با کوین اسمیت داشتند تا درباره این پروژه پساآخرالزمانی صحبت‌هایی بکنند. کوین اسمیت که به‌شخصه نقش کوتاهی در فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) داشته، در این مصاحبه از رید مورانو درباره ملاقات اخیری که با مسئولان لوکاس فیلم داشته و ذهن همه را درگیر کرده بود، سوالاتی پرسید. همچنین او از مورانو پرسید که آیا او هم یکی از افرادی است که قرار است در آینده یکی از قسمت‌های جنگ ستارگان را کارگردانی کند یا خیر.

از آنجایی که سریال بازی تاج و تخت به پایان خود نزدیک می‌شود، کاملا طبیعی است که بازیگر خوبی مانند دینکلیج قصد داشته باشد تا زندگی حرفه‌ای خود را وارد سطح دیگری کند

بعد از اینکه این کارگردان، این موضوع را انکار کرد، با بیان عبارت «آن ملاقات فقط یک دیدار معمولی بود» از صحبت کردن در این مورد طفره رفت. در ادامه مصاحبه، پیتر دینکلیج به این موضوع اشاره کرد که «یک نقش» در سری فیلم‌های جنگ ستارگان می‌خواهد؛ البته ممکن است این حرف او تنها یک شوخی باشد؛ زیرا از همان ابتدا که مورانو مهم بودن ملاقات خود و لوکاس فیلم را انکار می‌کرد، دینکلیج مدام سر به سر او می‌گذاشت. 

می‌توان گفت عملکرد خیلی خوبی که پیتر دینکلیج در نقش تیریون لنیستر در مجموعه فوق‌العاده موفق و محبوب شبکه HBO یعنی سریال بازی تاج و تخت از خود به نمایش گذاشته، باعث شده که قدرت و البته محبوبیتش همیشه در بالاترین حد خود قرار داشته باشد و حتی ذره‌ای افت نکند. اما همانطور که می‌دانید، عوامل سریال بازی تاج و تخت در حال حاضر در حال فیلمبرداری فصل هشتم و پایانی خود هستند که قرار است برای پخش در سال ۲۰۱۹ آماده شود. پس با این اوصاف، کاملا طبیعی است که بازیگر خوبی مانند دینکلیج قصد داشته باشد تا زندگی حرفه‌ای خود را وارد سطح دیگری کند. می‌توان گفت که این بازیگر ۴۹ ساله اهل نیوجرسی، نه‌تنها اصلا با آثار بلاک باستری هالیوود غریبه نیست، بلکه در چند مورد از آنها هم ایفای نقش کرده است. پیتر دینکلیج ایفای نقش در آثار بلاک باستری‌ای همچون فیلم X-Men: Days of Future Past (مردان ایکس: روزهای گذشته آینده) و همچنین صداپیشگی انیمیشن Pixels (پیکسل‌ها) را در رزومه کاری خود دارد. در حال حاضر، دینکلیج در زندگی حرفه‌ای خود در نقطه‌ای قرار دارد که که خودش به‌راحتی می‌تواند پروژه‌ای را که قرار است در آن ایفای نقش کند انتخاب کند. پس اگر او واقعا به این موضوع علاقه دارد که در دنیای جنگ ستارگان ایفای نقش کند، ممکن است بخت با او یار باشد و در آینده‌ای نزدیک شاهد ایفای یکی از نقش‌های این دنیای کهکشانی باشیم.

در این میان، یادآوری می‌کنیم که:

  • فیلم Solo: A Star Wars Story برای اکران در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است
  • Star Wars 9 / Star Wars: Episode IX برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است

به نظر شما پیوستن پیتر دینکلیج به دنیای کهکشانی جنگ ستارگان اتفاق بزرگی است؟ چه نقشی را در نظر دارید که مناسب او باشد؟


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده